2 min. čítanie

Strašiak s menom recesia. Neopakujte rovnaké chyby

V snahe obmedziť infláciu centrálne banky na celom svete zvyšujú úrokové sadzby a mnohé podniky sa obávajú blížiacej sa recesie. Ochrana pred dôsledkami recesie znamená obmedzovanie výdavkov. 

Strašiak s menom recesia. Neopakujte rovnaké chyby

Drvivá väčšina firiem sa obáva potenciálnej recesie

Prinášame niektoré z kľúčových zistení najnovšej správy International Business Barometer spoločnosti Sapio Research. Správa s názvom “Príprava na recesiu?” ukazuje, že približne 95 % firiem na celom svete sa obáva potenciálnej recesie. Zatiaľ čo v USA sa recesie obáva 45 % firiem, v Nemecku je to len 11 %.   

Súčasnú hospodársku situáciu pociťuje už viacero firiem (22 %) a očakáva sa, že percento postihnutých subjektov sa do konca roka zvýši na 42 %. Z prieskumu však vyplýva, že minulosť sa bude pravdepodobne opakovať a reakcie firiem na recesiu budú pravdepodobne rovnako chybné ako v minulosti.

Znižovanie výdavkov na marketing

“Hoci mnohé spoločnosti tvrdia, že ich hlavnou stratégiou pri zmiernení dopadov recesie bude zvýšenie predajných a marketingových aktivít, väčšina z nich sa pravdepodobne zahryzne do ruky, ktorá ich živí,” povedala Jane Hales, partnerka spoločnosti Sapio Research. “Najväčší podiel potenciálneho prepúšťania sa očakáva v kľúčových oblastiach, ako je predaj a komunikácia.”

Okrem toho polovica podnikov predpokladá, že v nasledujúcich 12 mesiacoch zníži výdavky na marketing (ako sú PR, podujatia, reklama a sponzoring). V súčasnosti znižuje marketingové rozpočty len 6 % spoločností.

Recesia ako príležitosť

Niektoré podniky však považujú každú potenciálnu recesiu za príležitosť. Napríklad v USA ju plánuje využiť približne 37 % respondentov a zvýšiť svoje marketingové rozpočty. Cieľ je pritom jasný. Získať vyšší počet sledovateľov a udržať existujúcich zákazníkov.

“Spoločnosti, ktoré v dôsledku recesie znižujú svoje marketingové rozpočty, budú mať problém udržať si existujúcich zákazníkov, ako aj získať nových pri obnovení hospodárskeho rastu,” dodala Hales.

Podľa názoru Sapio Research sa mnohé spoločnosti z minulosti nepoučili a iracionálne budú znižovať rozpočty na predaj a marketing.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok