Dá sa predávať drevo cez internet?
Určite áno. Zákazníci si produkty síce nechytia do ruky, ale v našom B2C a B2B eshope si ho vedia filtrovať, vybrať kvalitu, vybrať konkrétny rozmer alebo niektoré vybrané produkty aj priamo zadať do výroby. Máme aj fyzické predajne, kde je možný osobný odber a kontrola kvality osobne. Kvalitu nášho dreva dodávame zákazníkom v overenej akosti. Takisto užívateľský zážitok nášho eshopu stále vylepšujeme a zjednodušujeme v spolupráci s naším technologickým partnerom firmou vibration.
Aký bol začiatok podnikania v tomto biznise?
Začali sme s bežnou prezentačnou stránkou vo WordPresse a po pár mesiacoch po spustení kampaní len zvonil telefón. Všetko som ako majiteľ musel držať v hlave a denne som odpovedal na 100 a viac telefonátov. Ráno som robil ručne rozpisy rozvozov a bolo to únosné tak pár rokov.
S firmou vibration sme prišli na riešenie, a to transformáciou katalógu na ecommerce objednávkový systém. Na trh sme prišli s unikátnym košíkom, kde na jednej strane zákazník vidí v tabuľkovom výpise všetko potrebné pre nákup. Vďaka tomuto riešeniu sme dokázali odstrániť telefonické objednávky. Postupne automatizujeme všetky procesy spojené s objednávkou a následnou logistikou, tak aby sme našim zákazníkom dokázali doručiť tovar čo najskôr.
Výber termínu dodania na eshope tatranskyprofil.eu
Ako prebieha spolupráca?
Náš eshop neustále vylepšujeme o nové funkcionality a inovácie. CEO vibration Ivan Potančok má bohaté UX skúsenosti a obrovský prehľad v ecommerce projektoch. Pravidelne sa stretávame na workshopoch, kde z nápadov vznikajú funkčné prototypy v nástroji figma. Následne spoločne ladíme v iteráciách prototyp a postupne to vo vibration programujú. Nonstop máme rozrobených, tak 5 podprojektov, ktoré sa súbežne hýbu dopredu.
Ako si môžeme predstaviť tie podprojekty?
Teraz napríklad robíme zjednodušenie registrácie pre B2B zákazníka, robil sa facelift úvodnej stránky, monetizačný modul dopravy, napojenie na ERP systém, poradca nákupu, vylepšenie logiky odberných miest a podobne. Každá časť eshopu sa dá neustále zlepšovať.
Poradca nákupu na eshope tatranskyprofil.eu
Môžete nám prezradiť viac o poradcovi nákupu?
Chceme vedieť obslúžiť aj domácich kutilov, ktorý potrebujú poradiť, aké produkty sa hodia, na ktoré typy projektov. Cez vizuálny strom prevedieme zákazníka jednoduchým klikaním, až po vybrané produkty. Takisto mu zobrazujeme doplnkové produkty, ktoré sa mu pri stavbe môžu hodiť.
Aké ďalšie vychytávky ste na vašom e-shope priniesli na tento trh?
Fakt sa snažíme držať férovú cenu dreva, aby naši zákazníci vedeli aj v tejto ťažkej dobe napredovať na svojich stavbách. Zákazníci ešte pred potvrdením objednávky vidia približný termín dodania, vedia si zadať expresný termín dodania alebo neskorší termín dodania.
Máme jedinečný zľavový systém, podľa počtu metrov štvorcových dostane zákazník v košíku množstevnú zľavu. Myslím, že ako jediný na Slovensku ponúkame KVH a BSH hranoly na mieru cez prepracovaný konfigurátor na našej stránke.
Čo sa vám páči na spolupráci s firmou vibration ako dodávateľom ecommerce riešení?
Aj naše najnáročnejšie požiadavky sa vždy dali zrealizovať a reálne prinášajú obrovský prínos, či už berieme zjednodušenie nákupného procesu ako aj zjednodušenie riadenia eshopu. Oceňujem aj osobný prístup a vysokú odbornosť všetkých členov tímu.
Aké máte ďalšie ciele s podnikaním?
Rozširujeme naše pôsobenie do Českej republiky. Stále reinvestujeme zdroje do technologického rozvoja, logistiky a brandu. Naďalej chceme prinášať inovácie v tomto odvetví ecommerce.
Ďakujeme riaditeľovi eshopu tatranskyprofil.eu Romanovi Jadroňovi za rozhovor.