3 min. čítanie

Prečo sa oplatí expandovať s lokálnym bankovým účtom?

Budovanie biznisu nie je len o predajných stratégiách, trendy produktoch, svižnej logistike či zapamätateľnom brande. Každý prevádzkovateľ eshopu musí riešiť aj administratívne, legislatívne a daňové úkony, ktoré sú pre online podnikanie povinné. Otvorenie lokálneho bankového účtu patrí k nepovinným úkonom pri expanzii eshopu. Prečo sa oplatí otvoriť lokálny bankový účet?

Filip Minár Filip Minár
Head of Sales v Expandeco
Prečo sa oplatí expandovať s lokálnym bankovým účtom?

Založenie lokálneho bankového účtu pri expanzii do zahraničia nie je povinné. Avšak má viacero výhod, ktoré eshop ocení, napríklad pri platbách na dobierku. Je dobre známe, že smerom na východ záujem o platbu na dobierku je stále pomerne dominantný spôsob platby. Pri prevode meny sa nie veľmi šťastne používajú centrálne menové kurzy, ktoré je možné eliminovať zriadením lokálneho účtu v miestnej banke.

„Miestny účet by ste mali otvárať automaticky, ak to s expanziou myslíte vážne,” hovorí Tomáš Vrtík, Managing Partner spoločnosti Expandeco.

Každý eshop sa pri rozšírení svojho podnikania za hranice dostane do situácie, kedy začne riešiť cezhraničné platby. Pomerne vysoké poplatky za prevody meny, začnú volať po zmene systému eshopu. V regióne CEE je dôvera v online nakupovanie stále nižšia ako v západných krajinách Európy.

Je dobré počítať s platbou na dobierku a zabezpečiť celý proces tak, aby bol spokojný zákazník aj samotný eshop. Otvorenie lokálneho bankového účtu je v súčasnosti už rýchle a nenáročné. Takmer všetko potrebné sa dá vybaviť online a na počkanie. 

Tri výhody lokálneho bankového účtu

Účet v miestnej banke šetrí eshopu peniaze na prevodoch mien a zákazníkovi dáva možnosť zaplatiť jemu najviac blízkou formou. Túto výhodu ocenia najmä začínajúce eshopy, ktoré sú postupne budujú svoje meno a povesť na trhu.

Po platbe na dobierku patrí k veľmi populárnym metódam aj platba bankovým prevodom. Slovenský IBAN na webe môže vyvolať u potenciálneho zákazníka nedôveru a myšlienky komplikovaného vrátenia tovaru. Lokálne číslo účtu podporuje lokalizáciu eshopu v zahraničí a tým zvyšuje dôveryhodnosť eshopu. V online svete častokrát o tom, kde sa zákazník rozhodne minúť (opakovane) svoje peniaze, rozhodujú recenzie, kvalitná zákaznícka podpora a jednoduché vrátenie tovaru.

Súčasťou efektívnej logistiky vratiek je aj rýchle vrátenie peňazí späť na účet zákazníka. Vďaka lokálnemu bankovému účtu prevod bude rýchly, bez zbytočných strát na kurzových rozdieloch a zákazníci sa budú radi vracať na váš eshop.

Napriek tomu, že otvorenie lokálneho bankového účtu je pomerne rýchly proces, je potrebné poznať všetky smernice, podmienky a celý postup bánk v danej krajine. Aj napriek celkovej jednotnosti Európskej únie má každá krajina svoje lokálne špecifiká a nariadenia, ktoré treba dodržať.

V prípade, že sú všetky potrebné dokumenty dodané a správne vyplnené, samotné otvorenie môže trvať zhruba 1 až 2 týždne. V opačnom prípade to môže stáť majiteľa eshopu zbytočne veľa času a námahy.

