Generácia Z si YouTube nepúšťa len kvôli videám, sleduje aj reklamy a streamuje
Šesť z desiatich tínedžerov by si radšej pozrelo zaujímavú reklamu na YouTube, ako by ju preskočili, a takmer polovica si spomenie na reklamu, ktorú na tejto platforme videli. Vyplýva to z prieskumu Precise TV a Giraffe Insights.
Táto správa prichádza po tom, čo YouTube oznámil 4,4% nárast príjmov z reklamy za druhý štvrťrok 2023.
Prečo je to zaujímavé? Pretože značky, ktoré sa chcú zamerať na zákazníkov z generácie Z (ľudia narodení v rokoch 1997 až 2012), môžu zvážiť efektívnejšie použitie svojich výdavkov na reklamu. YouTube stále vedie ako najobľúbenejšia sociálna sieť medzi touto generáciou, čiastočne aj vďaka tvorcom obsahu ako Mr.Beast. Viacero značiek prechádza od tradičnej televízie k reklame na YouTube, aby získali väčšiu angažovanosť, zapamätateľnosť a vplyv na nákup.
Zaujímavé štatistiky. Prieskum identifikoval niekoľko zistení, ktoré môžu byť pre inzerentov zaujímavé:
-
- Takmer osem z desiatich tínedžerov sleduje YouTube, čo z neho robí platformu číslo jeden na tomto trhu.
- 45 % tínedžerov si pravdepodobne spomenie na reklamu, ktorú videli na YouTube.
- Je dvakrát pravdepodobnejšie, že si tínedžeri z generácie Z spomenú na reklamu na YouTube než na TikTok.
- YouTube je miesto, kde tínedžeri vidia najlepšie a najzaujímavejšie reklamy.
- Každý piaty tínedžer z generácie Z uviedol, že YouTube je súčasťou ich každodennej rutiny.
Pre viac informácií o celom prieskume si prečítajte Precise Advertiser Report.