AIDA je skratka, ktorá v sebe skrýva pojmy pozornosť, záujem, túžba a akcia. Tieto pojmy označujú procesy, ktorými prechádza spotrebiteľ predtým, než si kúpi produkt. Prvým z nich je pozornosť, teda zákazník upriami svoju pozornosť na konkrétny produkt, alebo službu. Druhým z nich je záujem zákazníka o produkt, alebo službu. Ďalej je to vzbudenie túžby u človeka vlastniť produkt, alebo využiť ponúkanú službu. V ideálnom prípade by celý tento proces mal končiť akciou, teda nákupom u spotrebiteľa.
Analýza Black Friday 2024: nájazd trhovísk zo zahraničia
Podľa tohtoročných výsledkov tradičnej analýzy Black Friday sa už väčšina najväčších slovenských e-shopov zladila s novými pravidlami zobrazovania zliav. Pri pohľade na novo prichádzajúce zahraničné trhoviská je situácia, žiaľ, žalostná.