3 min. čítanie

Odštartujte sezónu na ShopCampe, budete počuť Jitku Dvořákovú aj skúsenosti z Lega

Český e-commerce je na ceste do čiernych čísel, keď v prvom štvrťroku medziročne vzrástol o 4 %. E-shopári veria, že pozitívny smer vydrží. Svoje nádeje smerujú k sezóne, na ktorú sa intenzívne pripravujú od začiatku roka. Inšpiráciu im tento rok poskytnú odborníci na 11. ročníku komunitnej konferencie elektronického obchodu ShopCamp. O svoje skúsenosti s riadením miliardového CZC sa podelí Jirka Dvořáková, vypočujete si aj zástupcov Lega a Ovečekárne a nebudú chýbať ani praktické workshopy zamerané na marketplaces či GA4.

Odštartujte sezónu na ShopCampe, budete počuť Jitku Dvořákovú aj skúsenosti z Lega
Zdroj: ShopCamp

E-commerce opäť rastie

E-commerce v posledných dvoch rokoch klesal, podľa údajov Heureky to bolo v období rokov 2021 a 2022 o 11,7 %. V roku 2023 e-shopy predali tovar v hodnote 185 miliárd eur, čo je o 6,1 % menej ako v roku 2022. Teraz sa český e-commerce opäť dostáva na správnu cestu. V poslednom štvrťroku 2023, ktorý je pre e-shopy tradične najsilnejší, vzrástli tržby o 2 % a v prvom štvrťroku tohto roka dokonca o 4 %.

Aktuálne výzvy a vplyv na české e-shopy

Susedskú online scénu výrazne ovplyvňuje vstup zahraničných trhov, Temu investície do reklamy zvyšujú marketingové náklady e-shopov až o desiatky percent. Ak chcú české e-shopy konkurovať zahraničným gigantom, musia vynaložiť mimoriadne úsilie. Generálny riaditeľ spoločnosti Shopsys Matěj Kapošváry dodáva:

Čas e-shopov, ktoré mali konkurenčnú výhodu založenú výlučne na nízkej cene, sa pravdepodobne skončil. Je potrebné ponúkať kvalitné služby a držať krok so štandardmi, ktoré stanovujú lídri na trhu.“

Ďalšou výraznou zmenou je zvýšená cenová citlivosť spôsobená makroekonomickými okolnosťami. Podľa údajov APEK sa 66 % spotrebiteľov snaží nakupovať najmä zľavnený tovar a uprednostňuje lacnejšie výrobky, čo opäť zvýhodňuje zahraničné trhy. Český e-commerce čaká ďalší náročný rok, ale pravdepodobne z neho vyjde dobre. Podľa Jana Vetyšku, šéfa asociácie pre elektronickú komerciu, sa česká e-commerce vráti k rastu v rádoch percent.

Zdroj: ShopCamp

Ako sa môžu e-shopy pripraviť

České e-shopy očakávajú sľubnú sezónu. Pripraviť sa môžu aj na odvetvových podujatiach, jedným z nich je komunitná konferencia e-commerce ShopCamp. Jej jedenásty ročník sa tento rok uskutoční 12. septembra v Prahe a privíta napríklad Jitku Dvořákovú, bývalú generálnu riaditeľku CZC, ktorá sa podelí o svoje skúsenosti s riadením miliardového e-shopu.

ShopCamp predstaví aj Jana Jirsu, e-commerce riaditeľa B2B e-commerce pre 20 krajín v Legu, ktorý poradí, ako na dodávateľa a vzťahy v B2B. Ondřej Machala, generálny riaditeľ spoločnosti Ovečkárna, sa podelí o svoje skúsenosti s logistickou transformáciou spoločnosti a expert na CX Lukáš Pítra ukáže konkrétne príklady, ako zlepšiť zákaznícku skúsenosť pre lepšie obchodné výsledky. Účastníci sa môžu tešiť aj na praktické workshopy na tému GA4 alebo marketplace od šéfa globálneho obchodu v Expando, Davida Cigánka.

Účasť na ShopCampe je pre majiteľov a zamestnancov e-shopov zadarmo, potrebná je registrácia, ktorá začne v utorok 28. mája o 14:00 na shopcamp.cz. Voľné vstupy zvyknú byť preč už do hodiny. Okrem toho sa registrovaní účastníci môžu podieľať na častiach programu a sami hlasovať o prednáškach, ktoré si chcú vypočuť.

Celodenný program v dvoch halách a troch miestnostiach na workshopy doplnia stánky partnerov, vonkajšia oddychová zóna s občerstvením, posedením a hudbou. ShopCamp sa skončí klasickou afterparty. Pridajte sa k nám na prvom podujatí e-commerce, ktoré odštartuje sezónu.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Communication Summit 2024: Neprestávajte sa pýtať!
10 min. čítanie

Communication Summit 2024: Neprestávajte sa pýtať!

Komunikujte pozitívne, jednoducho, bez greenwashingu a inteligentne s AI. Takto by sa dal zhrnúť 7. ročník konferencie Communication Summit od spoločnosti Blue Events, ktorá sa konala 5. júna v O2 universum. Či už ste boli medzi štyrmi stovkami návštevníkov, alebo nie, pozrite si súhrn toho najdôležitejšieho, čo počas programu odznelo.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Creative Restart 2024 o tvorivej vášni a vízii
3 min. čítanie

Creative Restart 2024 o tvorivej vášni a vízii

Digitálna agentúra Taste organizuje druhý ročník Creative Restart, ktorý sa uskutoční 20. júna 2024 v Kine Lucerna. Za prípravou celého line-upu opäť stojí Roman Číhalík, ktorý si ako leitmotív tohtoročnej konferencie zvolil tému Passion & Vision. Na pódiu uvidíme renomovaných českých i zahraničných tvorcov z rôznych kreatívnych oblastí. Tešiť sa môžete napríklad na dizajnérku Annu […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Zaostrené na inovácie, kreativitu, AI a prístupnosť. Prestížna technologická konferencia WebExpo opäť zaplnila Palác Lucerna
2 min. čítanie

Zaostrené na inovácie, kreativitu, AI a prístupnosť. Prestížna technologická konferencia WebExpo opäť zaplnila Palác Lucerna

V sálach pražskej Lucerny vystúpilo 91 medzinárodných špičkových odborníkov zo sveta technológií. Okrem prednášok, praktických workshopov, diskusií a konzultácií s mentormi boli pripravené aj rôzne aktivity pre deti – detský kútik pre najmenších a praktické workshopy pre starších, kde si mohli oťukať základy programovania, vyskúšať 3D tlač a pracovať s nástrojmi generatívnej umelej inteligencie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+