1 min. čítanie

Last-click attribution model

Atribučné modely posledného kliknutia (last-click attribution models) sú spôsob merania a priraďovania hodnoty rôznym marketingovým kanálom na základe toho, ktorý kanál bol posledný pred uskutočnením konverzie (napr. nákupom).

Atribučné modely posledného kliknutia (last-click attribution models) sú spôsob merania a priraďovania hodnoty rôznym marketingovým kanálom na základe toho, ktorý kanál bol posledný pred uskutočnením konverzie (napr. nákupom). To znamená, že všetka zásluha za uskutočnenie konverzie je prisúdená práve poslednej interakcii zákazníka pred nákupom, napríklad poslednému kliknutiu na reklamu alebo odkaz.

Tento model je jednoduchý a ľahko sledovateľný, ale má svoje obmedzenia, pretože ignoruje všetky predchádzajúce interakcie zákazníka s reklamami či marketingovými kanálmi, ktoré tiež mohli prispieť k rozhodnutiu o nákupe. Napríklad, ak zákazník najprv videl reklamu na sociálnych sieťach, neskôr prešiel cez newsletter a až potom klikol na PPC reklamu a uskutočnil nákup, atribučný model posledného kliknutia prisúdi celý kredit len tej poslednej PPC reklame, zatiaľ čo ostatné interakcie sú ignorované.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)
5 min. čítanie

E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)

Ako sa dá vybudovať silná značka v segmente, kde je takmer všetko zakázané? V rozhovore sa dozviete, prečo nevyužívajú pri komunikácii stránky pre dospelých, ako ovplyvnili influencerov a čo im dovoľuje slovenská legislatíva viac než v Česku či Maďarsku. Viac informácií nám poskytol Matúš Porubský, Brand manager RRP SK.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet