2 min. čítanie

YouTube je pre generáciu Z stále na prvom mieste. Značky a marketéri z toho môžu vyťažiť

YouTube je v súčasnosti hlavnou platformou pre tínedžerov, pričom takmer osem z desiatich ho používa na streamovanie video obsahu.

YouTube je pre generáciu Z stále na prvom mieste. Značky a marketéri z toho môžu vyťažiť
Zdroj: Depositphotos

Generácia Z si YouTube nepúšťa len kvôli videám, sleduje aj reklamy a streamuje

Šesť z desiatich tínedžerov by si radšej pozrelo zaujímavú reklamu na YouTube, ako by ju preskočili, a takmer polovica si spomenie na reklamu, ktorú na tejto platforme videli. Vyplýva to z prieskumu Precise TV a Giraffe Insights.

Táto správa prichádza po tom, čo YouTube oznámil 4,4% nárast príjmov z reklamy za druhý štvrťrok 2023.

Prečo je to zaujímavé?  Pretože značky, ktoré sa chcú zamerať na zákazníkov z generácie Z (ľudia narodení v rokoch 1997 až 2012), môžu zvážiť efektívnejšie použitie svojich výdavkov na reklamu. YouTube stále vedie ako najobľúbenejšia sociálna sieť medzi touto generáciou, čiastočne aj vďaka tvorcom obsahu ako Mr.Beast. Viacero značiek prechádza od tradičnej televízie k reklame na YouTube, aby získali väčšiu angažovanosť, zapamätateľnosť a vplyv na nákup.

Zaujímavé štatistiky. Prieskum identifikoval niekoľko zistení, ktoré môžu byť pre inzerentov zaujímavé:

    • Takmer osem z desiatich tínedžerov sleduje YouTube, čo z neho robí platformu číslo jeden na tomto trhu.
    • 45 % tínedžerov si pravdepodobne spomenie na reklamu, ktorú videli na YouTube.
    • Je dvakrát pravdepodobnejšie, že si tínedžeri z generácie Z spomenú na reklamu na YouTube než na TikTok.
    • YouTube je miesto, kde tínedžeri vidia najlepšie a najzaujímavejšie reklamy.
    • Každý piaty tínedžer z generácie Z uviedol, že YouTube je súčasťou ich každodennej rutiny.

Pre viac informácií o celom prieskume si prečítajte Precise Advertiser Report.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú
2 min. čítanie

Shein hlásal udržateľnosť, teraz ho vyšetrujú

Ide Shein a udržateľnosť dohromady? Firma tvrdí, že áno, no tieto tvrdia sú pod drobnohľadom. Taliansky úrad začal vyšetrovanie spoločnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinskej firmy spravujúcej taliansku webstránku Shein. Vyšetrovanie sa zameriava hlavne na potenciálne zavádzajúce environmentálne tvrdenia, ktoré platforma uvádzala.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+