2 min. čítanie

Nákupy cez Google strácajú v Nemecku na popularite

Nákupné správanie zákazníkov v Nemecku sa mení. Nákupy cez Google a cenové porovnávače vykazujú oproti roku 2019 pokles popularity o 10 %. Zvýšila sa popularita sociálnych sietí a webov s video obsahom, ako je YouTube.

Nákupy cez Google strácajú v Nemecku na popularite

Vyhľadávače a cenové porovnávače sú stále na vrchole

Údaje pochádzajú z globálneho prieskumu spotrebiteľov spoločnosti Statista. Zo štúdie vyplýva, že Nemci sa pred nákupom vo veľkej miere spoliehajú aj na recenzie iných užívateľov.

Takmer 70 percent nakupujúcich použilo v roku 2019 pred nákupom vyhľadávače ako Google. Teraz sa toto číslo znížilo na 60 percent. Hoci je Google stále najväčším vyhľadávacím kanálom, vykazuje jasný pokles popularity.

Okrem webových vyhľadávačov stratili na popularite aj cenové porovnávače. Podiel Nemcov, ktorí ich uprednostňujú, klesol z 33 percent v roku 2019 na 28 percent v minulom roku.

Nakupujúcich ovplyvňuje video obsah 

Na druhej strane, využívanie sociálnych sietí na vyhľadávanie produktov sa zvýšilo o 7 percent. Obľúbenosť platforiem s video obsahom ako je YouTube,TikTok, v porovnaní s rokom 2019 vzrástla o 4 percentá. Vyhľadávanie produktov prostredníctvom blogov a podcastov sa mierne zvýšilo, a to z 5 percent na 7 percent.

Štatistiky poukazujú na zmenu správania zákazníkov v Nemecku. Popularita sociálnych sietí a video platforiem by mohla znamenať aj to, že Nemci si pri online nakupovaní viac zameriavajú na osobné odporúčania. Pre porovnanie, nedávne štatistiky ukazujú, že 55 % Nemcov sa pri nákupe rozhoduje na základe recenzií zákazníkov. Osobné odporúčanie umocnené video obsahom, s ktorým sa dokáže zákazník stotožniť, bude mocným nákupným nástrojom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge