Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Sociálne siete hľadajú cesty ako presvedčiť užívateľov na premium účty

Platformy sociálnych sietí čoraz viac využívajú celoplošné reklamy priamo vo svojich aplikáciách ako súčasť agresívnej marketingovej kampane. Hoci táto stratégia efektívne využíva ich obrovskú základňu používateľov, jej potenciálne rušivý charakter vyvoláva kritiku.

Sociálne siete hľadajú cesty ako presvedčiť užívateľov na premium účty
Zdroj: Depositphotos

Premium tlak siete X zlyháva napriek agresívnej kampani

Celoplošné vyskakovacie reklamy na X Premium sú súčasťou agresívnej kampane, ktorú platforma spustila. Tlačidlo na zatvorenie reklamy jednak splýva s pozadím a navyše je nevhodne umiestnené, čo sťažuje používateľom odstránenie reklamy.

Napriek tomu, že základňa používateľov platformy sa zmenšuje a miera konverzie na X Premium je menej ako 1 %, platforma stále tlačí na predaj predplatného. Elon Musk pôvodne predpokladal, že v tomto čase si už siahne na 9 miliónov predplatiteľov. Do roka 2028 dúfa v 104 miliónov.

Podľa aktuálnych odhadov si prémiový prístup zvolilo len približne 1,3 milióna používateľov. V snahe zvýšiť počet predplatiteľov platforma propaguje aj funkcie ako darovanie X Premium.

Kampaň predplatného na X je zrejme súčasťou širšieho plánu znížiť závislosť od príjmov z reklamy.

Vzhľadom na súčasnú ponuku prémiových funkcií to vyzerá tak, že tieto kroky pravdepodobne neprivedú platforme toľko nových predplatiteľov, koľko by si želala.

Meta tlačí na VR hardvér, obsah však stále zaostáva

Medzitým Meta zvolila podobnú stratégiu. Prezentuje svoje VR headsety v reklamách na Facebooku a Instagrame. Rovnako ako X, aj Meta naráža na problém: chýba dostatok zaujímavých VR aplikácií, ktoré by používateľov zaujali a uvažovali nad kúpou hardvéru.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Hoci sa knižnica obsahu rozširuje a technológia samotná je pôsobivá, zatiaľ nedosiahla úroveň nevyhnutnej spotrebnej technológie. Plán Mety sprístupniť tieto produkty miliardám používateľov však môže nakoniec vyjsť.

Hard sell sociálnych aplikácií zlyháva

Snapchat išiel podobnou cestou a zobrazuje reklamy na Snapchat+ priamo v používateľských správach. V dôsledku tejto priamej marketingovej stratégie a aktivít ostatných platforiem sa sociálne médiá čoraz viac podobajú na digitálne trhoviská než na sociálne siete.

Tieto agresívne marketingové stratégie sú však v súčasnosti menej účinné ako v minulosti, pretože používatelia sú už zručnejší v odfiltrovaní propagačného obsahu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by ste mali venovať pozornosť Pinterestu
2 min. čítanie

Prečo by ste mali venovať pozornosť Pinterestu

Pinterest je často zatienený veľkými hráčmi ako Meta a TikTok. V marketingovej stratégii si však vie uchmatnúť svoje miesto a úspešne si ho obhájiť. Platforma sa snaží upútať pozornosť značiek a inzerentov aj novými reklamnými nástrojmi a stimulmi. A na tie sa pozrieme práve teraz.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sa minulý rok používali sociálne siete v Česku a na Slovensku?
4 min. čítanie

Ako sa minulý rok používali sociálne siete v Česku a na Slovensku?

Sociálne siete dôležitú úlohu v každodennom živote používateľov. Každá krajina aj každá veková skupina má svoje špecifiká. Sociálne siete ovplyvňujú nielen osobné interakcie, ale aj marketingové stratégie značiek. Napriek podobnostiam medzi oboma krajinami je možné pozorovať rozdiely v tom, koľko času používajú sociálne siete a aké platformy preferujú. Ak chcete pochopiť zákazníkov, musíte o nich […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+