1 min. čítanie

Perex

Ak ste sa niekedy stretli s označením perex, pravdepodobne to bolo v súvislosti s článkom. Slovo perex označuje úvodnú, hrubo vytlačenú časť textu.

Ak ste sa niekedy stretli s označením perex, pravdepodobne to bolo v súvislosti s článkom. Slovo perex označuje úvodnú, hrubo vytlačenú časť textu. Tá sa nachádza v takmer všetkých článkoch a jej úlohou je určitým spôsobom upútať čitateľa. Okrem hrubého písma sa na jeho vyznačenie občas využíva kurzíva.

Perex musí byť výstižný

Aby perex zaujal, musí spĺňať niekoľko dôležitých parametrov. Mal by byť krátky a výstižný. V niekoľkých vetách by mal čitateľa informovať o čom bude článok. Zároveň by ho mal presvedčiť, aby čítal ďalej. V niektorých prípadoch sa perex môže využiť na to, aby autor vysvetlil, prečo sa venuje určitej téme alebo problematike.

Pri jeho písaní je dôležité dávať pozor a premyslieť si, čo napíšete. Ide o úplne prvé vety, ktoré si čitateľ prečíta. Perex musí byť napísaný presvedčivo, aby čitateľa vtiahol do deja.

Obsah pripravili profesionáli na copywriting CoolWriters.sk

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť
3 min. čítanie

Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť

Dognet sa po troch rokoch vývoja technologicky posúva na úplne novú úroveň. Po migrácii publisherov prichádza 20. mája na rad aj druhá fáza – prechod inzerentov na nový systém Dognet 2.0. Vlastné technické riešenie má priniesť väčšiu flexibilitu, lepší reporting a schopnosť reagovať na meniaci sa trh rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. To všetko pre tisíce […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+