Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Prečo sa oplatí expandovať s lokálnym bankovým účtom?

Budovanie biznisu nie je len o predajných stratégiách, trendy produktoch, svižnej logistike či zapamätateľnom brande. Každý prevádzkovateľ eshopu musí riešiť aj administratívne, legislatívne a daňové úkony, ktoré sú pre online podnikanie povinné. Otvorenie lokálneho bankového účtu patrí k nepovinným úkonom pri expanzii eshopu. Prečo sa oplatí otvoriť lokálny bankový účet?

Filip Minár Filip Minár
Head of Sales v Expandeco
Prečo sa oplatí expandovať s lokálnym bankovým účtom?

Založenie lokálneho bankového účtu pri expanzii do zahraničia nie je povinné. Avšak má viacero výhod, ktoré eshop ocení, napríklad pri platbách na dobierku. Je dobre známe, že smerom na východ záujem o platbu na dobierku je stále pomerne dominantný spôsob platby. Pri prevode meny sa nie veľmi šťastne používajú centrálne menové kurzy, ktoré je možné eliminovať zriadením lokálneho účtu v miestnej banke.

„Miestny účet by ste mali otvárať automaticky, ak to s expanziou myslíte vážne,” hovorí Tomáš Vrtík, Managing Partner spoločnosti Expandeco.

Každý eshop sa pri rozšírení svojho podnikania za hranice dostane do situácie, kedy začne riešiť cezhraničné platby. Pomerne vysoké poplatky za prevody meny, začnú volať po zmene systému eshopu. V regióne CEE je dôvera v online nakupovanie stále nižšia ako v západných krajinách Európy.

Je dobré počítať s platbou na dobierku a zabezpečiť celý proces tak, aby bol spokojný zákazník aj samotný eshop. Otvorenie lokálneho bankového účtu je v súčasnosti už rýchle a nenáročné. Takmer všetko potrebné sa dá vybaviť online a na počkanie. 

Tri výhody lokálneho bankového účtu

Účet v miestnej banke šetrí eshopu peniaze na prevodoch mien a zákazníkovi dáva možnosť zaplatiť jemu najviac blízkou formou. Túto výhodu ocenia najmä začínajúce eshopy, ktoré sú postupne budujú svoje meno a povesť na trhu.

Po platbe na dobierku patrí k veľmi populárnym metódam aj platba bankovým prevodom. Slovenský IBAN na webe môže vyvolať u potenciálneho zákazníka nedôveru a myšlienky komplikovaného vrátenia tovaru. Lokálne číslo účtu podporuje lokalizáciu eshopu v zahraničí a tým zvyšuje dôveryhodnosť eshopu. V online svete častokrát o tom, kde sa zákazník rozhodne minúť (opakovane) svoje peniaze, rozhodujú recenzie, kvalitná zákaznícka podpora a jednoduché vrátenie tovaru.

Súčasťou efektívnej logistiky vratiek je aj rýchle vrátenie peňazí späť na účet zákazníka. Vďaka lokálnemu bankovému účtu prevod bude rýchly, bez zbytočných strát na kurzových rozdieloch a zákazníci sa budú radi vracať na váš eshop.

Napriek tomu, že otvorenie lokálneho bankového účtu je pomerne rýchly proces, je potrebné poznať všetky smernice, podmienky a celý postup bánk v danej krajine. Aj napriek celkovej jednotnosti Európskej únie má každá krajina svoje lokálne špecifiká a nariadenia, ktoré treba dodržať.

V prípade, že sú všetky potrebné dokumenty dodané a správne vyplnené, samotné otvorenie môže trvať zhruba 1 až 2 týždne. V opačnom prípade to môže stáť majiteľa eshopu zbytočne veľa času a námahy.

Zdieľať článok
Filip Minár
Head of Sales v Expandeco

K ecommerce a svetu eshopov sa dostal cez organizovanie veľtrhov a podujatí na najväčšom slovenskom výstavisku. Ako produktový manažér slovenskej pobočky svetovej značky čistiacej techniky sa podieľal na uvádzaní nových produktov na slovenský trh a naučil sa od kolegov z celého sveta, že online má v každej krajine svoje špecifiká. Vyskúšal si aké to je spravovať eshop, pripravovať jeho stratégiu, ale aj vybavovať, baliť objednávky, zároveň poskytovať zákaznícku podporu a zabezpečovať jeho celé fungovanie. V Expandeco je od úplného začiatku, keď s Tomášom Vrtíkom otvárali prvú kanceláriu a pomáhal s prijatím prvej maďarsky hovoriacej kolegyne. Dnes má skúsenosti s expanziou eshopov v rámci celej Európskej únie a rád sa delí o reálne skúsenosti z desiatok expandovaných projektov. Poradí vám, na čo si dať pozor a čo je pri expanzii dôležité.

Tento článok ti prináša

Expandeco

Expandeco je spoločnosť, ktorá poskytuje komplexné služby pre expanziu e-shopov do zahraničia. Ponúka širokú škálu služieb vrátane zákazníckej podpory, prekladov a lokalizácie, zberného miesta pre vrátený tovar, virtuálneho telefónneho čísla, založenia bankového účtu a prieskumu trhu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?
3 min. čítanie

Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?

Minulý rok vypukli správy o využívaní zjednotených dát a generatívnej AI, ktoré majú potenciál meniť zákaznícku skúsenosť. Prečo personalizácia často zlyháva? A čo odlišuje lídrov na trhu od ostatných firiem? Na to sa zamerala správa Adobe Digital Trends 2024. Zistite, ako prekonať náročné očakávania zákazníkov a prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu digitálnemu svetu pomocou personalizácie, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+