Rýchle a spoľahlivé preklady
Umelú inteligenciu v súčasnosti obľubujú majitelia multi-jazyčných internetových obchodov. Ak potrebujete celý obsah slovenského e-shopu preložiť do angličtiny, nemčiny, španielčiny alebo iného svetového jazyka, nemusíte si hneď najímať profesionálnu prekladateľskú agentúru, platiť stovky eur a čakať aj niekoľko týždňov, kým dostanete výstupy.
Vďaka prekladateľským nástrojom s umelou inteligenciou si dokážete preložiť aj náročnejšie texty za niekoľko desiatok sekúnd. A na výsledok sa môžete spoľahnúť. Časy, kedy Google Translate a podobné nástroje len sucho prekladali slovíčko po slovíčku a výsledná veta potom nedávala zmysel, sú už dávno preč. AI vie vyhodnotiť význam vety a na základe neho pripraviť preložený text, ktorý je zvyčajne takmer bezchybný, pričom po rýchlej kontrole sa dá hneď použiť.
Personalizované odporúčania
Podľa štatistík Smart Insights až 63 % zákazníkov nenakúpi od značiek so slabou personalizáciou. Jednoducho, dnes už nestačí mať v e-shope statický zoznam produktov, ktoré sa ukazujú každému návštevníkovi. Zákazníci očakávajú, že im odporučíte produkty podľa ich potrieb. A práve tu vstupujú do hry AI nástroje so schopnosťou vycítiť požiadavky klienta a podľa nich mu odporučiť vhodné produkty.
AI nástroje sú aktuálne veľmi populárne v oblasti up-sell predajov. Umelá inteligencia zanalyzuje položky, na ktoré zákazník klikal, resp. čo si pridal do košíka. Na základe toho vyberie z ponuky ďalšie vhodné produkty, ktoré mu odporučí napríklad pri dokončovaní objednávky.
Príklad: Keď si zákazník vloží do košíka vo vašom e-shope farbu na steny, s veľkou pravdepodobnosťou sa chystá maľovať. Umelá inteligencia to vyhodnotí a odporučí mu aj valček, štetec či nádobu na miešanie farby. Tým zvyšuje pravdepodobnosť, že klient kúpi aj ďalšie produkty a vám budú rásť tržby.
Tvorba popisov produktov a reklamných textov
Určite aj vy dobre poznáte nástroj ChatGPT, ktorý za posledné obdobie prešiel viacerými aktualizáciami a vylepšeniami. Ak prevádzkujete e-shop, viete ho využiť napríklad na efektívne písanie popisov produktov. Do chatu napíšete, čo predávate, aké sú hlavné výhody produktov, kto je vaša cieľová skupina a čo by ste chceli v textoch zdôrazniť. ChatGPT vám následne sformuluje text tak, aby oslovil potenciálneho zákazníka, správne mu odprezentoval kľúčové benefity a motivoval ho ku kúpe.
Vedeli ste, že ChatGPT vám dokáže vytvoriť kompletný popis produktu za menej ako jednu minútu? V dnešnej dobe už píše dosť spoľahlivo a presne, takže obvykle stačí len pár menších korekcií a texty viete rovno nahodiť na váš e-shop. V porovnaní s klasickým manuálnym písaním popisov tak ušetríte hodiny času.
Písanie príspevkov na sociálne siete
ChatGPT čerpá informácie z miliónov rôznych zdrojov, vďaka čomu vie presne vyhodnotiť vaše zadanie a ušiť vám výstup na mieru. Hodí sa tak aj pri tvorbe reklamných textov na sociálne siete, prípadne pri vymýšľaní celej kreatívy reklamných kampaní či súťaží. Dokáže vám teda ušetriť veľa času a nákladov spojených s propagáciou.
Úprava a tvorba vlastných obrázkov
Možno sa aj vy občas stretávate s problémom, že na váš e-shop alebo do reklamy potrebujete špecifický obrázok, no nikde na internete ho neviete nájsť. A keď ho nájdete, zistíte, že je príliš drahý a neoplatí sa vám kupovať. Aj v tomto smere vám dokáže pomôcť generatívna AI. Populárnym nástrojom je napríklad Midjourney alebo Adobe Firefly.
V praxi to funguje tak, že do nástroja generatívnej AI napíšete, čo by ste chceli mať v obrázku – napríklad lúku s fialovými kvetmi a ženou, ktorá práve stojí na jednej nohe a usmieva sa. Na základe takéhoto vstupu vám umelá inteligencia vygeneruje realisticky vyzerajúci obrázok spĺňajúci vaše požiadavky. A vy ho viete rovno použiť.
Chatboty
V neposlednom rade, vďaka umelej inteligencii môžete vašim zákazníkom poskytnúť ešte personalizovanejší zážitok z vášho e-shopu prostredníctvom chatbotov, ktorí sú dostupní 24 hodín denne, 7 dní v týždni a na otázky zákazníkov odpovedajú do niekoľkých sekúnd. Automatizovaných chatbotov založených na umelej inteligencii dnes využívajú aj tí najväčší hráči na trhu. Takže pokiaľ nechcete, aby vás v tomto smere predbehli vaši konkurenti, rozhodne ich vyskúšajte implementovať aj do vášho internetového obchodu.