V tomto prechodnom období na prelome rokov sa spotrebitelia správajú pomerne špecificky a sú mimoriadne vnímaví voči marketingovým zdeleniam. Tvrdí to platforma X, ktorá sa snaží presvedčiť marketérov o tom, že to na bývalom Twitteri ešte žije a oplatí sa tam míňať rozpočet.
Nalaďte sa na publikum v Q5
Na sociálnych sieťach dosahuje zapojenie používateľov pozoruhodné úrovne, keďže ľudia aktívne vyhľadávajú povianočné zľavy a snažia sa plniť novoročné predsavzatia. Vzniká tak dokonalá kombinácia spotrebiteľského zámeru a kúpnej sily.
Interné dáta X približujú, čím žijú diskusie. Rastie záujem o témy ako kulinárske zážitky a zdravé stravovanie, plánovanie ciest a dobrodružstvá, fitness a športové aktivity, módne a kozmetické trendy či osobný rozvoj.
Ekonomická výhoda
Q5 je pre marketérov mimoriadne atraktívne práve pre svoju nákladovú efektivitu. Najnovšie údaje z platformy X ukazujú presvedčivé štatistiky:
- Výrazné zníženie priemerných nákladov na tisíc zobrazení (CPM) o 34 %,
- pokles nákladov na interakciu o 19 %,
- vyššia miera konverzií počas povianočných výpredajov.
Tieto čísla dokazujú, že Q5 by mohlo fungovať ako strategické okno, kde sa stretáva znížená konkurencia so zvýšeným záujmom spotrebiteľov.
Ako maximálne využiť príležitosti Q5
Sieť X priniesla aj niekoľko tipov, ako toto obdobie využiť:
1. Cielenie pomocou umelej inteligencie
Moderné nástroje cielenia založené na AI umožňujú značkám presne identifikovať a osloviť publikum s vysokým záujmom o nákup. Táto technológia pomáha optimalizovať výkonnosť kampaní prepojením s bonitnou klientelou, ktorá je pripravená nakupovať.
2. Vylepšené formáty reklám
Využitie Collection Ads a vertikálnych videoreklám dáva značkám účinné nástroje na prezentáciu produktov. Tieto formáty umožňujú:
- interaktívne prezeranie produktov,
- pútavé celoobrazovkové prezentácie,
- klikateľné produktové katalógy,
- lepšie možnosti vizuálneho storytellingu.
Strategické načasovanie
Povianočné obdobie prináša jedinečnú kombináciu naladenia spotrebiteľov a trhových podmienok. Zákazníci prirodzene vyhľadávajú zľavy vo výpredajoch a novoročné nákupy, no zároveň sú v rozhodovaní rozvážnejší než počas hektického vianočného nakupovania.
Q5 predstavuje viac než len akúsi medzeru medzi vianočnými nákupmi a novým rokom – je to strategická príležitosť pre značky spojiť sa so zainteresovaným publikom za optimálne náklady.
Pochopením a využitím jedinečných charakteristík tohto obdobia môžu firmy začať rok silným rozbehom a položiť základy dlhodobého úspechu.