1 min. čítanie

Čo sú SMART ciele?

SMART (SMART goals, SMART ciele) je rámec na stanovenie efektívnych cieľov. Ide o skratku z anglických slov Specific (konkrétny): Ciele by mali byť jasné a presné, nie vágne.

SMART (SMART goals, SMART ciele) je rámec na stanovenie efektívnych cieľov. Ide o skratku z anglických slov

Specific (konkrétny): Ciele by mali byť jasné a presné, nie vágne.

Measurable (merateľný): Mali by ste byť schopní určiť alebo aspoň mať nejaký spôsob merania pokroku.

Achievable (dosiahnuteľný): Ciele by mali byť realistické a dosiahnuteľné vzhľadom na vaše zdroje a obmedzenia.

Relevant (relevantný): Cieľ by mal byť v súlade so širšími cieľmi a mal by byť zmysluplný.

Time-bound (časovo obmedzený): Pre dosiahnutie cieľa by mal byť stanovený konkrétny časový rámec.

Tento rámec pomáha pri vytváraní dobre definovaných cieľov. Navyše, zvyšuje pravdepodobnosť ich dosiahnutia. Napríklad namiesto “Chcem zvýšiť predaj” bude SMART cieť znieť takto: “Zvýšim mesačné príjmy z predaja o 15 % v nasledujúcom štvrťroku prostredníctvom uvedenia dvoch nových produktových radov a rozšírenia našej e-mailovej marketingovej kampane”.

Používanie cieľov SMART môže zlepšiť sústredenie, zvýšiť motiváciu a poskytnúť jasnú cestu k úspechu v osobnom aj pracovnom kontexte. Pomáhajú premeniť nejasné zámery na konkrétne akčné plány.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Budovanie prémiovej klientely jednoducho: vlastný značkový BNPL bude tvojou tajnou zbraňou!
4 min. čítanie

Budovanie prémiovej klientely jednoducho: vlastný značkový BNPL bude tvojou tajnou zbraňou!

Internetové obchody sa prednedávnom dali do vražedného boja o digitálne zdatnejšiu, zámožnejšiu vrstvu, ktorá má najväčšiu kúpnu silu. Jednou z najväčších obchodných výziev je, že sa v dôsledku ekonomických udalostí posledných rokov zákazníkom znížila suma na útratu, nárast príjmov nekopíroval zvyšovanie cien.

Mark Kitli Mark Kitli
Co-Founder, CBO, instacash s.r.o.
Prečítať článok
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Čo prinesie európska platforma pre expanziu? Expandeco kúpilo Poštu bez hraníc (Tomáš Vrtík, Expandeco)
5 min. čítanie

Čo prinesie európska platforma pre expanziu? Expandeco kúpilo Poštu bez hraníc (Tomáš Vrtík, Expandeco)

Akvizícia spoločnosti, ktorá rozšíri váš biznis, nie je v dnešnom svete ničím netradičným. Ale aby menšia spoločnosť kupovala väčšiu? To sa už tak často nevidí! Expandeco sa napriek tomu do takejto výzvy pustilo. Prečo si vybrali práve Poštu bez hraníc, ako našli spoločné synergie a či sa dá byť aj takto stále najlepší vo svojej […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+