1 min. čítanie

Reklama pri kontroverznom obsahu je čoraz väčšou hrozbou

Nové fenomény prinášajú nové výzvy. Nedávne poznatky zdôrazňujú dôležitosť starostlivého výberu umiestnenia reklamy, najmä uprostred politicky ladeného a kontroverzného obsahu.

Reklama pri kontroverznom obsahu je čoraz väčšou hrozbou
Zdroj: Depositphotos

V Británii dosiahli nenávistné prejavy pred voľbami nárast o 55 %. A snáď nikto neche, aby jeho reklama “žiarila” v takomto kontexte. Správa DoubleVerify ako jednu z možností odporúča blokovanie kľúčových slov:

„Zoznamy kľúčových slov vám umožňujú riešiť najnovšie správy a veľmi špecifický obsah a témy, ktorým sa chcete vyhnúť a ktoré by inak neboli zachytené v rámci kategórií obsahu. Obsah môžete zablokovať pomocou adresy URL, ktorá obsahuje určité kľúčové slová alebo frázy, ako napríklad prezidentská debata.“

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vplyv takéhoto obsahu má na správanie spotrebiteľov reálny dosah. Podľa spoločnosti DoubleVerify až 67 % spotrebiteľov uviedlo, že by pravdepodobne prestali používať značku alebo výrobok propagovaný v blízkosti nenávistných komentárov. Pre značky to znamená snažiť sa o to, aby sa ich reklamy nezobrazovali vedľa škodlivého obsahu.

Problém vnímajú aj samotní marketéri. 61 % z nich vyjadrilo obavy z toho, že ich reklama bude umiestnená pri nevhodnom obsahu.

Kontext reklám má zásadný význam pre udržanie dobrého mena značky. Pre marketérov je misia jasná: dôraz na ostražitosť a strategické umiestňovanie reklám.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky
4 min. čítanie

Influenceri chcú férovú odmenu a tvorivú slobodu, nie slávne značky

Značky, ktoré sa snažia spolupracovať s influencermi, často netrafia podstatu. Nový výskum ukazuje, že influenceri kladú oveľa väčší dôraz na zdieľané hodnoty a jasné finančné podmienky než na to, či ide o známu značku. A chcú mať aj slovo v kreatíve – čo im väčšina firiem stále neumožňuje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge