2 min. čítanie

Viac ako štvrtina zákazníkov opúšťa značky kvôli obavám o ochrane osobných údajov

Index digitálnej dôvery zákazníkov, za ktorým stojí spoločnosť Thales, poukazuje na rastúcu nedôveru spotrebiteľov. Zamýšľajú sa nad tým, ako online predajcovia zaobchádzajú s ich osobnými údajmi.

Viac ako štvrtina zákazníkov opúšťa značky kvôli obavám o ochrane osobných údajov
Zdroj: Depositphotos

Z údajov správy Thales Digital Trust Index vyplýva, že len 8 % spotrebiteľov sa cíti pohodlne, keď zdieľa svoje údaje online. Táto nedôvera viedla k výraznému poklesu udržania si zákazníkov – až 26 % opúšťa značky kvôli obavám o ochranu osobných údajov.

V správe založenej na globálnom prieskume sa uvádza, že logistika a sociálne siete patria medzi najmenej dôveryhodné odvetvia. Problém udržať si reputáciu má aj retail – úroveň dôvery v maloobchode klesla z 20 % v roku 2022 na 8 % v roku 2024.

Zdroj: Thales

Počúvate zákazníkov?

Spotrebitelia požadujú prísne opatrenia na ochranu súkromia a bezpečnosť údajov, podobne ako v bankovníctve, zdravotníctve a vládnych službách, ktoré sú prísne regulované. Nedôvera je znásobená frustráciou z online zážitkov, ako sú dotieravé reklamy a zložité rozhrania, čo vedie mnohých k opusteniu stránok v priebehu niekoľkých minút.

Zdroj: Thales

Napriek regulačným rámcom, ako je GDPR, ktoré v Európe vedú k lepším postupom, globálny maloobchodný sektor stále zaostáva v zavádzaní účinných opatrení na ochranu osobných údajov. Správa zdôrazňuje, že je potrebné, aby digitálni maloobchodníci uprednostňovali dôveru prostredníctvom posilnenej ochrany osobných údajov a bezproblémovej používateľskej skúsenosti, ako aj aby prijali flexibilné, moderné systémy na riešenie vyvíjajúcich sa požiadaviek spotrebiteľov a právnych predpisov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+