2 min. čítanie

Po veľkej sláve prichádza koniec. Čo sa deje v Birchboxe?

Americká spoločnosť s predplatným kozmetiky BirchBox údajne končí. Nie je tomu ani dva roky, čo spoločnosť zmenila majiteľa.

Po veľkej sláve prichádza koniec. Čo sa deje v Birchboxe?

Pionierky s predplateným tovarom

Študentky Harvardu Katia Beauchamp a Hayley Barna prišli s nápadom, ktorý mal významný podiel na vzniku nového ecommerce segmentu. V roku 2010 založili spoločnosť Birchbox, predávali predplatné kozmetiky a rýchlo sa dostali na pomyselný vrchol. Ich box s kozmetikou spôsobil ošiaľ a stal sa inšpiráciou pre mnohé spoločnosti, ktoré nasledovali ich príklad. Birchbox sa stala pojmom, ale o 12 rokov neskôr je všetko inak. 

Koncom roka 2022 spoločnosť oznámila, že v súčasnosti už nebude spracovávať predplatné ani posielať tovar. Od konca novembra neaktualizovala svoje sociálne siete a posledný príspevok na blogu je z októbra. Podľa WWD sa v USA objavili správy, že spoločnosť Birchbox skúma možnosť podania žiadosti o ochranu pred bankrotom.

Problémy a predaj spoločnosti

V čase najväčšej slávy mala značka hodnotu približne 500 miliónov dolárov a 2,5 milióna aktívnych predplatiteľov na celom svete. Už niekoľko rokov sa však objavujú správy, že spoločnosť má problémy. 

Birchbox bola na pokraji predaja už niekoľkokrát, naposledy v roku 2018. Rokovania so spoločnosťou QVC nakoniec stroskotali. V období pandémie, keď sa e-shopom mimoriadne darilo, sa situácia v spoločnosti paradoxne zhoršila. V novembri 2021 nakoniec kúpila Birchbox spoločnosť FemTec Health a to naozaj výhodne. Výška transakcie predstavovala 45 miliónov dolárov, pričom ešte tri roky dozadu sa hovorilo o sume 400 miliónov dolárov. Generálna riaditeľka Katia Beauchamp predala všetky svoje akcie a firmu opustila. V súčasnosti je generálnou riaditeľkou spoločnosti Victoria Beckham Beauty.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+