2 min. čítanie

Nemecký protimonopolný úrad vyšetruje spoločnosť PayPal

Nemecký Spolkový kartelový úrad (FCO) vyšetruje poskytovateľa online platieb PayPal. Dozorný orgán tvrdí, že spoločnosť svojimi podmienkami údajne bránila trhovej a cenovej súťaži.

Nemecký protimonopolný úrad vyšetruje spoločnosť PayPal

Najpopulárnejšia forma online platieb

PayPal je v súčasnosti najrozšírenejším spôsobom online platieb v Nemecku. Využíva ho viac ako 50 percent nemeckých zákazníkov nakupujúcich online. Dozorný orgán tento týždeň oznámil vyšetrovanie platobného giganta. Viac informácií nájdete priamo v správe dozorného orgánu.

Podľa nemeckého FCO spoločnosť PayPal vo svojej používateľskej zmluve pravdepodobne obmedzila svojich konkurentov. Obchodníci v súčasnosti nesmú ponúkať svoj tovar a služby za nižšiu cenu zákazníkom, ktorí si zvolili lacnejší spôsob platby ako PayPal. Obchodníci zároveň nesmú vyjadriť preferenciu voči iným platobným metódam. Inými slovami, PayPal si chce poistiť dominantné postavenie tým, že predajcovia nebudú môcť poukázať na lacnejšie platobné metódy ako je služba PayPal.

Zneužitie dominantného postavenia

„Tieto doložky v zmluve môžu obmedzovať hospodársku súťaž a porušovať zákaz zneužívania dominantného postavenia,“ hovorí šéf kartelového úradu Andreas Mundt. „Posúdime rozsah trhovej sily spoločnosti PayPal a to, do akej miery sú online predajcovia závislí od ponuky služby PayPal ako platobnej metódy.“

Šéf úradu vysvetľuje: „Ak obchodníci nemôžu zohľadniť rozdiely v nákladoch na rôzne platobné metódy, je pre nové platobné systémy ťažšie úspešne konkurovať z hľadiska ceny a kvality alebo vôbec vstúpiť na trh.“

Službu PayPal používa viac ako 50 % Nemcov, čo z nej robí jednu z najobľúbenejších platobných metód. Je nielen významným hráčom na trhu, ale aj jedným z najdrahších. Nemecké sadzby PayPalu sa v súčasnosti pohybujú od 2,49 až 2,99 percenta zo zaplatenej sumy, plus si PayPal účtuje až 39 centov za každú platbu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein