2 min. čítanie

Po veľkej sláve prichádza koniec. Čo sa deje v Birchboxe?

Americká spoločnosť s predplatným kozmetiky BirchBox údajne končí. Nie je tomu ani dva roky, čo spoločnosť zmenila majiteľa.

Po veľkej sláve prichádza koniec. Čo sa deje v Birchboxe?

Pionierky s predplateným tovarom

Študentky Harvardu Katia Beauchamp a Hayley Barna prišli s nápadom, ktorý mal významný podiel na vzniku nového ecommerce segmentu. V roku 2010 založili spoločnosť Birchbox, predávali predplatné kozmetiky a rýchlo sa dostali na pomyselný vrchol. Ich box s kozmetikou spôsobil ošiaľ a stal sa inšpiráciou pre mnohé spoločnosti, ktoré nasledovali ich príklad. Birchbox sa stala pojmom, ale o 12 rokov neskôr je všetko inak. 

Koncom roka 2022 spoločnosť oznámila, že v súčasnosti už nebude spracovávať predplatné ani posielať tovar. Od konca novembra neaktualizovala svoje sociálne siete a posledný príspevok na blogu je z októbra. Podľa WWD sa v USA objavili správy, že spoločnosť Birchbox skúma možnosť podania žiadosti o ochranu pred bankrotom.

Problémy a predaj spoločnosti

V čase najväčšej slávy mala značka hodnotu približne 500 miliónov dolárov a 2,5 milióna aktívnych predplatiteľov na celom svete. Už niekoľko rokov sa však objavujú správy, že spoločnosť má problémy. 

Birchbox bola na pokraji predaja už niekoľkokrát, naposledy v roku 2018. Rokovania so spoločnosťou QVC nakoniec stroskotali. V období pandémie, keď sa e-shopom mimoriadne darilo, sa situácia v spoločnosti paradoxne zhoršila. V novembri 2021 nakoniec kúpila Birchbox spoločnosť FemTec Health a to naozaj výhodne. Výška transakcie predstavovala 45 miliónov dolárov, pričom ešte tri roky dozadu sa hovorilo o sume 400 miliónov dolárov. Generálna riaditeľka Katia Beauchamp predala všetky svoje akcie a firmu opustila. V súčasnosti je generálnou riaditeľkou spoločnosti Victoria Beckham Beauty.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+