3 min. čítanie

Prečo sa oplatí expandovať s lokálnym bankovým účtom?

Budovanie biznisu nie je len o predajných stratégiách, trendy produktoch, svižnej logistike či zapamätateľnom brande. Každý prevádzkovateľ eshopu musí riešiť aj administratívne, legislatívne a daňové úkony, ktoré sú pre online podnikanie povinné. Otvorenie lokálneho bankového účtu patrí k nepovinným úkonom pri expanzii eshopu. Prečo sa oplatí otvoriť lokálny bankový účet?

Filip Minár Filip Minár
Head of Sales v Expandeco
Prečo sa oplatí expandovať s lokálnym bankovým účtom?

Založenie lokálneho bankového účtu pri expanzii do zahraničia nie je povinné. Avšak má viacero výhod, ktoré eshop ocení, napríklad pri platbách na dobierku. Je dobre známe, že smerom na východ záujem o platbu na dobierku je stále pomerne dominantný spôsob platby. Pri prevode meny sa nie veľmi šťastne používajú centrálne menové kurzy, ktoré je možné eliminovať zriadením lokálneho účtu v miestnej banke.

„Miestny účet by ste mali otvárať automaticky, ak to s expanziou myslíte vážne,” hovorí Tomáš Vrtík, Managing Partner spoločnosti Expandeco.

Každý eshop sa pri rozšírení svojho podnikania za hranice dostane do situácie, kedy začne riešiť cezhraničné platby. Pomerne vysoké poplatky za prevody meny, začnú volať po zmene systému eshopu. V regióne CEE je dôvera v online nakupovanie stále nižšia ako v západných krajinách Európy.

Je dobré počítať s platbou na dobierku a zabezpečiť celý proces tak, aby bol spokojný zákazník aj samotný eshop. Otvorenie lokálneho bankového účtu je v súčasnosti už rýchle a nenáročné. Takmer všetko potrebné sa dá vybaviť online a na počkanie. 

Tri výhody lokálneho bankového účtu

Účet v miestnej banke šetrí eshopu peniaze na prevodoch mien a zákazníkovi dáva možnosť zaplatiť jemu najviac blízkou formou. Túto výhodu ocenia najmä začínajúce eshopy, ktoré sú postupne budujú svoje meno a povesť na trhu.

Po platbe na dobierku patrí k veľmi populárnym metódam aj platba bankovým prevodom. Slovenský IBAN na webe môže vyvolať u potenciálneho zákazníka nedôveru a myšlienky komplikovaného vrátenia tovaru. Lokálne číslo účtu podporuje lokalizáciu eshopu v zahraničí a tým zvyšuje dôveryhodnosť eshopu. V online svete častokrát o tom, kde sa zákazník rozhodne minúť (opakovane) svoje peniaze, rozhodujú recenzie, kvalitná zákaznícka podpora a jednoduché vrátenie tovaru.

Súčasťou efektívnej logistiky vratiek je aj rýchle vrátenie peňazí späť na účet zákazníka. Vďaka lokálnemu bankovému účtu prevod bude rýchly, bez zbytočných strát na kurzových rozdieloch a zákazníci sa budú radi vracať na váš eshop.

Napriek tomu, že otvorenie lokálneho bankového účtu je pomerne rýchly proces, je potrebné poznať všetky smernice, podmienky a celý postup bánk v danej krajine. Aj napriek celkovej jednotnosti Európskej únie má každá krajina svoje lokálne špecifiká a nariadenia, ktoré treba dodržať.

V prípade, že sú všetky potrebné dokumenty dodané a správne vyplnené, samotné otvorenie môže trvať zhruba 1 až 2 týždne. V opačnom prípade to môže stáť majiteľa eshopu zbytočne veľa času a námahy.

Zdieľať článok
Filip Minár
Head of Sales v Expandeco

K ecommerce a svetu eshopov sa dostal cez organizovanie veľtrhov a podujatí na najväčšom slovenskom výstavisku. Ako produktový manažér slovenskej pobočky svetovej značky čistiacej techniky sa podieľal na uvádzaní nových produktov na slovenský trh a naučil sa od kolegov z celého sveta, že online má v každej krajine svoje špecifiká. Vyskúšal si aké to je spravovať eshop, pripravovať jeho stratégiu, ale aj vybavovať, baliť objednávky, zároveň poskytovať zákaznícku podporu a zabezpečovať jeho celé fungovanie. V Expandeco je od úplného začiatku, keď s Tomášom Vrtíkom otvárali prvú kanceláriu a pomáhal s prijatím prvej maďarsky hovoriacej kolegyne. Dnes má skúsenosti s expanziou eshopov v rámci celej Európskej únie a rád sa delí o reálne skúsenosti z desiatok expandovaných projektov. Poradí vám, na čo si dať pozor a čo je pri expanzii dôležité.

Tento článok ti prináša

Expandeco

Expandeco je spoločnosť, ktorá poskytuje komplexné služby pre expanziu e-shopov do zahraničia. Ponúka širokú škálu služieb vrátane zákazníckej podpory, prekladov a lokalizácie, zberného miesta pre vrátený tovar, virtuálneho telefónneho čísla, založenia bankového účtu a prieskumu trhu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge