1 min. čítanie

Reklama pri kontroverznom obsahu je čoraz väčšou hrozbou

Nové fenomény prinášajú nové výzvy. Nedávne poznatky zdôrazňujú dôležitosť starostlivého výberu umiestnenia reklamy, najmä uprostred politicky ladeného a kontroverzného obsahu.

Reklama pri kontroverznom obsahu je čoraz väčšou hrozbou
Zdroj: Depositphotos

V Británii dosiahli nenávistné prejavy pred voľbami nárast o 55 %. A snáď nikto neche, aby jeho reklama “žiarila” v takomto kontexte. Správa DoubleVerify ako jednu z možností odporúča blokovanie kľúčových slov:

„Zoznamy kľúčových slov vám umožňujú riešiť najnovšie správy a veľmi špecifický obsah a témy, ktorým sa chcete vyhnúť a ktoré by inak neboli zachytené v rámci kategórií obsahu. Obsah môžete zablokovať pomocou adresy URL, ktorá obsahuje určité kľúčové slová alebo frázy, ako napríklad prezidentská debata.“

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vplyv takéhoto obsahu má na správanie spotrebiteľov reálny dosah. Podľa spoločnosti DoubleVerify až 67 % spotrebiteľov uviedlo, že by pravdepodobne prestali používať značku alebo výrobok propagovaný v blízkosti nenávistných komentárov. Pre značky to znamená snažiť sa o to, aby sa ich reklamy nezobrazovali vedľa škodlivého obsahu.

Problém vnímajú aj samotní marketéri. 61 % z nich vyjadrilo obavy z toho, že ich reklama bude umiestnená pri nevhodnom obsahu.

Kontext reklám má zásadný význam pre udržanie dobrého mena značky. Pre marketérov je misia jasná: dôraz na ostražitosť a strategické umiestňovanie reklám.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe