Gamifikácia je proces, ktorý využíva v marketingu rôzne prvky, alebo princípy, ktoré sa spájajú s hrami. Môžu to byť napríklad rôzne vernostné programy, kedy za istú akciu, teda napríklad za nákup môže zákazník dostať body. Po dosiahnutí určitého množstva bodov sa môže dostať na úroveň, pri ktorej získava určitú odmenu. Gamifikácia zvyšuje motiváciu zákazníka napríklad aj grafickými prvkami, ako progresívnymi lištami, kde môže vidieť proces toho, ako nakupoval. Takáto motivácia môže vyvolať podobnú závislosť na danej službe ako pri hraní hier. Zvyšuje angažovanosť zákazníkov, napríklad ak môžu získať určitú zľavu, v prípade, že sa nahlásia na určitom mieste cez mobilnú aplikáciu.
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.