3 min. čítanie

3 instagramové novinky pre správcov, tvorcov a mladých užívateľov

Instagram prináša jednoduchší boj proti spamu, vylepšený live streaming a dynamické prvky v Notes, ktoré majú prilákať mladých.

3 instagramové novinky pre správcov, tvorcov a mladých užívateľov
Zdroj: Meta

Jednoduchší boj proti spamu

Pred blížiacimi sa sviatkami Instagram ohlásil niekoľko nových aktualizácií s cieľom bojovať proti spamu a nevyžiadanej pošte v aplikácii. Túto novinku zrejme ocenia najmä správcovia veľkých účtov, ktorí sa s problémom stretávajú najčastejšie.

Instagram sa zaviazal k zlepšeniu automatickej detekcie spamu a botov v celej platforme. Tieto zmeny majú eliminovať manuálne čistenie spamových komentárov a žiadostí, aby tvorcovia mohli efektívnejšie spravovať svoje účty.

Nové prvky zahŕňajú automatické filtrovanie žiadostí o sledovanie od profilov, ktoré sa podozrivo javia ako spam, do samostatného zoznamu „Potenciálny spam“. Tento zoznam bude obsahovať aj existujúcich sledovateľov, ktorých Instagram identifikoval ako pravdepodobných spamových alebo botových používateľov. Ďalej umožňuje tvorcom hromadne preskúmať podozrivé profily a rýchlo ich odstrániť. Experimentuje tiež so skrývaním zobrazení Stories, ktoré pravdepodobne pochádzajú zo spamových účtov, aby minimalizovalo komunikáciu s neželanými používateľmi.

„Chceme tvorcom pomôcť poskytnúť viac informácií, ktoré by im pomohli zostať v odporúčaniach. Momentálne testujeme niektoré upozornenia v aplikácii, ktoré označia, že niektoré vami nahrané príspevky môžu byť v rozpore s niektorými našimi usmerneniami. Tieto upozornenia vám majú pripomenúť, že ste sa mohli informovane rozhodnúť o ponechaní alebo odstránení obsahu,“ uvádza Meta.

Hoci tieto zlepšenia sú krokom správnym smerom, spoločnosť Meta, ktorá vlastní Instagram, si uvedomuje, že spamové aktivity v aplikáciách stále pretrvávajú. Napriek tomu pracujú na neustálom zdokonalení svojich systémov s cieľom maximalizovať zapojenie publika a vytvoriť príjemnejší zážitok pre používateľov.

Vylepšené živé vysielania

Instagram nedávno ohlásil rad nových aktualizácií, ktoré majú výrazne zjednodušiť proces živých vysielaní.

“Ak máte profesionálny účet, môžete teraz na Instagrame naživo vysielať pomocou streamovacieho softvéru, ako je OBS alebo Streamlabs, prostredníctvom streamovacieho kľúča. Dúfame, že to vysielateľom pomôže posunúť ich obsah na vyššiu úroveň a spojiť sa s ich publikom,” približuje Instagram.

Tvorcovia môžu získať streamovací kľúč jednoducho cez ponuku „Vytvoriť“ v počítačovej verzii aplikácie, a následne môžu vidieť náhľad toho, ako bude ich video vyzerať po spustení živého vysielania. Takto Instagram dokáže tvorcom lepšie vizualizovať obsah ešte pred samotným vysielaním.

Táto aktualizácia by mohla motivovať viac tvorcov k využívaniu živých vysielaní v aplikácii, a to nielen kvôli jednoduchosti pripojenia, ale aj s ohľadom na vysokú úroveň angažovanosti, ktorú živé prenosy často generujú. S týmto novým procesom pripojenia sa otvárajú nové možnosti pre tvorcov a môže to byť dôležitý faktor pri plánovaní obsahu v roku 2024.

Nové prvky v Notes

Videopoznámky umožňujú pridanie 2-sekundových videí do Poznámok v zobrazení IG Direct. Sú viditeľné počas 24 hodín pre spoločných sledovateľov a blízkych priateľov. Týmto spôsobom sa podnecuje aktívnejšie a angažovanejšie využívanie aktualizácií.

Okrem toho Instagram predstavuje nové možnosti reagovania na poznámky prostredníctvom zvuku, fotografie, videí, GIFov a nálepiek. Táto aktualizácia rozširuje možnosti odpovede na poznámky a poskytuje prehliadačom širokú škálu možností na zvýšenie interakcie.

Instagram sa touto novinkou snaží osloviť teenagerov a mladšiu skupinu používateľov, ktorí Notes aktívne využívajú. Nedávny prieskum spoločnosti Pew Research totiž odhalil, že Instagram v obľúbenosti medzi tínedžermi zaostáva za platformami ako YouTube, TikTok a Snapchat.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+