3 min. čítanie

Marketing a prísne regulácie: ako z obmedzených ingrediencií urobiť recept na úspech

Ako na marketing, keď sa pohybujete v prostredí, ktoré je špecifické nielen svojou cieľovou skupinou spotrebiteľov, ale aj prísnymi obmedzeniami? V priestore, kde často nemôžete promovať svoj koncový produkt? A možno tá najzásadnejšia otázka: dá sa v takomto prostredí rásť?

Marketing a prísne regulácie: ako z obmedzených ingrediencií urobiť recept na úspech
Zdroj: Ploom

Predstavte si, že máte maliarske plátno, celú paletu farieb a stojíte v ateliéri – dokonalé prostredie pre nespútanú kreativitu. A teraz si predstavte, že stojíte v obývačke, vaše plátno má šírku 30 cm, na výber máte tri farby a na podlahu vám nesmie spadnúť jediná kvapka. Aj tak môže vyzerať rozdiel medzi marketingom v bežných odvetviach v porovnaní s tabakovými produktami.

Ako k takej situácii pristúpiť? Odpoveď leží v zmene perspektívy. Reštrikcie a obmedzenia nemusia ruky vždy len zväzovať. Naopak, môžu slúžiť ako katalyzátor nových nápadov a kreatívneho riešenia problémov.

Prečo predávať produkt, keď môžete predávať značku?

Silná značka je kľúčom pre dlhodobý rast. Mnohé značky však stále čelia dileme v podobe balansovania brand awareness s marketingom koncového produktu.

Bezdymové zariadenia tento problém nemajú. V médiách je reklama na tieto produkty striktne obmedzená. Preto môžu celú svoju pozornosť upriamiť iným smerom – k budovaniu vzťahu zákazníka k značke.

Ako? Začína to zadefinovaním si toho, čo vaša značka v živote zákazníka reprezentuje. Pre Ploom je to životný štýl.

Zdroj: Ploom

Umenie ako cesta k zákazníkom

Bezdymové zariadenia menia pohľad na fajčenie. Bez typického cigaretového zápachu ponúkajú novú skúsenosť – elegantnejšiu, diskrétnejšiu, štýlovejšiu. A práve tu sa otvára priestor na odlíšenie. Prečo nespojiť značku s módou?

Kým spolupráca s festivalmi a eventmi je osvedčeným spôsobom, ako sa priblížiť ľuďom, Ploom sa rozhodol ísť ešte ďalej – vytvoril vlastnú módnu prehliadku. Minulé leto spojil sily s talentovaným dizajnérom Lukášom Krnáčom, ktorý navrhol kolekciu v odtieňoch Ploom zariadení. Výsledok? Modely, ktoré postupne zažiarili na módnych mólach Ploom Pointu na Zlatých pieskoch v Bratislave.

Vyvrcholením projektu bola veľkolepá finálna show, ktorá spojila módu s výnimočným zážitkom. Modelky v štýlových outfitoch sa doslova vrhali do jazera, čím podčiarkli odvážny a sexi charakter celej akcie. Po prehliadke nasledovala charitatívna dražba dizajnov a následne celý výťažok putoval na podporu Odevnej banky, ktorá pomáha jednorodičom v núdzi.

Zdroj: Ploom

Emócie hrajú prím

Úspech Ploomu stojí na silnej komunikácii hodnôt. Značka, ktorá len nedávno oslávila prvé výročie na slovenskom trhu, ukazuje, že robí veci inak – buduje dôveru, spája komunitu a prináša niečo navyše.

V odvetví s prísnymi reguláciami hrajú emócie kľúčovú úlohu. Zákazníci si vytvárajú vzťah k značke nielen cez produkt, ale cez zážitky. Práve preto Ploom počas prvého roka investoval do festivalov ako Bratislavský majáles, organizoval eventy (Halloween Ploom párty, Valentínska Ploom párty) a spolupracoval s umelcami – napríklad pri tvorbe špeciálnej červenej edície s francúzskym dizajnérom Ora Ito.

Kombinácia umenia, dizajnu a životného štýlu nie je len marketingovou stratégiou – je to cesta, ako osloviť novú generáciu dospelých fajčiarov a vytvoriť s nimi skutočné prepojenie.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky
3 min. čítanie

Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky

Ako dnes ľudia sledujú videoobsah? Čo považujú za „televíziu“ a kde reklama funguje najlepšie? CTV zatiaľ nie je v stredobode pozornosti nášho e-commerce, no vývoj v zahraničí naznačuje, že by sa to mohlo čoskoro zmeniť. Nová štúdia RTL AdAlliance ponúka jasné dáta a trendy, ktoré sa oplatí vnímať. A ukazuje, že o úspechu videa nerozhoduje […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí
10 min. čítanie

Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí

SaaS, alebo Software as a Service, je model poskytovania softvéru cez internet, ktorý firmám aj jednotlivcom umožňuje využívať moderné digitálne nástroje bez potreby ich inštalácie či správy vlastnej infraštruktúry. Ide o jednu z najrýchlejšie rastúcich oblastí technologického biznisu, kde aj menšie tímy môžu budovať globálne produkty.

Michal Turňa Michal Turňa
Link Building Špecialista, Spotibo
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+