5 min. čítanie

Inca Collagen a jeho CEO o beauty biznise s obratom niekoľko miliónov EUR (Romana Ljubasová – Inca Collagen)

Trh s kolenovými práškami a ďalšími doplnkami je pomerne známy. Rôzne odporúčania od celebrít, či rôzne kauzy, mu ale na popularite príliš nepridali. Robiť produkty kvalitne a poctivo ej však iná pesnička. V čom sa líši Inca Collagen od konkurencie, prečo im stačí v portfóliu iba jeden produkt a aké retenčné nástroje využívajú nám do štúdia Ecommerce Bridge prišla porozprávať jeho zakladateľka Romana Ljubasová.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:27 Prečo sa trh s kolagénom v posledných rokoch toľko saturoval?
  • 04:18 V Ázii boli v tomto segmente naozaj tak napred?
  • 05:04 Spoločnosť vznikla v roku 2015, čo bolo inšpiráciou k jej vzniku?
  • 06:25 Kde sa biznis nachádza dnes?
  • 07:54 Aké všetky trhy obsluhuje Inca Collagen?
  • 10:05 Koľkokrát si človek retenčne kupuje produkty?
  • 12:04 Aké retenčné nástroje využívajú v biznise?
  • 17:56 Aký je pomer predaja cez vlastný e-shop a ostatné kanály?
  • 20:35 Rozdiel vo výrobe oproti konkurencii?
  • 26:34 Prečo sa nerozširuje portfólio produktov?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Prečo sa trh s kolagénom v posledných rokoch toľko saturoval?

Kolagén je pomerne zázračné slovo. Má reálne výsledky a počas pravidelného užívania vie človeku pomôcť. Ale taktiež z marketingového hľadiska je to malý zázrak. Inca Collagen boli jedny z prvých na trhu a priniesli produkt, o ktorom vedeli, že bude fungovať celé generácie. Nie len pre isté skupiny ľudí, ale prakticky pre celé rodiny. Keď konkurencia videla príležitosti v tomto segmente, chytila sa toho a aktuálne sa na trhu nachádzajú vyššie desiatky rôznych značiek.

Prišiel akýsi trend a zatiaľ sa tu stále drží. Je to rovnaké ako s ďalšími trendami, ktoré sa sem nejako dostali a buď sa uchytili alebo nie. Romana sa rozhodla priniesť kolagén na naše trhy z toho dôvodu, že ho objavila v Ázii, kde ho dávali takmer do všetkého. Slovo dalo slovo a v roku 2015 vznikla značka Inca Collagen.

V Ázii boli v tomto segmente naozaj tak napred?

Skutočne tam tento prvok majú skoro vo všetkom. Nápoje, žuvačky, dokonca aj vankúše, pre vstrebanie počas spánku. Kolagén tam je v móde od nejakých 80 rokov. A dávajú si veľmi záležať na kvalite. Vo všeobecnosti tam platí, že čím menej jazykových mutácií na obale a horší dizajn, tým je produkt kvalitnejší.

Spoločnosť vznikla v roku 2015, čo bolo inšpiráciou k jej vzniku?

V predchádzajúcej práci Romana už nebola až ak spokojná. Aj keď prišla inšpirácia počas jej pobytu v Ázii, celkovo to trvalo približne 2 roky od prvotnej myšlienky až po realizáciu.

Kde sa biznis nachádza dnes?

Najdôležitejšie je, že má pevné korene. Aj keď sú tam viaceré externé faktory, spoločnosť stojí na pevných základoch a nemusí sa až toľko pozerať na to, čo sa deje okolo. To ale nesie so sebou aj veľkú zodpovednosť a firma si nemôže dovoliť prešľapy alebo akékoľvek zavádzanie zákazníkov.

Aké všetky trhy obsluhuje Inca Collagen?

Pre spoločnosť je to najmä Česká republika a Slovensko, celkovo spolu tvoria 80 % obratu. Čo je možno zaujímavé, tak medzi nimi je to prakticky 50:50. Slovensko je aj napriek menšiemu počtu obyvateľov pre spoločnosť vyrovnaným trhom oproti Česku. Ďalej sú to Poľsko, Nemecko, Rakúsko a po novom aj Maďarsko. Niektoré objednávky sú aj po iných netradičných krajinách. Celkový pomer však stále rastie. Pozitívnym faktorom je, že človek keď už raz začne produkty užívať, tak väčšinou je to dlhodobo. Majú teda stálych zákazníkov. Produkty sa dokážu rozšíriť aj ústnym podaním, čo by sa v prípade nekvalitného produktu nedialo.

