Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

LinkedIn aktualizuje zmluvné podmienky. Čo sa mení?

LinkedIn od 20. novembra 2024 zavádza zmeny, ktoré sa týkajú najmä generatívnej AI, distribúcie obsahu a ochrany osobných údajov. Čo by ste mali vedieť? Pozrite sa na prehľad najdôležitejších zmien.

LinkedIn aktualizuje zmluvné podmienky. Čo sa mení?
Zdroj: Depositphotos

1. Generatívne AI nástroje na tvorbu obsahu

Integrácia generatívnej AI na LinkedIne môže zmeniť spôsob, akým sa vytvára a distribuuje obsah. AI bude pomáhať pri písaní a generovaní príspevkov, vďaka čomu môžeme očakávať atraktívnejšie a personalizovanejšie správy.

Pre e-commerce značky to môže znamenať automatizované popisy produktov, AI vylepšené marketingové kampane a lepšiu personalizovanú interakciu so zákazníkmi. Tieto nástroje totiž môžu marketérom pomôcť zefektívniť tvorbu obsahu tým, že umožnia rýchlejšie generovať rôzne variácie príspevkov, čím sa urýchli celý proces a umožní škálovanie obsahovej stratégie.

2. Rozšírená distribúcia obsahu a licencie

Aktualizácie licencií na LinkedIne umožňujú tvorcom a značkám distribuovať svoj obsah aj mimo LinkedIn. Pre firmy aj osobné profily, ktoré chcú zvýšiť svoju prítomnosť na viacerých digitálnych platformách, je to veľká výhoda. Teraz môžete obsah vytvorený na LinkedIne používať aj v e-mailových kampaniach, blogoch alebo na iných sociálnych sieťach, čo maximalizuje dosah a zapojenie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

3. Transparentnosť pri moderovaní a odporúčaniach obsahu

Profily, ktoré chcú zvýšiť viditeľnosť svojich príspevkov na LinkedIne, by mali porozumieť tomu, ako platforma odporúča obsah. Aktualizované podmienky prinášajú väčšiu transparentnosť v tom, ako LinkedIn spravuje moderovanie a odporúčanie obsahu.

Obsah odporúčaní:

LinkedIn využíva algoritmy, ktoré analyzujú správanie používateľov, ako napríklad ich interakcie s príspevkami (reakcie, komentáre, zdieľania), profesijné záujmy a vzťahy medzi členmi siete. Na základe toho platforma odporúča obsah, ktorý by mohol byť pre používateľa relevantný. V tejto aktualizácii LinkedIn pridáva viac informácií o tom, aké faktory algoritmus zohľadňuje, čo umožní používateľom lepšie pochopiť, prečo sa im zobrazuje určitý obsah.

Moderovanie obsahu:

Moderovanie obsahu zahŕňa sledovanie, hodnotenie a prípadne odstránenie obsahu, ktorý porušuje pravidlá komunity. To zahŕňa nevhodné príspevky, spam, dezinformácie alebo iné nevhodné správanie. LinkedIn uvádza, že teraz poskytuje viac informácií o tom, ako moderuje príspevky, vrátane postupov, ktoré používa na identifikáciu škodlivého obsahu a udržanie bezpečnej platformy.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

4. Môžete sa odhlásiť sa z tréningu AI?

Jednou z citlivejších zmien je, ako LinkedIn bude používať dáta užívateľov na trénovanie svojich AI modelov. LinkedIn ponúka možnosť odhlásiť sa z tohto procesu. Avšak, ako uvádza Blake Lewitt, netýka sa to európskych používateľov:

„V súčasnosti neumožňujeme školenie generatívnej umelej inteligencie na údajoch členov z Európskeho hospodárskeho priestoru, Švajčiarska a Spojeného kráľovstva a až do ďalšieho oznámenia nebudeme poskytovať toto nastavenie členom v týchto regiónoch.“

Ak náhodou nespadáte do vylúčenej oblasti, myslite na tieto zmeny najmä vtedy, keď pracujete s citlivými údajmi klientov. Na odhlásenie stačí ísť do Nastavenia > Ochrana osobných údajov a vypnúť možnosť zdieľania údajov na zlepšovanie generatívnej AI.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako fungujú tunajší Boomers na sociálnych sieťach?
3 min. čítanie

Ako fungujú tunajší Boomers na sociálnych sieťach?

Sociálne médiá už dávno nie sú doménou len mladšej generácie. Čerstvé údaje z prieskumu AMI Digital ukazujú, že aj boomeri, teda ľudia vo vekovej kategórii 65+, trávia online prekvapivo veľa času. Aké platformy využívajú, čo ich na sociálnych sieťach zaujíma a čo by z toho mohli vyťažiť e-commerce hráči?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Rast Pinterestu potvrdzuje jeho marketingový potenciál
3 min. čítanie

Rast Pinterestu potvrdzuje jeho marketingový potenciál

Pinterest uzavrel rok 2024 s rastúcimi tržbami, rastúcim počtom aktívnych používateľov a lepším hodnotením reklamy. Platforma sa čoraz viac dostáva do povedomia ako priestor na objavovanie a nakupovanie produktov a potvrdzuje svoj význam v digitálnom marketingu aj e-commerce. Čo stojí za jej úspechom a aké príležitosti prináša značkám a inzerentom?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+