
Pokročilá technológia umožňuje nákup bez pokladní
Zákazníci v obchodoch Amazon Go nakupujú bez toho, aby museli stáť v dlhých radoch. Nákup bez pokladní je revolučnou myšlienkou. Vďaka pokročilej technológii sú zákazníci sledovaní pomocou systému kamier, senzorov a softvéru na detekciu pohybu. Amazon chce docieliť automatizovaný nákupný zážitok bez pokladní. Nová žaloba však tvrdí, že spoločnosť nikdy neinformovala zákazníkov v New Yorku o tom, že sú sledovaní.
V hromadnej žalobe podanej tento týždeň sa tvrdí, že spoločnosť Amazon zhromažďovala údaje o tvare a veľkosti tela zákazníkov. V žalobe sa spomína dokonca skenovanie rúk niektorých zákazníkov, a to všetko bez náležitého upozornenia.
„Od okamihu, keď človek vstúpi do dverí Amazon Go, spoločnosť používa pokročilé technológie na sledovanie ľudí,“ povedal Peter Roman-Friedman, hlavný právnik žaloby.
Žaloba sa vzťahuje na predajne v New Yorku
Žaloba sa týka konkrétne deviatich predajní v New Yorku, kde podľa mestských zákonov musia spoločnosti zverejniť, kedy sa zbierajú biometrické údaje zákazníkov. Roman-Friedman napriek tomu vyjadril nádej, že žaloba zaujme zákonodarcov na iných miestnych a federálnych úrovniach.
Amazon vo vyhlásení zdôraznil, že vo svojich predajniach nepoužíva softvér na rozpoznávanie tváre – hoci newyorská žaloba sa o rozpoznávaní tváre vôbec nezmieňuje.
Spoločnosť tiež spochybňuje názor, že technológia, ktorú používa na sledovanie zákazníkov v obchode, predstavuje definíciu „biometrické údaje“ – ktoré sú podľa mestského zákona definované široko ako fyziologická alebo biologická charakteristika, ktorá sa používa na identifikáciu jednotlivca.