1 min. čítanie

Čo sú SMART ciele?

SMART (SMART goals, SMART ciele) je rámec na stanovenie efektívnych cieľov. Ide o skratku z anglických slov Specific (konkrétny): Ciele by mali byť jasné a presné, nie vágne.

SMART (SMART goals, SMART ciele) je rámec na stanovenie efektívnych cieľov. Ide o skratku z anglických slov

Specific (konkrétny): Ciele by mali byť jasné a presné, nie vágne.

Measurable (merateľný): Mali by ste byť schopní určiť alebo aspoň mať nejaký spôsob merania pokroku.

Achievable (dosiahnuteľný): Ciele by mali byť realistické a dosiahnuteľné vzhľadom na vaše zdroje a obmedzenia.

Relevant (relevantný): Cieľ by mal byť v súlade so širšími cieľmi a mal by byť zmysluplný.

Time-bound (časovo obmedzený): Pre dosiahnutie cieľa by mal byť stanovený konkrétny časový rámec.

Tento rámec pomáha pri vytváraní dobre definovaných cieľov. Navyše, zvyšuje pravdepodobnosť ich dosiahnutia. Napríklad namiesto „Chcem zvýšiť predaj“ bude SMART cieť znieť takto: „Zvýšim mesačné príjmy z predaja o 15 % v nasledujúcom štvrťroku prostredníctvom uvedenia dvoch nových produktových radov a rozšírenia našej e-mailovej marketingovej kampane“.

Používanie cieľov SMART môže zlepšiť sústredenie, zvýšiť motiváciu a poskytnúť jasnú cestu k úspechu v osobnom aj pracovnom kontexte. Pomáhajú premeniť nejasné zámery na konkrétne akčné plány.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
4 min. čítanie

Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky

Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)
5 min. čítanie

E-commerce a “zakázané” témy. Ako sa vysporiadať s nedostatkom príležitostí? (Matúš Porubský, Ploom)

Ako sa dá vybudovať silná značka v segmente, kde je takmer všetko zakázané? V rozhovore sa dozviete, prečo nevyužívajú pri komunikácii stránky pre dospelých, ako ovplyvnili influencerov a čo im dovoľuje slovenská legislatíva viac než v Česku či Maďarsku. Viac informácií nám poskytol Matúš Porubský, Brand manager RRP SK.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet