Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Nemecký protimonopolný úrad vyšetruje spoločnosť PayPal

Nemecký Spolkový kartelový úrad (FCO) vyšetruje poskytovateľa online platieb PayPal. Dozorný orgán tvrdí, že spoločnosť svojimi podmienkami údajne bránila trhovej a cenovej súťaži.

Nemecký protimonopolný úrad vyšetruje spoločnosť PayPal

Najpopulárnejšia forma online platieb

PayPal je v súčasnosti najrozšírenejším spôsobom online platieb v Nemecku. Využíva ho viac ako 50 percent nemeckých zákazníkov nakupujúcich online. Dozorný orgán tento týždeň oznámil vyšetrovanie platobného giganta. Viac informácií nájdete priamo v správe dozorného orgánu.

Podľa nemeckého FCO spoločnosť PayPal vo svojej používateľskej zmluve pravdepodobne obmedzila svojich konkurentov. Obchodníci v súčasnosti nesmú ponúkať svoj tovar a služby za nižšiu cenu zákazníkom, ktorí si zvolili lacnejší spôsob platby ako PayPal. Obchodníci zároveň nesmú vyjadriť preferenciu voči iným platobným metódam. Inými slovami, PayPal si chce poistiť dominantné postavenie tým, že predajcovia nebudú môcť poukázať na lacnejšie platobné metódy ako je služba PayPal.

Zneužitie dominantného postavenia

„Tieto doložky v zmluve môžu obmedzovať hospodársku súťaž a porušovať zákaz zneužívania dominantného postavenia,“ hovorí šéf kartelového úradu Andreas Mundt. „Posúdime rozsah trhovej sily spoločnosti PayPal a to, do akej miery sú online predajcovia závislí od ponuky služby PayPal ako platobnej metódy.“

Šéf úradu vysvetľuje: „Ak obchodníci nemôžu zohľadniť rozdiely v nákladoch na rôzne platobné metódy, je pre nové platobné systémy ťažšie úspešne konkurovať z hľadiska ceny a kvality alebo vôbec vstúpiť na trh.“

Službu PayPal používa viac ako 50 % Nemcov, čo z nej robí jednu z najobľúbenejších platobných metód. Je nielen významným hráčom na trhu, ale aj jedným z najdrahších. Nemecké sadzby PayPalu sa v súčasnosti pohybujú od 2,49 až 2,99 percenta zo zaplatenej sumy, plus si PayPal účtuje až 39 centov za každú platbu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní
2 min. čítanie

Sociálne siete ovládli objavovanie produktov. YouTube, TikTok a Instagram tvoria 60 % všetkých hľadaní

Firmy investujú 90 % svojich SEO rozpočtov do Googlu, no zákazníci hľadajú inde. Analýza 1,5 miliardy vyhľadávaní od agentúry Rise at Seven ukazuje, že Google má už len 34,5 % z celkového objemu vyhľadávania. Zvyšok je zásluha YouTubu, TikToku a Instagramu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia
3 min. čítanie

Chcete uspieť na severskom trhu? Zistite, čo je pre škandinávcov najdôležitejšie pri nákupe zo zahraničia

Až 78 % zákazníkov v severských krajinách za posledný rok urobilo nákup v zahraničí. Počet oproti minulému roku vzrástol o štyri percentuálne body. Výsledky priniesla jesenná správa PostNord E-commerce in the Nordics 2025. Najobľúbenejšou destináciou zostáva Čína s 30 % podielom. Hlavným dôvodom je jednoznačne cena – uvádza ju viac než polovica nakupujúcich.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe