Údaje z platformy ukazujú výrazný 165-percentný nárast účasti nakupujúcich počas víkendu Black Friday a Cyber Monday v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Hashtag #tiktokshopcybermonday dosiahol 3,5 miliardy zhliadnutí a #tiktokshopblackfriday viac ako 4 miliardy zhliadnutí. To dokazuje, že používatelia boli skutočne naladení na nakupovanie.
Predaje počas Black Friday na TikTok Shop prekročili 100 miliónov dolárov za jediný deň, teda trojnásobok oproti minulému roku.
Do rozšírenej vianočnej nákupnej kampane, ktorá prebiehala od 13. novembra do 2. decembra, sa zapojilo mnoho predajcov. TikTok uvádza, že malé a stredné podniky realizovali jednu tretinu všetkých nákupov práve počas tohto obdobia.
Medzi úspešné prípady sa zaradili známe značky ako Crocs, Rhino USA a Fenty Beauty, no aj nové TikTok-native spoločnosti ako EZ Bombs a Little ELF Products, Inc.
Podpora úspechu tvorcov cez TikTok Shop
Spotrebitelia prejavili veľký záujem o viaceré kategórie počas kampane, s osobitným dôrazom na domáce potreby, kozmetiku a fitness vybavenie.
Analýzy platformy ukázali, že najpopulárnejšími produktmi boli prípravky na starostlivosť o pleť, make-up, parfémy a kuchynské spotrebiče.
Live shopping bol mimoriadne úspešný – platforma zaznamenala takmer 500-tisíc nákupných relácií s celkovou dĺžkou viac ako 660-tisíc hodín. Dokonca sa podarilo dosiahnuť niekoľko rekordov:
- Live vysielanie Pink Friday Nails speváčky Nicki Minaj sledovalo 172 miliónov ľudí a 115 miliónov označilo, že sa im stream páči.
- Tvorca @kaansanity vo svojej prvej živej relácii, ktorá trvala desať hodín, zarobil 102 000 dolárov.
- Jedna Black Friday live udalosť priniesla 2 milióny dolárov výkonnej riaditeľke Canvas Beauty Brand Stormi Steelovej (@iamstormisteele).
Čo stojí za úspechom? Nico Le Bourgeois, Head of US Operations, vyzdvihol TikTok ako platformu, ktorá ponúka všetko od sezónnych receptov až po beauty návody: „TikTok je v tomto období nákupov tým pravým miestom pre kozmetické tutoriály, triky na balenie darčekov, módnu inšpiráciu, zábavné nové hračky, cestovateľské nevyhnutnosti, sezónne recepty a oveľa viac.“
Tvorcovia obsahu majú stále príležitosť budovať dlhodobé podnikanie a profitovať zo svojho vplyvu prostredníctvom affiliate programu platformy.