Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

X ukazuje, ako využiť potenciál povianočného obdobia

Povianočné obdobie medzi 26. decembrom a polovicou januára, v marketingových kruhoch známe ako Q5, predstavuje často prehliadanú zlatú baňu príležitostí pre značky. Aj keď mnoho firiem po vianočnom ošiali svoje marketingové aktivity utlmuje, práve vtedy prichádza obdobie, ktoré ponúka jedinečné výhody pre tých, ktorí chápu jeho potenciál.

X ukazuje, ako využiť potenciál povianočného obdobia
Zdroj: Depositphotos

V tomto prechodnom období na prelome rokov sa spotrebitelia správajú pomerne špecificky a sú mimoriadne vnímaví voči marketingovým zdeleniam. Tvrdí to platforma X, ktorá sa snaží presvedčiť marketérov o tom, že to na bývalom Twitteri ešte žije a oplatí sa tam míňať rozpočet.

Nalaďte sa na publikum v Q5

Na sociálnych sieťach dosahuje zapojenie používateľov pozoruhodné úrovne, keďže ľudia aktívne vyhľadávajú povianočné zľavy a snažia sa plniť novoročné predsavzatia. Vzniká tak dokonalá kombinácia spotrebiteľského zámeru a kúpnej sily.

Interné dáta X približujú, čím žijú diskusie. Rastie záujem o témy ako kulinárske zážitky a zdravé stravovanie, plánovanie ciest a dobrodružstvá, fitness a športové aktivity, módne a kozmetické trendy či osobný rozvoj.

Zdroj: X

Ekonomická výhoda

Q5 je pre marketérov mimoriadne atraktívne práve pre svoju nákladovú efektivitu. Najnovšie údaje z platformy X ukazujú presvedčivé štatistiky:

  • Výrazné zníženie priemerných nákladov na tisíc zobrazení (CPM) o 34 %,
  • pokles nákladov na interakciu o 19 %,
  • vyššia miera konverzií počas povianočných výpredajov.

Tieto čísla dokazujú, že Q5 by mohlo fungovať ako strategické okno, kde sa stretáva znížená konkurencia so zvýšeným záujmom spotrebiteľov.

Zdroj: X

Ako maximálne využiť príležitosti Q5

Sieť X priniesla aj niekoľko tipov, ako toto obdobie využiť:

1. Cielenie pomocou umelej inteligencie

Moderné nástroje cielenia založené na AI umožňujú značkám presne identifikovať a osloviť publikum s vysokým záujmom o nákup. Táto technológia pomáha optimalizovať výkonnosť kampaní prepojením s bonitnou klientelou, ktorá je pripravená nakupovať.

2. Vylepšené formáty reklám

Využitie Collection Ads a vertikálnych videoreklám dáva značkám účinné nástroje na prezentáciu produktov. Tieto formáty umožňujú:

  • interaktívne prezeranie produktov,
  • pútavé celoobrazovkové prezentácie,
  • klikateľné produktové katalógy,
  • lepšie možnosti vizuálneho storytellingu.

Strategické načasovanie

Povianočné obdobie prináša jedinečnú kombináciu naladenia spotrebiteľov a trhových podmienok. Zákazníci prirodzene vyhľadávajú zľavy vo výpredajoch a novoročné nákupy, no zároveň sú v rozhodovaní rozvážnejší než počas hektického vianočného nakupovania.

Q5 predstavuje viac než len akúsi medzeru medzi vianočnými nákupmi a novým rokom – je to strategická príležitosť pre značky spojiť sa so zainteresovaným publikom za optimálne náklady.

Pochopením a využitím jedinečných charakteristík tohto obdobia môžu firmy začať rok silným rozbehom a položiť základy dlhodobého úspechu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by ste mali venovať pozornosť Pinterestu
2 min. čítanie

Prečo by ste mali venovať pozornosť Pinterestu

Pinterest je často zatienený veľkými hráčmi ako Meta a TikTok. V marketingovej stratégii si však vie uchmatnúť svoje miesto a úspešne si ho obhájiť. Platforma sa snaží upútať pozornosť značiek a inzerentov aj novými reklamnými nástrojmi a stimulmi. A na tie sa pozrieme práve teraz.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sa minulý rok používali sociálne siete v Česku a na Slovensku?
4 min. čítanie

Ako sa minulý rok používali sociálne siete v Česku a na Slovensku?

Sociálne siete dôležitú úlohu v každodennom živote používateľov. Každá krajina aj každá veková skupina má svoje špecifiká. Sociálne siete ovplyvňujú nielen osobné interakcie, ale aj marketingové stratégie značiek. Napriek podobnostiam medzi oboma krajinami je možné pozorovať rozdiely v tom, koľko času používajú sociálne siete a aké platformy preferujú. Ak chcete pochopiť zákazníkov, musíte o nich […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+