3 min. čítanie

Ako aktuálna situácia ovplyvnila vyhľadávanie na e-shopoch a webových stránkach

Súčasná situácia súvisiaca so šírením vírusu COVID 19 výrazným spôsobom ovplyvnila správanie ľudí. Pracujeme z domu, viac komunikujeme online a pokiaľ je to možné, viac online aj nakupujeme. Aj keď celkový počet online nákupov rastie, v porovnaní s nedávnou minulosťou sa zásadne zmenilo to, čo nakupujeme.

Ako aktuálna situácia ovplyvnila vyhľadávanie na e-shopoch a webových stránkach

Luigi’s Box vybrali niekoľko segmentov a zostavili rebríček 10 najčastejšie vyhľadávaných výrazov, porovnajte svoje dáta so súčasným trendom. Zobrazujete vašim návštevníkom relevantné výsledky?

Jedlo a nápoje (online supermarket)

V súčasnosti sú všetky satirické stránky plné meme o prázdnych regáloch s múkou. Múka sa skutočne nachádza v top trojke vyhľadávaných potravín. Zlatým grálom je však droždie, po ktorom len počas jedného týždňa dopyt vzrástol o 132 %. Droždie sa používa pri pečení domáceho chleba, je však aj zdrojom vitamínu D, všetkých vitamínov skupiny B, aminokyselín, enzýmov a proteínov. Podporuje celkovú imunitu a pozitívne pôsobí na náš duševný stav.

Trhoviská a bazáre 

Mnohé trhoviská zažívajú rozkvet. Nedostatok rúšok v lekárňach a vzájomná solidarita, ktorá sa medzi ľuďmi začala šíriť mala za následok veľmi vysoký nárast dopytu po šijacích strojoch. Len počas jedného týždňa dopyt po nich vzrástol o neuveriteľných 2393 %!

To, že musíme odrazu tráviť doma naozaj veľa času sa prejavilo aj vo vyhľadávaní produktov zábavného priemyslu. Taktiež zberatelia majú na svoje hobby dostatok času, napr. dopyt po matchbox modeloch narástol o 168 % počas jedného týždňa.

Knihy a hry  

Viac čítame, viac času trávime s rodinou. Na scénu sa preto vrátili klasické tituly ako Harry Potter, Dominik Dán, no a rozkvet prežívajú spoločné aktivity, ako skladanie puzzle (nárast 1286 % počas jedného týždňa), rôzne spoločenské hry či vyfarbovanie omaľovánok (nárast 265 % počas jedného týždňa). Vidieť aj vplyv populárnych televíznych seriálov.

Za zmienku stojí, ako vysoko sa dostala v poslednom týždni Biblia.

Lieky a starostlivosť o telo

Návštevníci online lekární najviac hľadajú Paralen (nárast 216 % počas jedného týždňa) a vitamín C (nárast 61 % počas jedného týždňa). Paralen je však častokrát vypredaný, preto ľudia začínajú vyhľadávať alternatívy s rovnakou účinnou látkou, napr. Panadol (nárast 463 % počas jedného týždňa).

Ľudia taktiež začali spontánne vyhľadávať “čokoľvek”, čo im môže pomôcť v boji s vírusom, napr. výraz “anti-corona”. Do rebríčka top 10 sa výraz nezmestil, patrí mu však dvanásta pozícia.

Spotrebná elektronika a domáce spotrebiče

Trendom internetu sú momentálne informačné tabuľky, ktoré vysvetľujú triedy ochrany jednotlivých materiálov. Vplyv týchto informácií môžeme vidieť napr. vo vyhľadávaní vreciek do vysávača, po ktorých počas jedného týždňa dopyt vzrástol o 117 %. Materiál, z ktorého sú sáčky vyrobené má veľmi vysokú filtráciu, čím dokáže zastaviť aj vírusy, a teda sa môže použiť pri výrobe vysoko účinných ochranných rúšok.

Pochopiteľne, rastúci dopyt po akýchkoľvek čistiacich spotrebičoch a pomôckach je spôsobený zvýšeným záujmom o čistotu nás a nášho okolia. Domáca výroba rúšok sa taktiež prejavila v nákupe šijacích strojov, podobne, ako to môžeme vidieť aj na bazároch. V tomto segmente dopyt rástol počas jedného týždňa o 574 %.

Veľká noc je tu. Napriek social distance je doma tradične potrebné poumývať okná. V súčasnosti sa s touto príjemnou domáckou aktivitou najviac v mysliach zákazníkov vybavuje Kärcher. Aj dopyt po mikrovlnnej rúre sa opäť zvýšil.

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

Luigi´s Box

Luigi's Box je platforma, ktorá poskytuje prispôsobené vyhľadávanie a odporúčanie produktov pre e-shopy. Využíva umelú inteligenciu na optimalizáciu vyhľadávania a ponúka prispôsobené odporúčania produktov. Táto platforma je dôveryhodná pre viac ako 3 000 e-shopov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?
2 min. čítanie

Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?

Po tom, čo Veľká Británia odišla z Európskej únie, prišiel tamojší e-commerce do stretu s novou realitou: Brexit do odvetvia priniesol značné narušenie, najmä pre britské značky a maloobchodníkov, ktorí sa snažia rozšíriť svoj dosah v celej EÚ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+