1 min. čítanie

AIDA model vyvolania pozornosti

AIDA je skratka, ktorá v sebe skrýva pojmy pozornosť, záujem, túžba a akcia. Tieto pojmy označujú procesy, ktorými prechádza spotrebiteľ predtým, než si kúpi produkt.

AIDA je skratka, ktorá v sebe skrýva pojmy pozornosť, záujem, túžba a akcia. Tieto pojmy označujú procesy, ktorými prechádza spotrebiteľ predtým, než si kúpi produkt. Prvým z nich je pozornosť, teda zákazník upriami svoju pozornosť na konkrétny produkt, alebo službu. Druhým z nich je záujem zákazníka o produkt, alebo službu. Ďalej je to vzbudenie túžby u človeka vlastniť produkt, alebo využiť ponúkanú službu. V ideálnom prípade by celý tento proces mal končiť akciou, teda nákupom u spotrebiteľa.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge