2 min. čítanie

Patagonia žaluje spoločnosť GAP

Spoločnosť Patagonia žaluje spoločnosť Gap a tvrdí, že konkurenčný maloobchodný predajca skopíroval dizajn jedného z najznámejších produktov spoločnosti Patagonia. Kameňom úrazu je flísový pulóver.

Patagonia žaluje spoločnosť GAP

Nápadne podobný dizajn produktu

Outdoorový predajca tvrdí, že pulóver Arctic Fleece pre mužov a deti od spoločnosti Gap využíva „vzhľadovo podobné“ prvky dizajnu Snap-T Fleece od spoločnosti Patagonia. Táto podobnosť by mohla zmiasť zákazníkov, ktorí by si mohli myslieť, že fleece je súčasťou kolaborácie so spoločnosťou Patagonia. Žalobu podala tento mesiac na okresnom súde USA v severnej Kalifornii. 

zdroj: Insider

V podaní sa uvádza, že spoločnosť Gap úmyselne skopírovala niekoľko prvkov fleecu Patagonia vrátane lemovania na golieri, manžetách a páse, vrecka na patentku a zodpovedajúcej patentky v kontrastných farbách k fleecu a obdĺžnikového loga umiestneného nad vreckom.

Logo spoločnosti Gap sa tiež nápadne podobá na logo spoločnosti Patagonia s horským pásmom, uvádza Patagonia.

zdroj: Insider

 GAP prechádza náročným obdobím

Spoločnosť vo svojej žalobe uviedla, že spoločnosť Gap už predtým upozornila na porušovanie dizajnu. “Jej dizajny porušujú obchodný odev spoločnosti Patagonia, teda vzhľad výrobku a k prijatiu dizajnov a log, ktoré sú ešte podobnejšie, nemohlo dôjsť náhodou“. 

Spoločnosť Patagonia požiadala o súdny proces a požaduje, aby jej spoločnosť Gap odovzdala všetky zásoby inkriminovaného produktu, ako aj zisky z predaja tohto výrobku a náhradu škody. 

Hovorca spoločnosti Gap pre Insider uviedol, že spoločnosť nekomentuje prebiehajúce súdne spory. 

Žaloba prichádza uprostred náročného obdobia pre spoločnosť Gap, ktorá sa borí s prebytkom zásob – dôsledkom narušených dodávateľských reťazcov a zmeny v dopyte spotrebiteľov – a s ukončením partnerstva so značkou Yeezy Kanyeho Westa. Spoločnosť Gap stiahla výrobky Yeezy zo svojich predajní v októbri a vo svojej štvrťročnej správe uviedla, že v súvislosti s tovarom Yeezy Gap odpísala 53 miliónov USD. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+