4 min. čítanie

Ako aktuálna situácia ovplyvnila vyhľadávanie na e-shopoch a webových stránkach

Súčasná situácia súvisiaca so šírením vírusu COVID 19 výrazným spôsobom ovplyvnila správanie ľudí. Pracujeme z domu, viac komunikujeme online a pokiaľ je to možné, viac online aj nakupujeme. Aj keď celkový počet online nákupov rastie, v porovnaní s nedávnou minulosťou sa zásadne zmenilo to, čo nakupujeme.

Ako aktuálna situácia ovplyvnila vyhľadávanie na e-shopoch a webových stránkach

Luigi’s Box vybrali niekoľko segmentov a zostavili rebríček 10 najčastejšie vyhľadávaných výrazov, porovnajte svoje dáta so súčasným trendom. Zobrazujete vašim návštevníkom relevantné výsledky?

Jedlo a nápoje (online supermarket)

V súčasnosti sú všetky satirické stránky plné meme o prázdnych regáloch s múkou. Múka sa skutočne nachádza v top trojke vyhľadávaných potravín. Zlatým grálom je však droždie, po ktorom len počas jedného týždňa dopyt vzrástol o 132 %. Droždie sa používa pri pečení domáceho chleba, je však aj zdrojom vitamínu D, všetkých vitamínov skupiny B, aminokyselín, enzýmov a proteínov. Podporuje celkovú imunitu a pozitívne pôsobí na náš duševný stav.

Trhoviská a bazáre 

Mnohé trhoviská zažívajú rozkvet. Nedostatok rúšok v lekárňach a vzájomná solidarita, ktorá sa medzi ľuďmi začala šíriť mala za následok veľmi vysoký nárast dopytu po šijacích strojoch. Len počas jedného týždňa dopyt po nich vzrástol o neuveriteľných 2393 %!

To, že musíme odrazu tráviť doma naozaj veľa času sa prejavilo aj vo vyhľadávaní produktov zábavného priemyslu. Taktiež zberatelia majú na svoje hobby dostatok času, napr. dopyt po matchbox modeloch narástol o 168 % počas jedného týždňa.

Knihy a hry  

Viac čítame, viac času trávime s rodinou. Na scénu sa preto vrátili klasické tituly ako Harry Potter, Dominik Dán, no a rozkvet prežívajú spoločné aktivity, ako skladanie puzzle (nárast 1286 % počas jedného týždňa), rôzne spoločenské hry či vyfarbovanie omaľovánok (nárast 265 % počas jedného týždňa). Vidieť aj vplyv populárnych televíznych seriálov.

Za zmienku stojí, ako vysoko sa dostala v poslednom týždni Biblia.

Lieky a starostlivosť o telo

Návštevníci online lekární najviac hľadajú Paralen (nárast 216 % počas jedného týždňa) a vitamín C (nárast 61 % počas jedného týždňa). Paralen je však častokrát vypredaný, preto ľudia začínajú vyhľadávať alternatívy s rovnakou účinnou látkou, napr. Panadol (nárast 463 % počas jedného týždňa).

Ľudia taktiež začali spontánne vyhľadávať “čokoľvek”, čo im môže pomôcť v boji s vírusom, napr. výraz “anti-corona”. Do rebríčka top 10 sa výraz nezmestil, patrí mu však dvanásta pozícia.

Spotrebná elektronika a domáce spotrebiče

Trendom internetu sú momentálne informačné tabuľky, ktoré vysvetľujú triedy ochrany jednotlivých materiálov. Vplyv týchto informácií môžeme vidieť napr. vo vyhľadávaní vreciek do vysávača, po ktorých počas jedného týždňa dopyt vzrástol o 117 %. Materiál, z ktorého sú sáčky vyrobené má veľmi vysokú filtráciu, čím dokáže zastaviť aj vírusy, a teda sa môže použiť pri výrobe vysoko účinných ochranných rúšok.

Pochopiteľne, rastúci dopyt po akýchkoľvek čistiacich spotrebičoch a pomôckach je spôsobený zvýšeným záujmom o čistotu nás a nášho okolia. Domáca výroba rúšok sa taktiež prejavila v nákupe šijacích strojov, podobne, ako to môžeme vidieť aj na bazároch. V tomto segmente dopyt rástol počas jedného týždňa o 574 %.

Veľká noc je tu. Napriek social distance je doma tradične potrebné poumývať okná. V súčasnosti sa s touto príjemnou domáckou aktivitou najviac v mysliach zákazníkov vybavuje Kärcher. Aj dopyt po mikrovlnnej rúre sa opäť zvýšil.

Zdieľať článok
Luigi´s Box
Tento článok ti prináša

Luigi´s Box

Luigi’s Box predstavuje súbor nástrojov, pomocou ktorých dokáže akákoľvek e-commerce stránka zlepšiť svoje vyhľadávanie, čím zlepší konverzný pomer a zvýši svoje príjmy. V roku 2020 sme získali ocenenie „E-commerce Germany Award“ za prvé miesto v kategórii Best Analytics / BI Solutions. Porota ocenila najmä analytické vlastnosti nástroja ideálne pre oblasť e-commerce. V roku 2018 sme získali ocenenie „Search Industry Award for the Most Promising Start-Up“ od združenia Information Retrieval Specialist Group pod záštitou British Computer Society (BCS). Porota BCS ocenila najmä analytické vlastnosti nástroja vhodné pre analýzu akéhokoľvek vyhľadávacieho nástroja.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Prečítať článok
3 min. čítanie

Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
7 min. čítanie

Pripravte svoj e-shop na hlavnú sezónu

Prelom septembra a októbra predstavuje ten najvyšší čas zhlboka sa nadýchnuť a naplno sa vrhnúť do top sezóny roka – Black Friday a Vianoc. Prečítajte si rady zo všeobecného pohľadu webu, ale taktiež UX, sociálnych sietí, PPC a analytiky a získajte z hlavnej sezóny maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Prečítať článok