
V tomto prechodnom období na prelome rokov sa spotrebitelia správajú pomerne špecificky a sú mimoriadne vnímaví voči marketingovým zdeleniam. Tvrdí to platforma X, ktorá sa snaží presvedčiť marketérov o tom, že to na bývalom Twitteri ešte žije a oplatí sa tam míňať rozpočet.
Nalaďte sa na publikum v Q5
Na sociálnych sieťach dosahuje zapojenie používateľov pozoruhodné úrovne, keďže ľudia aktívne vyhľadávajú povianočné zľavy a snažia sa plniť novoročné predsavzatia. Vzniká tak dokonalá kombinácia spotrebiteľského zámeru a kúpnej sily.
Interné dáta X približujú, čím žijú diskusie. Rastie záujem o témy ako kulinárske zážitky a zdravé stravovanie, plánovanie ciest a dobrodružstvá, fitness a športové aktivity, módne a kozmetické trendy či osobný rozvoj.

Zdroj: X
Ekonomická výhoda
Q5 je pre marketérov mimoriadne atraktívne práve pre svoju nákladovú efektivitu. Najnovšie údaje z platformy X ukazujú presvedčivé štatistiky:
- Výrazné zníženie priemerných nákladov na tisíc zobrazení (CPM) o 34 %,
- pokles nákladov na interakciu o 19 %,
- vyššia miera konverzií počas povianočných výpredajov.
Tieto čísla dokazujú, že Q5 by mohlo fungovať ako strategické okno, kde sa stretáva znížená konkurencia so zvýšeným záujmom spotrebiteľov.

Zdroj: X
Ako maximálne využiť príležitosti Q5
Sieť X priniesla aj niekoľko tipov, ako toto obdobie využiť:
1. Cielenie pomocou umelej inteligencie
Moderné nástroje cielenia založené na AI umožňujú značkám presne identifikovať a osloviť publikum s vysokým záujmom o nákup. Táto technológia pomáha optimalizovať výkonnosť kampaní prepojením s bonitnou klientelou, ktorá je pripravená nakupovať.
2. Vylepšené formáty reklám
Využitie Collection Ads a vertikálnych videoreklám dáva značkám účinné nástroje na prezentáciu produktov. Tieto formáty umožňujú:
- interaktívne prezeranie produktov,
- pútavé celoobrazovkové prezentácie,
- klikateľné produktové katalógy,
- lepšie možnosti vizuálneho storytellingu.
Strategické načasovanie
Povianočné obdobie prináša jedinečnú kombináciu naladenia spotrebiteľov a trhových podmienok. Zákazníci prirodzene vyhľadávajú zľavy vo výpredajoch a novoročné nákupy, no zároveň sú v rozhodovaní rozvážnejší než počas hektického vianočného nakupovania.
Q5 predstavuje viac než len akúsi medzeru medzi vianočnými nákupmi a novým rokom – je to strategická príležitosť pre značky spojiť sa so zainteresovaným publikom za optimálne náklady.
Pochopením a využitím jedinečných charakteristík tohto obdobia môžu firmy začať rok silným rozbehom a položiť základy dlhodobého úspechu.