2 min. čítanie

YouTube je pre generáciu Z stále na prvom mieste. Značky a marketéri z toho môžu vyťažiť

YouTube je v súčasnosti hlavnou platformou pre tínedžerov, pričom takmer osem z desiatich ho používa na streamovanie video obsahu.

YouTube je pre generáciu Z stále na prvom mieste. Značky a marketéri z toho môžu vyťažiť
Zdroj: Depositphotos

Generácia Z si YouTube nepúšťa len kvôli videám, sleduje aj reklamy a streamuje

Šesť z desiatich tínedžerov by si radšej pozrelo zaujímavú reklamu na YouTube, ako by ju preskočili, a takmer polovica si spomenie na reklamu, ktorú na tejto platforme videli. Vyplýva to z prieskumu Precise TV a Giraffe Insights.

Táto správa prichádza po tom, čo YouTube oznámil 4,4% nárast príjmov z reklamy za druhý štvrťrok 2023.

Prečo je to zaujímavé?  Pretože značky, ktoré sa chcú zamerať na zákazníkov z generácie Z (ľudia narodení v rokoch 1997 až 2012), môžu zvážiť efektívnejšie použitie svojich výdavkov na reklamu. YouTube stále vedie ako najobľúbenejšia sociálna sieť medzi touto generáciou, čiastočne aj vďaka tvorcom obsahu ako Mr.Beast. Viacero značiek prechádza od tradičnej televízie k reklame na YouTube, aby získali väčšiu angažovanosť, zapamätateľnosť a vplyv na nákup.

Zaujímavé štatistiky. Prieskum identifikoval niekoľko zistení, ktoré môžu byť pre inzerentov zaujímavé:

    • Takmer osem z desiatich tínedžerov sleduje YouTube, čo z neho robí platformu číslo jeden na tomto trhu.
    • 45 % tínedžerov si pravdepodobne spomenie na reklamu, ktorú videli na YouTube.
    • Je dvakrát pravdepodobnejšie, že si tínedžeri z generácie Z spomenú na reklamu na YouTube než na TikTok.
    • YouTube je miesto, kde tínedžeri vidia najlepšie a najzaujímavejšie reklamy.
    • Každý piaty tínedžer z generácie Z uviedol, že YouTube je súčasťou ich každodennej rutiny.

Pre viac informácií o celom prieskume si prečítajte Precise Advertiser Report.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe