Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

3 instagramové novinky pre správcov, tvorcov a mladých užívateľov

Instagram prináša jednoduchší boj proti spamu, vylepšený live streaming a dynamické prvky v Notes, ktoré majú prilákať mladých.

3 instagramové novinky pre správcov, tvorcov a mladých užívateľov
Zdroj: Meta

Jednoduchší boj proti spamu

Pred blížiacimi sa sviatkami Instagram ohlásil niekoľko nových aktualizácií s cieľom bojovať proti spamu a nevyžiadanej pošte v aplikácii. Túto novinku zrejme ocenia najmä správcovia veľkých účtov, ktorí sa s problémom stretávajú najčastejšie.

Instagram sa zaviazal k zlepšeniu automatickej detekcie spamu a botov v celej platforme. Tieto zmeny majú eliminovať manuálne čistenie spamových komentárov a žiadostí, aby tvorcovia mohli efektívnejšie spravovať svoje účty.

Nové prvky zahŕňajú automatické filtrovanie žiadostí o sledovanie od profilov, ktoré sa podozrivo javia ako spam, do samostatného zoznamu “Potenciálny spam”. Tento zoznam bude obsahovať aj existujúcich sledovateľov, ktorých Instagram identifikoval ako pravdepodobných spamových alebo botových používateľov. Ďalej umožňuje tvorcom hromadne preskúmať podozrivé profily a rýchlo ich odstrániť. Experimentuje tiež so skrývaním zobrazení Stories, ktoré pravdepodobne pochádzajú zo spamových účtov, aby minimalizovalo komunikáciu s neželanými používateľmi.

“Chceme tvorcom pomôcť poskytnúť viac informácií, ktoré by im pomohli zostať v odporúčaniach. Momentálne testujeme niektoré upozornenia v aplikácii, ktoré označia, že niektoré vami nahrané príspevky môžu byť v rozpore s niektorými našimi usmerneniami. Tieto upozornenia vám majú pripomenúť, že ste sa mohli informovane rozhodnúť o ponechaní alebo odstránení obsahu,” uvádza Meta.

Hoci tieto zlepšenia sú krokom správnym smerom, spoločnosť Meta, ktorá vlastní Instagram, si uvedomuje, že spamové aktivity v aplikáciách stále pretrvávajú. Napriek tomu pracujú na neustálom zdokonalení svojich systémov s cieľom maximalizovať zapojenie publika a vytvoriť príjemnejší zážitok pre používateľov.

Vylepšené živé vysielania

Instagram nedávno ohlásil rad nových aktualizácií, ktoré majú výrazne zjednodušiť proces živých vysielaní.

“Ak máte profesionálny účet, môžete teraz na Instagrame naživo vysielať pomocou streamovacieho softvéru, ako je OBS alebo Streamlabs, prostredníctvom streamovacieho kľúča. Dúfame, že to vysielateľom pomôže posunúť ich obsah na vyššiu úroveň a spojiť sa s ich publikom,” približuje Instagram.

Tvorcovia môžu získať streamovací kľúč jednoducho cez ponuku “Vytvoriť” v počítačovej verzii aplikácie, a následne môžu vidieť náhľad toho, ako bude ich video vyzerať po spustení živého vysielania. Takto Instagram dokáže tvorcom lepšie vizualizovať obsah ešte pred samotným vysielaním.

Táto aktualizácia by mohla motivovať viac tvorcov k využívaniu živých vysielaní v aplikácii, a to nielen kvôli jednoduchosti pripojenia, ale aj s ohľadom na vysokú úroveň angažovanosti, ktorú živé prenosy často generujú. S týmto novým procesom pripojenia sa otvárajú nové možnosti pre tvorcov a môže to byť dôležitý faktor pri plánovaní obsahu v roku 2024.

Nové prvky v Notes

Videopoznámky umožňujú pridanie 2-sekundových videí do Poznámok v zobrazení IG Direct. Sú viditeľné počas 24 hodín pre spoločných sledovateľov a blízkych priateľov. Týmto spôsobom sa podnecuje aktívnejšie a angažovanejšie využívanie aktualizácií.

Okrem toho Instagram predstavuje nové možnosti reagovania na poznámky prostredníctvom zvuku, fotografie, videí, GIFov a nálepiek. Táto aktualizácia rozširuje možnosti odpovede na poznámky a poskytuje prehliadačom širokú škálu možností na zvýšenie interakcie.

Instagram sa touto novinkou snaží osloviť teenagerov a mladšiu skupinu používateľov, ktorí Notes aktívne využívajú. Nedávny prieskum spoločnosti Pew Research totiž odhalil, že Instagram v obľúbenosti medzi tínedžermi zaostáva za platformami ako YouTube, TikTok a Snapchat.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+