
Vyhľadávače a cenové porovnávače sú stále na vrchole
Údaje pochádzajú z globálneho prieskumu spotrebiteľov spoločnosti Statista. Zo štúdie vyplýva, že Nemci sa pred nákupom vo veľkej miere spoliehajú aj na recenzie iných užívateľov.
Takmer 70 percent nakupujúcich použilo v roku 2019 pred nákupom vyhľadávače ako Google. Teraz sa toto číslo znížilo na 60 percent. Hoci je Google stále najväčším vyhľadávacím kanálom, vykazuje jasný pokles popularity.
Okrem webových vyhľadávačov stratili na popularite aj cenové porovnávače. Podiel Nemcov, ktorí ich uprednostňujú, klesol z 33 percent v roku 2019 na 28 percent v minulom roku.
Nakupujúcich ovplyvňuje video obsah
Na druhej strane, využívanie sociálnych sietí na vyhľadávanie produktov sa zvýšilo o 7 percent. Obľúbenosť platforiem s video obsahom ako je YouTube,TikTok, v porovnaní s rokom 2019 vzrástla o 4 percentá. Vyhľadávanie produktov prostredníctvom blogov a podcastov sa mierne zvýšilo, a to z 5 percent na 7 percent.
Štatistiky poukazujú na zmenu správania zákazníkov v Nemecku. Popularita sociálnych sietí a video platforiem by mohla znamenať aj to, že Nemci si pri online nakupovaní viac zameriavajú na osobné odporúčania. Pre porovnanie, nedávne štatistiky ukazujú, že 55 % Nemcov sa pri nákupe rozhoduje na základe recenzií zákazníkov. Osobné odporúčanie umocnené video obsahom, s ktorým sa dokáže zákazník stotožniť, bude mocným nákupným nástrojom.