
Pionierky s predplateným tovarom
Študentky Harvardu Katia Beauchamp a Hayley Barna prišli s nápadom, ktorý mal významný podiel na vzniku nového ecommerce segmentu. V roku 2010 založili spoločnosť Birchbox, predávali predplatné kozmetiky a rýchlo sa dostali na pomyselný vrchol. Ich box s kozmetikou spôsobil ošiaľ a stal sa inšpiráciou pre mnohé spoločnosti, ktoré nasledovali ich príklad. Birchbox sa stala pojmom, ale o 12 rokov neskôr je všetko inak.
Koncom roka 2022 spoločnosť oznámila, že v súčasnosti už nebude spracovávať predplatné ani posielať tovar. Od konca novembra neaktualizovala svoje sociálne siete a posledný príspevok na blogu je z októbra. Podľa WWD sa v USA objavili správy, že spoločnosť Birchbox skúma možnosť podania žiadosti o ochranu pred bankrotom.
Problémy a predaj spoločnosti
V čase najväčšej slávy mala značka hodnotu približne 500 miliónov dolárov a 2,5 milióna aktívnych predplatiteľov na celom svete. Už niekoľko rokov sa však objavujú správy, že spoločnosť má problémy.
Birchbox bola na pokraji predaja už niekoľkokrát, naposledy v roku 2018. Rokovania so spoločnosťou QVC nakoniec stroskotali. V období pandémie, keď sa e-shopom mimoriadne darilo, sa situácia v spoločnosti paradoxne zhoršila. V novembri 2021 nakoniec kúpila Birchbox spoločnosť FemTec Health a to naozaj výhodne. Výška transakcie predstavovala 45 miliónov dolárov, pričom ešte tri roky dozadu sa hovorilo o sume 400 miliónov dolárov. Generálna riaditeľka Katia Beauchamp predala všetky svoje akcie a firmu opustila. V súčasnosti je generálnou riaditeľkou spoločnosti Victoria Beckham Beauty.