
Úprava kvality videí na základe zapojenia
O tom, že videoformát rastie na popularite medzi užívateľmi, nepochybuje už snáď nikto. Zároveň sa však často menia podmienky používania či ich podpora. Najnovšie správy z Instagramu hovoria, že kvalita videí sa na platforme dynamicky mení podľa toho, aké veľké zapojenie (lajky, komentáre, zdieľania) video dosiahne. Videá s vysokou úrovňou zapojenia naďalej zostanú v najvyššej kvalite. Mení sa však prístup pri obsahu, ktorý časom stráca na sledovanosti. Tieto videá môžu byť zobrazené v nižšom rozlíšení.
Cieľom je efektívne spravovať zdroje a prispôsobiť kvalitu podľa toho, akú popularitu sa príspevku podarilo dosiahnuť. Ak video na chvíľu zapadlo „digitálnym prachom“, no neskôr znovu začne rásť na aktívnej sledovati, Instagram automaticky obnoví jeho kvalitu.
Mosseri vo videu vysvetlil, prečo sú niektoré zo starších videí v horšej kvalite: „Menší tvorcovia v minulosti nemali na Instagrame dostatočný dosah a my to chceme zmeniť. Preto robíme určité zmeny v tom, ako hodnotíme odporúčania, aby sme dali menším tvorcom väčšiu šancu presadiť sa.“
Tieto úpravy môžu ovplyvniť, ako používateľ vníma produkty, takže je pre e-commerce profesionálov dôležité zabezpečiť, aby ich obsah získal dostatok pozornosti hneď po zverejnení.
Mosseri tiež dodal, že používateľom so slabším internetovým pripojením budú videá zobrazované v nižšej kvalite, aby sa načítali rýchlejšie.
Používanie vlastného loga vo videách Reels
Mosseri reagoval aj na otázky ohľadom dosahu videí s logom či vodoznakom. Z jeho vyjadrenia vyplýva, že Instagram nebude obmedzovať dosah videí, ktoré obsahujú vaše vlastné logo. Problémom sú logá iných aplikácií, ako napríklad TikTok, ktoré Instagram pri odporúčaniach obmedzuje. Ak však video obsahuje logo vašej značky alebo firmy, nemusíte sa obávať zníženého dosahu.
Čo z toho vyplýva pre e-commerce značky?
Pre úspech na Instagrame je kľúčové získať počiatočné zapojenie, aby videá zostali v najvyššej kvalite, čo zlepšuje ich vizuálny dopad na potenciálnych zákazníkov. Taktiež je bezpečné pridať do videí vlastné logo bez toho, aby ste sa obávali o dosah, čo je ideálna príležitosť na budovanie identity značky priamo vo vašom obsahu. Tieto zmeny môžu pomôcť zlepšiť prezentáciu produktov, pričom Instagram zároveň prispôsobuje kvalitu videí tak, aby poskytol najlepší zážitok pre divákov.