2 min. čítanie

Strašiak s menom recesia. Neopakujte rovnaké chyby

V snahe obmedziť infláciu centrálne banky na celom svete zvyšujú úrokové sadzby a mnohé podniky sa obávajú blížiacej sa recesie. Ochrana pred dôsledkami recesie znamená obmedzovanie výdavkov. 

Strašiak s menom recesia. Neopakujte rovnaké chyby

Drvivá väčšina firiem sa obáva potenciálnej recesie

Prinášame niektoré z kľúčových zistení najnovšej správy International Business Barometer spoločnosti Sapio Research. Správa s názvom „Príprava na recesiu?“ ukazuje, že približne 95 % firiem na celom svete sa obáva potenciálnej recesie. Zatiaľ čo v USA sa recesie obáva 45 % firiem, v Nemecku je to len 11 %.   

Súčasnú hospodársku situáciu pociťuje už viacero firiem (22 %) a očakáva sa, že percento postihnutých subjektov sa do konca roka zvýši na 42 %. Z prieskumu však vyplýva, že minulosť sa bude pravdepodobne opakovať a reakcie firiem na recesiu budú pravdepodobne rovnako chybné ako v minulosti.

Znižovanie výdavkov na marketing

„Hoci mnohé spoločnosti tvrdia, že ich hlavnou stratégiou pri zmiernení dopadov recesie bude zvýšenie predajných a marketingových aktivít, väčšina z nich sa pravdepodobne zahryzne do ruky, ktorá ich živí,“ povedala Jane Hales, partnerka spoločnosti Sapio Research. „Najväčší podiel potenciálneho prepúšťania sa očakáva v kľúčových oblastiach, ako je predaj a komunikácia.“

Okrem toho polovica podnikov predpokladá, že v nasledujúcich 12 mesiacoch zníži výdavky na marketing (ako sú PR, podujatia, reklama a sponzoring). V súčasnosti znižuje marketingové rozpočty len 6 % spoločností.

Recesia ako príležitosť

Niektoré podniky však považujú každú potenciálnu recesiu za príležitosť. Napríklad v USA ju plánuje využiť približne 37 % respondentov a zvýšiť svoje marketingové rozpočty. Cieľ je pritom jasný. Získať vyšší počet sledovateľov a udržať existujúcich zákazníkov.

„Spoločnosti, ktoré v dôsledku recesie znižujú svoje marketingové rozpočty, budú mať problém udržať si existujúcich zákazníkov, ako aj získať nových pri obnovení hospodárskeho rastu,“ dodala Hales.

Podľa názoru Sapio Research sa mnohé spoločnosti z minulosti nepoučili a iracionálne budú znižovať rozpočty na predaj a marketing.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+