Google Analytics je analytický nástroj, ktorý je určený na sledovanie a vyhodnocovanie návštevnosti internetových stránok a správania sa návštevníkov. Ponúka aj komplexnejšiu analýzu webu, ako napríklad výkonnosť online kampaní a návratnosť investícií do reklamy. Funguje tak, že si užívateľ nasadí na stránku meracie kódy, ktoré sledujú pohyby a aktivitu na internetovej stránke. Podľa nameraných údajov môže stránka zistiť napríklad odkiaľ k nim prichádzajú návštevníci, kde ich strácajú, či sa napĺňajú ich stanovené ciele, prípadne informácie o produktoch, ktoré sú najvyhľadávanejšie, najvýkonnejšie.
Personalizácia na plné obrátky: Ako AI mení digitálnu reklamu v reálnom čase
Personalizácia sa stala normou, no zároveň u spotrebiteľov rastie dopyt po autentickej a transparentnej komunikácii. Zákazníci chcú relevantný obsah, ktorý pôsobí prirodzene a nezasahuje do ich súkromia. Prehnaná personalizácia môže vzbudiť nedôveru, zatiaľ čo vyvážený prístup pomáha budovať vzťah so značkou.