Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
1 min. čítanie

Perex

Ak ste sa niekedy stretli s označením perex, pravdepodobne to bolo v súvislosti s článkom. Slovo perex označuje úvodnú, hrubo vytlačenú časť textu.

Ak ste sa niekedy stretli s označením perex, pravdepodobne to bolo v súvislosti s článkom. Slovo perex označuje úvodnú, hrubo vytlačenú časť textu. Tá sa nachádza v takmer všetkých článkoch a jej úlohou je určitým spôsobom upútať čitateľa. Okrem hrubého písma sa na jeho vyznačenie občas využíva kurzíva.

Perex musí byť výstižný

Aby perex zaujal, musí spĺňať niekoľko dôležitých parametrov. Mal by byť krátky a výstižný. V niekoľkých vetách by mal čitateľa informovať o čom bude článok. Zároveň by ho mal presvedčiť, aby čítal ďalej. V niektorých prípadoch sa perex môže využiť na to, aby autor vysvetlil, prečo sa venuje určitej téme alebo problematike.

Pri jeho písaní je dôležité dávať pozor a premyslieť si, čo napíšete. Ide o úplne prvé vety, ktoré si čitateľ prečíta. Perex musí byť napísaný presvedčivo, aby čitateľa vtiahol do deja.

Obsah pripravili profesionáli na copywriting CoolWriters.sk

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako sme na tom so sledovaním televízie?
2 min. čítanie

Ako sme na tom so sledovaním televízie?

S novým obsahom sa možnosti trávenia času pred televíznymi obrazovkami rozširujú. YouTube je najsledovanejšia streamovacia služba v USA, ukazuje správa spoločnosti Nielsen. Táto platforma zároveň kraľuje sledovaniu na televíznych obrazovkách s 8,6 % a druhé miesto zastáva Netflix.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+