2 min. čítanie

YouTube je pre generáciu Z stále na prvom mieste. Značky a marketéri z toho môžu vyťažiť

YouTube je v súčasnosti hlavnou platformou pre tínedžerov, pričom takmer osem z desiatich ho používa na streamovanie video obsahu.

YouTube je pre generáciu Z stále na prvom mieste. Značky a marketéri z toho môžu vyťažiť
Zdroj: Depositphotos

Generácia Z si YouTube nepúšťa len kvôli videám, sleduje aj reklamy a streamuje

Šesť z desiatich tínedžerov by si radšej pozrelo zaujímavú reklamu na YouTube, ako by ju preskočili, a takmer polovica si spomenie na reklamu, ktorú na tejto platforme videli. Vyplýva to z prieskumu Precise TV a Giraffe Insights.

Táto správa prichádza po tom, čo YouTube oznámil 4,4% nárast príjmov z reklamy za druhý štvrťrok 2023.

Prečo je to zaujímavé?  Pretože značky, ktoré sa chcú zamerať na zákazníkov z generácie Z (ľudia narodení v rokoch 1997 až 2012), môžu zvážiť efektívnejšie použitie svojich výdavkov na reklamu. YouTube stále vedie ako najobľúbenejšia sociálna sieť medzi touto generáciou, čiastočne aj vďaka tvorcom obsahu ako Mr.Beast. Viacero značiek prechádza od tradičnej televízie k reklame na YouTube, aby získali väčšiu angažovanosť, zapamätateľnosť a vplyv na nákup.

Zaujímavé štatistiky. Prieskum identifikoval niekoľko zistení, ktoré môžu byť pre inzerentov zaujímavé:

    • Takmer osem z desiatich tínedžerov sleduje YouTube, čo z neho robí platformu číslo jeden na tomto trhu.
    • 45 % tínedžerov si pravdepodobne spomenie na reklamu, ktorú videli na YouTube.
    • Je dvakrát pravdepodobnejšie, že si tínedžeri z generácie Z spomenú na reklamu na YouTube než na TikTok.
    • YouTube je miesto, kde tínedžeri vidia najlepšie a najzaujímavejšie reklamy.
    • Každý piaty tínedžer z generácie Z uviedol, že YouTube je súčasťou ich každodennej rutiny.

Pre viac informácií o celom prieskume si prečítajte Precise Advertiser Report.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+