Zdieľať článok
Filip Minár
Head of Sales v Expandeco

K ecommerce a svetu eshopov sa dostal cez organizovanie veľtrhov a podujatí na najväčšom slovenskom výstavisku. Ako produktový manažér slovenskej pobočky svetovej značky čistiacej techniky sa podieľal na uvádzaní nových produktov na slovenský trh a naučil sa od kolegov z celého sveta, že online má v každej krajine svoje špecifiká. Vyskúšal si aké to je spravovať eshop, pripravovať jeho stratégiu, ale aj vybavovať, baliť objednávky, zároveň poskytovať zákaznícku podporu a zabezpečovať jeho celé fungovanie. V Expandeco je od úplného začiatku, keď s Tomášom Vrtíkom otvárali prvú kanceláriu a pomáhal s prijatím prvej maďarsky hovoriacej kolegyne. Dnes má skúsenosti s expanziou eshopov v rámci celej Európskej únie a rád sa delí o reálne skúsenosti z desiatok expandovaných projektov. Poradí vám, na čo si dať pozor a čo je pri expanzii dôležité.

Tento článok ti prináša

Expandeco

Expanzia e-shopov je efektívny spôsob zvyšovania ziskovosti a povedomia o značke, aj mimo už zaužívané trhy. Strach je niekedy to, čo bráni značkám roztiahnuť krídla a preto je tu pre vás Expandeco. Od začiatku vášho rozhodnutia bude tím profesionálov stáť za vami a pomôže vám s výberom vhodného trhu, kde dokážete vybudovať stabilné miesto. Expandeco ti pomôže rásť v regióne Strednej a východnej Európy. Support je vám k dispozícii 24/7. Expandeco myslí strategicky a dlhodobo, optimalizuje vaše náklady reverznej logistiky. Výber správneho trhu pre vašu značku nestrieľajú náhodne. Celý proces výberu je podložený podrobným prieskumom trhu. Na Expandeco sa spoľahlo už viac ako 150 e-shopov, úspešne etablovaných na zahraničných trhoch. Tešíme sa z úspechov klientov, akoby boli naše vlastné. Aj vďaka tomu sa nám darí budovať silné partnerstvá založené na dôvere a obojstranne výhodnej spolupráci. Bude nám cťou, ak sa staneme súčasťou vášho úspešného príbehu v zahraničí.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

E-shop na mieru môžete mať rýchlejšie a lacnejšie, prichádza Shoptet Premium

Česká e-shopová platforma Shoptet prichádza na Slovensko s novinkou. Popri klasických obchodoch na prenájom bude ponúkať aj e-shopy na mieru pod názvom Shoptet Premium. Cieľom Shoptetu od samotného vzniku je zjednodušovať ľuďom online podnikanie – a to tak po technickej, ako aj po finančnej stránke. Na Slovensku a v Česku aj vďaka nemu funguje viac […]

Prečítať článok
5 min. čítanie

Nenechajte si zákazníkov utiecť: Ako ich zaujať a zabrániť opusteniu košíka

Každý z nás sa niekedy ocitol v situácii, keď v e-shope vyberáme produkty, vkladáme ich do košíka a zrazu sa niečo stane – vyrušenie, nesúvislá myšlienka alebo jednoducho strata záujmu. Výsledkom je opustený košík, ktorý zostane visieť niekde na internete. Z pohľadu užívateľa to môže byť iba nezámerné opomenutie, zatiaľ čo pre majiteľa e-shopu to […]

Karel Souček Karel Souček
SEO/UX team leader
Prečítať článok
5 min. čítanie

Bezpečnosť a WordPress: Ako sa chrániť pred kybernetickými hrozbami

Jednou z najdôležitejších priorít pri spravovaní webovej stránky je jej zabezpečenie pred útokmi. Mali by ste zvážiť rôzne prvky, ktoré pomôžu ochrániť vašu webovú stránku pred nebezpečenstvom. Nižšie sa pozrieme na základné možnosti zabezpečenia a priblížime si odporúčania, ktoré sa oplatí dodržať. Detailnejšie sa budem venovať dvojfaktorovému overeniu (2FA).

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+