Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Vďaka AI míňajú inzerenti až 4-krát viac

Spoločnosť MediaRadar zanalyzovala kľúčové trendy a poznatky o výdavkoch na reklamu s umelou inteligenciou od januára 2022 do augusta 2023. Inzerenti za toto obdobie minuli 40,2 milióna dolárov, čo je takmer štyrikrát viac ako investície v roku 2022.

Vďaka AI míňajú inzerenti až 4-krát viac

Inzerenti podporujú rozmach AI výdavkami, ktoré s umelou inteligenciou súvisia. Podľa novej správy platformy MediaRadar, ktorá sa zaoberá reklamným spravodajstvom a podporou predaja, spoločnosti doposiaľ v roku 2023 investovali do reklamy na produkty s umelou inteligenciou takmer štyrikrát viac ako v minulom roku za rovnaké obdobie.

Zadávatelia reklamy do septembra 2023 minuli na propagáciu produktov a riešení AI 40,2 milióna dolárov – pre porovnanie, za rovnaké obdobie v minulom roku to bolo 10,9 milióna dolárov. Len v 3. kvartále roku 2023 minuli zadávatelia reklamy na AI 35 miliónov dolárov, čo predstavuje 550 % nárast v porovnaní s letom 2022.

V priebehu roka technologické spoločnosti rôznych veľkostí rozšírili svoje platformy o funkcie AI a vydali nové nástroje genAI. Mnohé z nich teraz vynakladajú prostriedky na reklamu a propagáciu týchto produktov a aktualizácií.

Inzerenti investujú milióny do reklám s umelou inteligenciou

Prieskum spoločnosti MediaRadar zahŕňal viac ako 360 inzerentov. Medzi najväčších inzerentov patrili spoločnosti IBM (IBM watsonx), Microsoft (Microsoft 365 Copilot), Dialpad, Salesforce (Slack GPT) a YourHana.AI. 6 % inzerentov vynaložilo na reklamy s umelou inteligenciou viac ako 100 000 USD, čo predstavuje viac ako 36 miliónov USD v reklamných výdavkoch.

V rámci digitálneho prostredia online video dosiahlo výdaje za 11,7 miliónov. Na digitálne zobrazovanie a platené príspevky na sociálnych sieťach sa vynaložilo po približne 3 milióny USD.

Zdroj: MediaRadar

Inzerenti tento rok zaznamenávajú obrovský rast investícií

Po výraznom posune v samotnej AI počet inzerentov s umelou inteligenciou v 3. štvrťroku 2023 medziročne vzrástol o 135 %, pričom v rovnakom období v roku 2022 ich bolo viac ako 180 v porovnaní s približne 80, zistila štúdia spoločnosti MediaRadar.

Júl 2023 zaznamenal medzimesačný nárast o takmer 200 % a dosiahol 2,9 milióna USD, zatiaľ čo august skončil s 19 % medziročným nárastom na 3,5 milióna USD.

September oproti augustu vyskočil o viac ako 730 %. Prispeli k tomu noví inzerenti a spoločnosť IBM watsonx, ktorá v Q3 výrazne zvýšila svoje výdavky na reklamu. Podľa MediaRadar spoločnosť investovala do televízie 54 % výdavkov a do online videa 32 %.

Podľa prieskumu spoločnosti Matter Communications takmer 85 % ľudí s rozhodovacími právomocami v oblasti marketingu a marketingových riaditeľov tvrdí, že už používajú nástroje AI, pričom 41 % ich používa pravidelne. Informovanosť prostredníctvom reklám a diskusií v celom odvetví spolu s rozšíreným používaním a zámerom investovať do AI v budúcom roku ešte viac vytvára predpoklady na výrazný rast. Ak marketingoví odborníci skutočne implementujú tieto nástroje do svojich pracovných postupov už teraz, v novom roku majú možnosť dosiahnuť viac.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+