Inzerenti podporujú rozmach AI výdavkami, ktoré s umelou inteligenciou súvisia. Podľa novej správy platformy MediaRadar, ktorá sa zaoberá reklamným spravodajstvom a podporou predaja, spoločnosti doposiaľ v roku 2023 investovali do reklamy na produkty s umelou inteligenciou takmer štyrikrát viac ako v minulom roku za rovnaké obdobie.
Zadávatelia reklamy do septembra 2023 minuli na propagáciu produktov a riešení AI 40,2 milióna dolárov – pre porovnanie, za rovnaké obdobie v minulom roku to bolo 10,9 milióna dolárov. Len v 3. kvartále roku 2023 minuli zadávatelia reklamy na AI 35 miliónov dolárov, čo predstavuje 550 % nárast v porovnaní s letom 2022.
V priebehu roka technologické spoločnosti rôznych veľkostí rozšírili svoje platformy o funkcie AI a vydali nové nástroje genAI. Mnohé z nich teraz vynakladajú prostriedky na reklamu a propagáciu týchto produktov a aktualizácií.
Inzerenti investujú milióny do reklám s umelou inteligenciou
Prieskum spoločnosti MediaRadar zahŕňal viac ako 360 inzerentov. Medzi najväčších inzerentov patrili spoločnosti IBM (IBM watsonx), Microsoft (Microsoft 365 Copilot), Dialpad, Salesforce (Slack GPT) a YourHana.AI. 6 % inzerentov vynaložilo na reklamy s umelou inteligenciou viac ako 100 000 USD, čo predstavuje viac ako 36 miliónov USD v reklamných výdavkoch.
V rámci digitálneho prostredia online video dosiahlo výdaje za 11,7 miliónov. Na digitálne zobrazovanie a platené príspevky na sociálnych sieťach sa vynaložilo po približne 3 milióny USD.
Inzerenti tento rok zaznamenávajú obrovský rast investícií
Po výraznom posune v samotnej AI počet inzerentov s umelou inteligenciou v 3. štvrťroku 2023 medziročne vzrástol o 135 %, pričom v rovnakom období v roku 2022 ich bolo viac ako 180 v porovnaní s približne 80, zistila štúdia spoločnosti MediaRadar.
Júl 2023 zaznamenal medzimesačný nárast o takmer 200 % a dosiahol 2,9 milióna USD, zatiaľ čo august skončil s 19 % medziročným nárastom na 3,5 milióna USD.
September oproti augustu vyskočil o viac ako 730 %. Prispeli k tomu noví inzerenti a spoločnosť IBM watsonx, ktorá v Q3 výrazne zvýšila svoje výdavky na reklamu. Podľa MediaRadar spoločnosť investovala do televízie 54 % výdavkov a do online videa 32 %.
Podľa prieskumu spoločnosti Matter Communications takmer 85 % ľudí s rozhodovacími právomocami v oblasti marketingu a marketingových riaditeľov tvrdí, že už používajú nástroje AI, pričom 41 % ich používa pravidelne. Informovanosť prostredníctvom reklám a diskusií v celom odvetví spolu s rozšíreným používaním a zámerom investovať do AI v budúcom roku ešte viac vytvára predpoklady na výrazný rast. Ak marketingoví odborníci skutočne implementujú tieto nástroje do svojich pracovných postupov už teraz, v novom roku majú možnosť dosiahnuť viac.