2 min. čítanie

Nemecký protimonopolný úrad vyšetruje spoločnosť PayPal

Nemecký Spolkový kartelový úrad (FCO) vyšetruje poskytovateľa online platieb PayPal. Dozorný orgán tvrdí, že spoločnosť svojimi podmienkami údajne bránila trhovej a cenovej súťaži.

Nemecký protimonopolný úrad vyšetruje spoločnosť PayPal

Najpopulárnejšia forma online platieb

PayPal je v súčasnosti najrozšírenejším spôsobom online platieb v Nemecku. Využíva ho viac ako 50 percent nemeckých zákazníkov nakupujúcich online. Dozorný orgán tento týždeň oznámil vyšetrovanie platobného giganta. Viac informácií nájdete priamo v správe dozorného orgánu.

Podľa nemeckého FCO spoločnosť PayPal vo svojej používateľskej zmluve pravdepodobne obmedzila svojich konkurentov. Obchodníci v súčasnosti nesmú ponúkať svoj tovar a služby za nižšiu cenu zákazníkom, ktorí si zvolili lacnejší spôsob platby ako PayPal. Obchodníci zároveň nesmú vyjadriť preferenciu voči iným platobným metódam. Inými slovami, PayPal si chce poistiť dominantné postavenie tým, že predajcovia nebudú môcť poukázať na lacnejšie platobné metódy ako je služba PayPal.

Zneužitie dominantného postavenia

“Tieto doložky v zmluve môžu obmedzovať hospodársku súťaž a porušovať zákaz zneužívania dominantného postavenia,” hovorí šéf kartelového úradu Andreas Mundt. “Posúdime rozsah trhovej sily spoločnosti PayPal a to, do akej miery sú online predajcovia závislí od ponuky služby PayPal ako platobnej metódy.”

Šéf úradu vysvetľuje: “Ak obchodníci nemôžu zohľadniť rozdiely v nákladoch na rôzne platobné metódy, je pre nové platobné systémy ťažšie úspešne konkurovať z hľadiska ceny a kvality alebo vôbec vstúpiť na trh.”

Službu PayPal používa viac ako 50 % Nemcov, čo z nej robí jednu z najobľúbenejších platobných metód. Je nielen významným hráčom na trhu, ale aj jedným z najdrahších. Nemecké sadzby PayPalu sa v súčasnosti pohybujú od 2,49 až 2,99 percenta zo zaplatenej sumy, plus si PayPal účtuje až 39 centov za každú platbu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+