2 min. čítanie

Nákupy cez Google strácajú v Nemecku na popularite

Nákupné správanie zákazníkov v Nemecku sa mení. Nákupy cez Google a cenové porovnávače vykazujú oproti roku 2019 pokles popularity o 10 %. Zvýšila sa popularita sociálnych sietí a webov s video obsahom, ako je YouTube.

Nákupy cez Google strácajú v Nemecku na popularite

Vyhľadávače a cenové porovnávače sú stále na vrchole

Údaje pochádzajú z globálneho prieskumu spotrebiteľov spoločnosti Statista. Zo štúdie vyplýva, že Nemci sa pred nákupom vo veľkej miere spoliehajú aj na recenzie iných užívateľov.

Takmer 70 percent nakupujúcich použilo v roku 2019 pred nákupom vyhľadávače ako Google. Teraz sa toto číslo znížilo na 60 percent. Hoci je Google stále najväčším vyhľadávacím kanálom, vykazuje jasný pokles popularity.

Okrem webových vyhľadávačov stratili na popularite aj cenové porovnávače. Podiel Nemcov, ktorí ich uprednostňujú, klesol z 33 percent v roku 2019 na 28 percent v minulom roku.

Nakupujúcich ovplyvňuje video obsah 

Na druhej strane, využívanie sociálnych sietí na vyhľadávanie produktov sa zvýšilo o 7 percent. Obľúbenosť platforiem s video obsahom ako je YouTube,TikTok, v porovnaní s rokom 2019 vzrástla o 4 percentá. Vyhľadávanie produktov prostredníctvom blogov a podcastov sa mierne zvýšilo, a to z 5 percent na 7 percent.

Štatistiky poukazujú na zmenu správania zákazníkov v Nemecku. Popularita sociálnych sietí a video platforiem by mohla znamenať aj to, že Nemci si pri online nakupovaní viac zameriavajú na osobné odporúčania. Pre porovnanie, nedávne štatistiky ukazujú, že 55 % Nemcov sa pri nákupe rozhoduje na základe recenzií zákazníkov. Osobné odporúčanie umocnené video obsahom, s ktorým sa dokáže zákazník stotožniť, bude mocným nákupným nástrojom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+