1 min. čítanie

Last-click attribution model

Atribučné modely posledného kliknutia (last-click attribution models) sú spôsob merania a priraďovania hodnoty rôznym marketingovým kanálom na základe toho, ktorý kanál bol posledný pred uskutočnením konverzie (napr. nákupom).

Atribučné modely posledného kliknutia (last-click attribution models) sú spôsob merania a priraďovania hodnoty rôznym marketingovým kanálom na základe toho, ktorý kanál bol posledný pred uskutočnením konverzie (napr. nákupom). To znamená, že všetka zásluha za uskutočnenie konverzie je prisúdená práve poslednej interakcii zákazníka pred nákupom, napríklad poslednému kliknutiu na reklamu alebo odkaz.

Tento model je jednoduchý a ľahko sledovateľný, ale má svoje obmedzenia, pretože ignoruje všetky predchádzajúce interakcie zákazníka s reklamami či marketingovými kanálmi, ktoré tiež mohli prispieť k rozhodnutiu o nákupe. Napríklad, ak zákazník najprv videl reklamu na sociálnych sieťach, neskôr prešiel cez newsletter a až potom klikol na PPC reklamu a uskutočnil nákup, atribučný model posledného kliknutia prisúdi celý kredit len tej poslednej PPC reklame, zatiaľ čo ostatné interakcie sú ignorované.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje
3 min. čítanie

Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje

Značky bojujú o každú sekundu pozornosti. Staviť na výhodnú cenu či pútavý claim nemusí stačiť. A z dlhodobého hľadiska sa to určite ani neoplatí. Ľudia si pamätajú príbehy, emócie a najmä tváre. Aj keď sú animované. Práve to robí z maskota nenápadného, no veľmi účinného hráča v marketingovej stratégii. Podľa najnovšieho prieskumu MNForce zohráva maskot […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Sú kuriéri minulosťou? Čo sa oplatí obchodníkom a čo zákazníkom? (Ján Ťurek, Balíkovo od SPS)
6 min. čítanie

Sú kuriéri minulosťou? Čo sa oplatí obchodníkom a čo zákazníkom? (Ján Ťurek, Balíkovo od SPS)

Výdajné boxy ako nový štandard doručovania? Prečo ich Slováci uprednostňujú pred kuriérmi, ako reálne šetria čas aj životné prostredie a prečo sa stali fenoménom práve v strednej Európe. V rozhovore sa dozviete, ako sa mení práca kuriérov, aké sú plány na vybudovanie tisícov nových boxov po celom Slovensku a prečo sú autonómne vozidlá omnoho reálnejšou […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+