2 min. čítanie

Slovenský AeroMobil končí, nezískal od investorov peniaze na ďalší výskum

Firma získala od roku 2010 investície z celého sveta vo výške približne 25 miliónov eur. Prototyp finálneho vozidla dokonca absolvoval letové skúšky, ale zdá sa, že nateraz tento príbeh končí.

Slovenský AeroMobil končí, nezískal od investorov peniaze na ďalší výskum

Projekt stroskotal na investoroch

Spoločnosť AeroMobil, ktorá sa zaoberá výskumom a vývojom v oblasti inovatívnych dopravných prostriedkov, je nútená ukončiť svoju činnosť, pretože sa jej nepodarilo získať od investorov dostatočné množstvo financií na pokračovanie vo výskumno-vývojových aktivitách.

“Posledné rokovania s investormi, ktorých investícia mala v prípade dohody umožniť posilnenie vlastného kapitálu, neboli úspešné,” uviedla spoločnosť. Firma o posilnení kapitálu rokovala niekoľko rokov s viacerými investormi, vrátane všetkých veľkých výrobcov z oblasti automobilového a leteckého priemyslu. Počas uplynulého roka bola tiež pripravená možnosť verejného upisovania akcií na burze prostredníctvom takzvaného reverzného zlúčenia.

Ukončenie aktivít ovplyvnila podľa AeroMobilu negatívna nálada na trhu rizikového kapitálu, keď jeho dostupnosť klesla od apríla minulého roku o viac ako 80 %, ale aj nedôvera trhu k iným konceptom, ako sú elektrické lietajúce zariadenia s kolmým vzletom a pristátím.

Napriek tomu je podľa vedenia AeroMobilu projekt lietajúceho vozidla naďalej dosiahnuteľný, pretože interný vývoj nebol ničím obmedzený, okrem dostupnosti kapitálu.

Tri generácie prototypov a 14 patentov

“AeroMobil počas dvanástich rokov vytvoril a vyrobil tri generácie lietajúcich prototypov, zaregistroval 14 patentov, vyprodukoval digitálne dáta, umožňujúce výrobu vozidla, globálnu značku s vysokou mediálnou hodnotou a životaschopnú víziu, ktorá inšpirovala výrobcov na celom svete, aby uvažovali o novom spôsobe leteckej mobility od dverí k dverám,” pripomenula spoločnosť. “Keďže manažment AeroMobilu vyčerpal v týchto dňoch všetky možnosti navýšenia kapitálu, je povinný podať návrh na konkurz,” dodalo vedenie firmy.

AeroMobil vznikol v roku 2010 a v roku 2013 predstavil prvý lietajúci prototyp spoločnosti – AeroMobil 2.5. Spoločnosť po pozitívnom prijatí odbornou komunitou v roku 2017 predstavila AeroMobil 4.0 a následne aj ďalšie testovacie vozidlo. Prototyp finálneho vozidla absolvoval letové skúšky od roku 2020.

Firma získala od roku 2010 investície z celého sveta vo výške približne 25 miliónov eur. Vedenie spoločnosti a spolumajitelia počas uplynulých desiatich rokov absolvovali v spolupráci s významnými partnermi, akými boli investičné banky alebo privátne fondy, stovky prezentácií po celom svete s prevažne pozitívnym ohlasom. V roku 2022 manažment AeroMobilu predstavil projekt a vozidlo aj na investorskej roadshow v USA.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

credit: Postoj

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+