YouTube chce testovať reklamné bloky
Google testuje nový spôsob zobrazovania reklám v aplikácii YouTube pre televízory. Používatelia môžu očakávať menej reklám, ale reklamné bloky budú dlhšie. Spoločnosť uviedla, že experimentuje s týmto formátom reklám pre lepší zážitok zo sledovania dlhého obsahu – takmer ako tradičná reklamná prestávka počas lineárneho televízneho programu.
YouTube sa zároveň snaží na TV aktualizovať aj časovač reklám, aby lepšie zobrazoval zostávajúci čas do konca reklamnej prestávky. V súčasnosti YouTube zobrazuje dĺžku konkrétnej reklamy spolu so zástupným nápisom “Reklama 1 z 2”, z čoho nie je jasné, ako dlho bude prestávka trvať. Spoločnosť uviedla, že tento nový časovač, ktorý sa zameriava na celkový čas reklamnej prestávky, začne testovať “čoskoro”.
Dôležitý reklamný priestor
Začiatkom tohto roka začala spoločnosť YouTube prinášať 30-sekundové TV reklamy bez možnosti preskočenia. V najnovšom oznámení spoločnosť uviedla, že ľudia denne sledujú viac ako 700 miliónov hodín obsahu YouTube na televíznych obrazovkách. Inými slovami, pre spoločnosť je to dôležitý reklamný priestor.
Spoločnosť Google neexperimentuje len s reklamami YouTube na televízoroch. Spoločnosť vo štvrtok oznámila, že od novembra odstráni tvorcom niektoré ovládacie prvky reklám. Tvorcovia môžu reklamy len zapnúť alebo vypnúť, ale o formáte bude rozhodovať vlastný systém YouTube. Získajú aj ovládacie prvky na manuálne vkladanie reklám do živého vysielania.