3 min. čítanie

Rohlík Group valcuje trh s dodávkou potravín. Jej nemecký Knuspr rastie každý mesiac o 30 %

Spoločnosť Knuspr ukončila svoj prvý obchodný rok. Výsledok? Veľmi pozitívny. Tento start-up rastie takmer o 30 % mesačne a za prvých deväť mesiacov svojej existencie doručil už viac ako 320 000 objednávok.

Rohlík Group valcuje trh s dodávkou potravín. Jej nemecký Knuspr rastie každý mesiac o 30 %

Viac ako 320 000 objednávok za 9 mesiacov

S 323 000 objednávkami, 70 000 zákazníkmi a čistým obratom 23 miliónov eur má spoločnosť Knuspr za sebou prvý obchodný rok. Mladý start-up bol spustený pred deviatimi mesiacmi v auguste 2021 v Mníchove a zaznamenal prudký rast. Od februára 2022 zásobuje aj región Rýn-Mohan. Hlavným faktorom je odporúčanie spokojných zákazníkov. Viac ako 50 % nových zákazníkov sa o službe dozvedelo prostredníctvom existujúcich kupujúcich. Spoločnosť denne doručí až 4 000 objednávok a tento trend má stúpajúcu tendenciu.

Priemerná hodnota objednávky v spoločnosti Knuspr je 80 eur. Ako vysvetľuje obchodný riaditeľ Jan Gerlach, táto pomerne vysoká hodnota je spôsobená rozsiahlym sortimentom: “Vďaka širokému sortimentu so zameraním na regionálne čerstvé výrobky, ale aj na vlastné značky za nízke ceny, ako aj vďaka nekomplikovanému doručeniu do troch hodín, ponúkame našim zákazníkom dokonalé riešenie pre kompletný týždenný nákup. Pomer podobnej kombinácie a kvality nedokáže zabezpečiť žiadny iný hráč v sektore potravín.”

Zemetrasenie na nemeckom trhu s potravinami

Erich Comor, generálny riaditeľ spoločnosti Knuspr, vyvodzuje pozitívnu bilanciu a sleduje ambiciózne ciele: “Prvé údaje to jasne dokazujú. So spoločnosťou Knuspr rozvíjame nemecký trh s potravinami. Sme jediným poskytovateľom, ktorý zaviedol cielený a zároveň trvalo ziskový obchodný model. Naša rozhodujúca výhoda je, že e-potraviny pre nás nie sú ani medzera, ani nové územie. Náš model predaja sme už veľmi úspešne zaviedli na iných trhoch. S Rohlíkom sme sa stali lidrami trhov v Českej republike a Maďarsku.”

Spoločnosť Knuspr plánuje expanziu do ďalších miest

Hamburg by sa mal otvoriť v septembri, po ňom bude nasledovať Essen na prelome rokov a potom Kolín nad Rýnom a ďalšie mestá v roku 2023. Aby mohla materská spoločnosť Rohlik Group v strednodobom horizonte pôsobiť ako líder na trhu, realizuje značné investície do technického rozvoja svojich distribučných centier, pričom len v roku 2022 vynaloží 45 miliónov eur na automatizáciu distribučných centier v Mníchove, Hamburgu a Prahe. 

Nemecký online supermarket Knuspr vám do troch hodín doručí čerstvé a kvalitné potraviny priamo domov.

Kompletný sortiment sa zameriava na čerstvé produkty ako je ovocie a zelenina, mäso a ryby, mliečne výrobky a pečivo. Rozdiel je okrem iného aj v pôvode a logistike: spoločnosť Knuspr získava viac ako dve tretiny svojho kompletného sortimentu priamo od výrobcov a poľnohospodárov, nie z veľkoobchodov. 

Knuspr je súčasťou skupiny Rohlik Group, ktorú v roku 2014 založil Tomáš Čupr v Českej republike. Spoločnosť pôsobí v Česku (Rohlik.cz), Maďarsku (Kifli.hu), Rakúsku (Gurkerl.at) a Nemecku (Knuspr.de) a v roku 2022 plánuje pod značkou Sezamo začať pôsobiť v Rumunsku, Taliansku a Španielsku. Obrat skupiny Rohlik sa v roku 2021 zvýšil o 53 % na 490 miliónov eur. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články