Z údajov správy Thales Digital Trust Index vyplýva, že len 8 % spotrebiteľov sa cíti pohodlne, keď zdieľa svoje údaje online. Táto nedôvera viedla k výraznému poklesu udržania si zákazníkov – až 26 % opúšťa značky kvôli obavám o ochranu osobných údajov.
V správe založenej na globálnom prieskume sa uvádza, že logistika a sociálne siete patria medzi najmenej dôveryhodné odvetvia. Problém udržať si reputáciu má aj retail – úroveň dôvery v maloobchode klesla z 20 % v roku 2022 na 8 % v roku 2024.
Počúvate zákazníkov?
Spotrebitelia požadujú prísne opatrenia na ochranu súkromia a bezpečnosť údajov, podobne ako v bankovníctve, zdravotníctve a vládnych službách, ktoré sú prísne regulované. Nedôvera je znásobená frustráciou z online zážitkov, ako sú dotieravé reklamy a zložité rozhrania, čo vedie mnohých k opusteniu stránok v priebehu niekoľkých minút.
Napriek regulačným rámcom, ako je GDPR, ktoré v Európe vedú k lepším postupom, globálny maloobchodný sektor stále zaostáva v zavádzaní účinných opatrení na ochranu osobných údajov. Správa zdôrazňuje, že je potrebné, aby digitálni maloobchodníci uprednostňovali dôveru prostredníctvom posilnenej ochrany osobných údajov a bezproblémovej používateľskej skúsenosti, ako aj aby prijali flexibilné, moderné systémy na riešenie vyvíjajúcich sa požiadaviek spotrebiteľov a právnych predpisov.