2 min. čítanie

Žaloba proti Amazon Go. Zhromažďujú predajne biometrické údaje zákazníkov?

Nová žaloba proti Amazon Go tvrdí, že obchody spoločnosti v New Yorku nezákonne zhromažďujú údaje o veľkosti a tvare zákazníkov bez toho, aby ich o tom informovali. Právnik, ktorý sa prípadu venuje, vyjadril nádej, že žaloba upúta pozornosť miestnej a federálnej vlády. Viac o tejto téme sa dočítate na portáli Insider.

Žaloba proti Amazon Go. Zhromažďujú predajne biometrické údaje zákazníkov?

Pokročilá technológia umožňuje nákup bez pokladní

Zákazníci v obchodoch Amazon Go nakupujú bez toho, aby museli stáť v dlhých radoch. Nákup bez pokladní je revolučnou myšlienkou. Vďaka pokročilej technológii sú zákazníci sledovaní pomocou systému kamier, senzorov a softvéru na detekciu pohybu. Amazon chce docieliť automatizovaný nákupný zážitok bez pokladní. Nová žaloba však tvrdí, že spoločnosť nikdy neinformovala zákazníkov v New Yorku o tom, že sú sledovaní. 

V hromadnej žalobe podanej tento týždeň sa tvrdí, že spoločnosť Amazon zhromažďovala údaje o tvare a veľkosti tela zákazníkov. V žalobe sa spomína dokonca skenovanie rúk niektorých zákazníkov, a to všetko bez náležitého upozornenia.

„Od okamihu, keď človek vstúpi do dverí Amazon Go, spoločnosť používa pokročilé technológie na sledovanie ľudí,“ povedal Peter Roman-Friedman, hlavný právnik žaloby. 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Žaloba sa vzťahuje na predajne v New Yorku

Žaloba sa týka konkrétne deviatich predajní v New Yorku, kde podľa mestských zákonov musia spoločnosti zverejniť, kedy sa zbierajú biometrické údaje zákazníkov. Roman-Friedman napriek tomu vyjadril nádej, že žaloba zaujme zákonodarcov na iných miestnych a federálnych úrovniach.

Amazon vo vyhlásení zdôraznil, že vo svojich predajniach nepoužíva softvér na rozpoznávanie tváre – hoci newyorská žaloba sa o rozpoznávaní tváre vôbec nezmieňuje. 

Spoločnosť tiež spochybňuje názor, že technológia, ktorú používa na sledovanie zákazníkov v obchode, predstavuje definíciu „biometrické údaje“ – ktoré sú podľa mestského zákona definované široko ako fyziologická alebo biologická charakteristika, ktorá sa používa na identifikáciu jednotlivca.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+