Google Adsense je program, ktorý umožňuje publisherom umiestňovať reklamy na webové stránky, ktoré nie sú súčasťou Googlu. Majitelia webových stránok sa môžu zaregistrovať na platforme Adsense a umiestňovať na svoju stránku reklamy, ktoré sú k dispozícií v Google Adwords. Za tieto reklamy získavajú provízie, a to buď na základe klikov, alebo impresií. Znamená to teda, že inzerenti poskytnú svoje reklamy platforme Google Adwords, kde si ich publisheri cez Google Adsense môžu umiestniť na svoju stránku, a získavať provízie.
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.







