Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Ako napísať zavináč na klávesnici?

Zavináč? Nie, nemáme na mysli druh ryby. Ani pochúťku v slanom náleve z čias komunistických staničných bufetov. Hovoríme o označení pre znak @, ktorý najčastejšie používame v kontexte elektronickej pošty. Skúsme si dnes niečo povedať o znaku, ktorý je našou každodennou súčasťou.

Ako napísať zavináč na klávesnici?

Ako sa píše zavináč na Windows zariadení

Na slovenskej klávesnici sa zavináč píše: CTRL + ALT + V

Iný spôsob ako sa dá zavináč tiež napísať: Pravý ALT + V alebo ALT + 64

Na anglickej klávesnicí sa zavináč píše: Shift + 2 alebo Shift + `

Ako napísať zavináč na Mac zariadení

Na Mac zariadení sa zavináč dá napísať: Shift +

Stručný pôvod znaku @

Zavináč sa stal symbolom modernej elektronickej komunikácie. Taliani mu hovoria slimák, Holanďania opičí chvost, Číňania malá myš. Je nevyhnutnou podmienkou elektronickej komunikácie vďaka e-mailovým adresám alebo na sociálnych sieťach ako zavináč @ tag na Instagrame. Elegantný znak bol dokonca zaradený do stálej zbierky Múzea moderného umenia.

Pôvod samotného symbolu je trochu záhadou. Jedna z teórií hovorí, že ho vynašli stredovekí mnísi, ktorí hľadali skratky pri prepisovaní rukopisov. Alebo vzniklo z francúzskeho slova “at” – á – a pisári v snahe o efektívnosť obtáčali hrot pera okolo hornej a bočnej časti. 

Jeho prvé použitie je zdokumentované už v roku 1536 v liste Francesca Lapiho, florentského obchodníka, ktorý použil @ na označenie jednotiek vína nazývaných amfory.

Neskôr tento symbol získal významné postavenie v obchode. Obchodníci tento symbol používali na zápis ceny za kus. Napríklad, ryba 5@1, čiže 5 rýb, každá ryba za 1€, spolu teda 5€. Zavináč @ bol úspešný a na komerčných písacích strojoch sa používal už okolo roku 1880. Význam sa nezmenil a vyjadroval cenu výrobku za kus.

Novodobá história znaku

V roku 1971 riešil počítačový vedec Ray Tomlinson zložitý problém ako spojiť ľudí, ktorí programujú počítače medzi sebou. V tom čase bol každý programátor pripojený k určitému počítaču prostredníctvom telefónneho spojenia a diaľkopisu – v podstate klávesnice so zabudovanou tlačiarňou. 

Tieto počítače však neboli navzájom prepojené, čo sa vláda USA snažila odstrániť, keď si najala spoločnosť BBN Technologies, pre ktorú Tomlinson pracoval, aby pomohla vyvinúť sieť s názvom Arpanet. Táto sieť je niečo ako predchodca internetu.

Týždenný podcast UPdate

Tomlinsonovou úlohou bolo vymyslieť, ako posielať správy naprieč sieťou medzi počítačmi. Používal pri tom adresy, ktoré sa skladali z dvoch častí. Prvá bolo meno používateľa a druhá časť bolo identifikačné číslo počítača. Aby tieto dve časti rozdelil, rozhodol sa použiť znak zavináč. 

“Hľadal som hlavne symbol, ktorý sa príliš nepoužíval,” povedal pre Smithsonian. “A nebolo veľa možností – výkričník alebo čiarka. Mohol som použiť znamienko rovnosti, ale to by nedávalo veľký zmysel.” Tomlinson sa rozhodol pre znak @. Pomocou svojho systému si poslal e-mail, ktorý putoval z jedného diaľkopisu cez Arpanet späť na iný diaľkopis.

Vďaka tejto správe sa znak @, ktorý takmer upadol do zabudnutia, stal základom výmeny informácií a symbolom spájania ľudí.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+