Premium tlak siete X zlyháva napriek agresívnej kampani
Celoplošné vyskakovacie reklamy na X Premium sú súčasťou agresívnej kampane, ktorú platforma spustila. Tlačidlo na zatvorenie reklamy jednak splýva s pozadím a navyše je nevhodne umiestnené, čo sťažuje používateľom odstránenie reklamy.
Napriek tomu, že základňa používateľov platformy sa zmenšuje a miera konverzie na X Premium je menej ako 1 %, platforma stále tlačí na predaj predplatného. Elon Musk pôvodne predpokladal, že v tomto čase si už siahne na 9 miliónov predplatiteľov. Do roka 2028 dúfa v 104 miliónov.
Podľa aktuálnych odhadov si prémiový prístup zvolilo len približne 1,3 milióna používateľov. V snahe zvýšiť počet predplatiteľov platforma propaguje aj funkcie ako darovanie X Premium.
Kampaň predplatného na X je zrejme súčasťou širšieho plánu znížiť závislosť od príjmov z reklamy.
Vzhľadom na súčasnú ponuku prémiových funkcií to vyzerá tak, že tieto kroky pravdepodobne neprivedú platforme toľko nových predplatiteľov, koľko by si želala.
Meta tlačí na VR hardvér, obsah však stále zaostáva
Medzitým Meta zvolila podobnú stratégiu. Prezentuje svoje VR headsety v reklamách na Facebooku a Instagrame. Rovnako ako X, aj Meta naráža na problém: chýba dostatok zaujímavých VR aplikácií, ktoré by používateľov zaujali a uvažovali nad kúpou hardvéru.
Hoci sa knižnica obsahu rozširuje a technológia samotná je pôsobivá, zatiaľ nedosiahla úroveň nevyhnutnej spotrebnej technológie. Plán Mety sprístupniť tieto produkty miliardám používateľov však môže nakoniec vyjsť.
Hard sell sociálnych aplikácií zlyháva
Snapchat išiel podobnou cestou a zobrazuje reklamy na Snapchat+ priamo v používateľských správach. V dôsledku tejto priamej marketingovej stratégie a aktivít ostatných platforiem sa sociálne médiá čoraz viac podobajú na digitálne trhoviská než na sociálne siete.
Tieto agresívne marketingové stratégie sú však v súčasnosti menej účinné ako v minulosti, pretože používatelia sú už zručnejší v odfiltrovaní propagačného obsahu.