– Linkbaiting je technika, ktorá má za účel zvýšiť množstvo spätných odkazov
na web a teda zvyšuje jeho viditeľnosť. Funguje na takom princípe, že na stránkach sa uverejňuje rôzny zaujímavý, pútavý obsah, ktorý sa potom zdieľa na ostatných stránkach. Tieto stránky potom privádzajú organický traffic a tým pádom pomáhajú stránkam vo vyhľadávačoch. Na rozdiel od link buildingu je jeho hlavným cieľom budovanie spätných odkazov, takýmto spôsobom meria svoju hodnotu. Môže tak robiť rôznymi spôsobmi, a to vtipným, zábavným obsahom, alebo kontroverziou, či aktuálnymi alebo výnimočnými informáciami. Nepracuje len s textom, ale aj s interaktívnejším obsahom, a teda s obrázkami, videami, alebo aj hrami.
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.