Koľkokrát si človek retenčne kupuje produkty?

Snažia sa to sledovať, ale mohlo by to byť ešte lepšie. Niektorí zákazníci sú s nimi prakticky od začiatku, niektorí nakupujú pravidelne a zrazu niečo pridajú, je to skutočne rôznorodé. Sama Romana často komunikuje s ľuďmi na zákazníckej linke aby im dokázala byť čo najviac nápomocná.

Aké retenčné nástroje využívajú v biznise?

Snažia sa prinášať kvalitný obsah. To funguje dlhodobo a aj sami sú s tým spokojní. Momentálne sa snažia, aby ľudia prešli celú úvodnú kúru, aby pocítili účinky, a potom už väčšinou neodchádzajú. Ale sú to taktiež klasické kanály ako emailové kampane. Vo všetkých komunikačných kanáloch sa snažia prinášať niečo hodnotné, aby to ľuďom prinieslo nejakú zaujímavú či potrebnú informáciu. Veľmi využívajú aj influencerov. Snažia sa ísť po tých čo najviac uveriteľných a veľkých viac vynechávajú.

Aký je pomer predaja cez vlastný e-shop a ostatné kanály?

Vlastný e-shop je približne jedna štvrtina. Ďalšia polovica sú partnerské e-shopy, cez ktoré sa dajú produkty kúpiť. Zbytok sú potom kamenné predajne. Sú to však práve kamenné predajne, ktoré majú na zákazníkov najväčší vplyv. Keď zákazníkom dokáže nejaký iný človek vysvetliť benefity produkty, je omnoho vyššia šanca, že si ho kúpia.

Rozdiel vo výrobe oproti konkurencii?

Zvieracie kolagény musia byť tepelne upravované, takže tam prichádzajú o dôležité látky. Na prvý pohľad vyzerajú rovnako, no účinky sú diametrálne odlišné. Ďalšie spracovanie je taktiež dôležité a aj najmenšie rozdiely sú na výsledkoch cítiť. Naozaj kvalita je to, čo odlišuje Inca Collagen od konkurencie. Preto je aj v portfóliu len jeden produkt, z dôvodu kvality a aby boli pre zákazníkov stále najlepší.

Prečo sa nerozširuje portfólio produktov?

Stále o tom v spoločnosti vedú diskusie, čo by bolo najlepšie. Avšak ten produkt slúži na všetko. Ako darčeky následne využívajú vitamíny C a D. Kolagén je tak kvalitný, že už tam jednoducho nejde nič pridať. Vedia pridať ďalšie veci, ale sú to doplnky a merch, než že by vedeli pridávať niečo ku kolagénu. Pokiaľ si udržia kvalitu produktov, tak sa prakticky nemusia pozerať na konkurenciu.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)
1 min. čítanie

Pri exporte sa nepýtajte ČI, ale KEDY… prečo nemusí byť CZ trh vždy prvou voľbou? (Ján Aštary – Dexfinity)

Čakanie na správny moment nie je v prípade expanzie až tak na mieste. Pokiaľ máte e-shop a vidíte v tom pridanú hodnotu, rozhodne by ste do toho mali ísť. Vie to priniesť obrovský obchodný potenciál a množstvo ďalších benefitov. Či je český trh vždy ideálna voľba pre expanziu, ako by mal prebiehať celý proces a […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Na čom “beží” e-shop GymBeam a čo to vie naučiť každého e-shopára. (Róbert Čižmár, GymBeam)
1 min. čítanie

Na čom “beží” e-shop GymBeam a čo to vie naučiť každého e-shopára. (Róbert Čižmár, GymBeam)

Je nevyhnutné pre e-shopy vyhľadávať riešenie webu na mieru, alebo sa od začiatku uspokoja s krabicovým produktom? GymBeam momentálne migruje svoje dáta z Magenta a je to proces na niekoľko mesiacov až rokov. Čo by v minulosti spravili inak, aby sa tomu vyhli, kedy reálne zvažovať custom riešenie od začiatku a na čo by sa […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+