3 min. čítanie

13 osvedčených tipov pre B2B predaj

V tomto článku sa pozrieme na niekoľko osvedčených spôsobov, ako vylepšiť vašu B2B zónu.

Ivan Potančok Ivan Potančok
CEO vibration.sk
13 osvedčených tipov pre B2B predaj

Zjednodušená registrácia B2B partnera

Do registrácie odporúčame dať, čo najmenej krokov. Ak si potenciálny B2B partner otvorí váš registračný formulár v mobile z reklamy, aby nemusel tráviť vypisovaním údajov veľa času.

Zjednodušená registrácia B2B partnera

Dopĺňanie firemných údajov z IČO pomocou foxentry

Pomocou externej služby viete uľahčiť zadávanie firemných údajov.

Dopĺňanie firemných údajov z IČO pomocou foxentry

Automatické zasielanie B2B cenníka na email

Umožnite stiahnuť váš B2B cenník aj bez registrácie po zadaní emailu. Viete tak zbierať cenné emailové adresy na potenciálnych B2B partnerov.

Automatické zasielanie B2B cenníka na email a zber emailov

Ukladanie košíka na neskôr

Umožnite ukladať košík pre dokončenie nákupu neskôr ako rozpracovanú objednávku.

Ukladanie košíka na neskôr

Možnosť vkladania do košíka priamo z vyhľadávania

Zrýchlite nákupný proces ak vaši zákazníci poznajú kód tovaru alebo názov produktu priamo z vyhľadávania.

Možnosť vkladania do košíka priamo z vyhľadávania

Viaceré spôsoby dopravy

Aj pri B2B platí to, čo aj pri B2C predaji. Umožnite viaceré spôsoby dopravy podľa potrieb partnera.

Viaceré spôsoby dopravy

Viaceré možnosti platby

Spôsoby platby by mali byť nastavené podľa toho, ako to máte dohodnuté s B2B zákazníkom. Ak poskytujete viaceré spôsoby platby za tovar, tak odporúčame ich umožniť. Vždy je lepšie mať peniaze skôr na účte, takže odporúčame aj platbu kartou.

Viaceré možnosti platby

Marketingové materiály k nákupu

Ak máte v rámci predaja podporné materiály ako sú napríklad inštruktážne, tlačené letáky, tak môžete umožniť ich automatické vloženie do objednávky v košíku.

Marketingové materiály k nákupu

Vzdelávanie B2B klientov

Podobne ako v B2C môžete využiť na vzdelávanie vašich zákazníkov blogové príspevky. 

Vzdelávanie B2B klientov

Nakupovanie za B2B klienta predajcom

B2B platformy majú väčšinou aj administračné rozhranie, v ktorom by ste mohli umožniť vašim predajcom robiť objednávky za vašich klientov. Vedia tak spraviť objednávku priamo u klienta v teréne alebo spraviť telefonickú objednávku. V našej B2B platforme vieme prideliť predajcom regióny alebo konkrétnych klientov, o ktorých sa starajú.

Nakupovanie za B2B klienta predajcom

Prihlasovanie a nákup pobočiek z jednej spoločnosti

Ak spolupracujete v rámci B2B so spoločnosťou, ktorá má viaceré pobočky, tak je vhodné pustiť do zóny nákupcov z každej pobočky, ale existuje hlavné konto, ktoré administruje prístupy pre daných predajcov. Tu vie byť logika zložitejšia a väčšinou robíme vývoj na mieru podľa potrieb.

Multiužívateľské kontá, viacerí užívatelia z jednej firmy

Množstevné zľavy

Ak odmeňujete zákazníkov za množstvo nakúpeného tovaru, tak je vhodné túto výšku zľavy odkomunikovať všade, kde sa dá – v detaile produktu, v košíku, zvýrazniť farbou prípadne progress barom. Chcete predsa motivovať zákazníka ku väčšej kúpe.

Množstevné zľavy zobrazené v košíku

Vernostný systém

Zákazníkov môžete motivovať k väčším nákupom aj prostredníctvom zbierania bodov a následný nákup za body. Prípadne viete za body automaticky pridávať darčeky k nákupu. Niektorí naši klienti zas majú nastavené automatické priraďovanie zákazníkov do zľavových skupín. Čím viac nakúpia za určitý čas, tak tým majú vyššiu zľavu na tovar.

Vernostné body

Záver

Vo vibration.sk ponúkame B2B riešenia, ktoré môžu výrazne zvýšiť efektivitu vášho B2B obchodu. Všetky tieto techniky máme vymyslené a odskúšané a vieme ich implementovať aj vám. Naša platforma vám pomôže zlepšiť zážitok vašich partnerov a zvýšiť vašu konkurencieschopnosť na trhu. Ak sa cítite pripravení zmeniť váš B2B obchod, neváhajte nás kontaktovať. Spoločne môžeme vytvoriť efektívnu B2B zónu, ktorá prinesie úžitok vám aj vašim partnerom.

Zdieľať článok
Ivan Potančok
CEO vibration.sk

Riaditeľ a zakladateľ vibration.sk. Od roku 2000 robí weby. Nadšenec skialpinizmu, cyklistiky, GTD a hudobnej produkcie.

Tento článok ti prináša

Vibration

Vibration je softvérové štúdio, ktoré sa zameriava na vývoj webových aplikácií a webových stránok na mieru. Vyvíjajú vlastný produkt sellio – komplexný, modulárny, cloudový systém, vhodný na tvorbu e-shopov, B2B riešení a informačných systémov. Sú na trhu už 11 rokov a dokončili viac ako 1200 projektov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?
2 min. čítanie

Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?

Po tom, čo Veľká Británia odišla z Európskej únie, prišiel tamojší e-commerce do stretu s novou realitou: Brexit do odvetvia priniesol značné narušenie, najmä pre britské značky a maloobchodníkov, ktorí sa snažia rozšíriť svoj dosah v celej EÚ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+