
Problém jednorazových plastov v hračkárskom priemysle
Výrobcovia hračiek sa snažia zbaviť jednorazových plastov v reakcii na rastúci počet rodičov, ktorí sa obávajú vplyvu plastových hračiek na životné prostredie. Nedávny prieskum, ktorý si objednala priemyselná skupina The Toy Association, ukázal, že 78 % rodičov uviedlo, že udržateľnosť hračky je pre nich dôležitá.
Spoločnosť Mattel pred rokom spustila program Mattel Playback, ktorý umožňuje rodičom vytlačiť bezplatné prepravné štítky a použiť ich na odoslanie starých bábik Barbie, autíčok Mega Bloks a Matchbox a hier do zberných miest spoločnosti Mattel na recykláciu a opätovné použitie.
Spoločnosť Mattel teraz rozšírila tento program aj na neelektronické hračky Fisher-Price. Divízia Fisher-Price spoločnosti Mattel zahŕňa značky Little People, Laugh & Learn, Imaginext a ďalšie.
Spoločnosť Mattel si koncom roka 2019 stanovila cieľ, že do roku 2030 bude vo všetkých svojich hračkách a obaloch používať 100 % recyklovaných, recyklovateľných alebo biologických plastov. V apríli tohto roku oznámila nový ekologický cieľ, ktorým je znížiť množstvo plastových obalov o 25 % na každý výrobok do roku 2030.
Preteky troch najväčších svetových producentov hračiek
Tri najväčšie hračkárske spoločnosti – Lego, Hasbro a Mattel – sa snažia presvedčiť rodičov, že sú najekologickejšie a všetky si stanovili environmentálne ciele na zníženie množstva obalov a plastov.
Spoločnosť Lego v októbri 2019 spustila program, ktorý umožňuje rodičom darovať staré kocky Lego školským programom a pracuje na vývoji alternatívnych materiálov na rastlinnej báze a biologicky rozložiteľných materiálov.
Spoločnosť Hasbro v roku 2018 spustila program, v rámci ktorého je možné jej plastové hračky posielať do recyklačného inovátora Terracycle na opätovné použitie do iných výrobkov. V roku 2019 spoločnosť Hasbro vydala záväzok, že do konca tohto roka prestane používať plastové obaly.
“Udržateľnosť a životné prostredie sú pre rodičov čoraz dôležitejšie,” povedal Jim Silver, odborník na hračkársky priemysel a majiteľ stránky s recenziami hračiek TTPM.com a spoločnosti TTPM Influencer Talent Management. Všetky veľké spoločnosti vyrábajúce hračky zdôrazňujú svoje ekologické iniciatívy. “Pre ich imidž je užitočné, že ukazujú, že im záleží na budúcnosti a budúcnosti detí,” povedal.