2 min. čítanie

Kvalita a logo vo videách na Instagrame: Nové pravidlá, ktoré môžu ovplyvniť váš dosah

Instagram prináša niekoľko zmien, ktoré sú dôležité pre každého, kto používa platformu na prezentáciu svojich produktov. Adam Mosseri, šéf Instagramu, nedávno odpovedal na otázky používateľov o dvoch kľúčových témach: ako sa upravuje kvalita videa a dosah videí s vlastným logom?

Kvalita a logo vo videách na Instagrame: Nové pravidlá, ktoré môžu ovplyvniť váš dosah
Zdroj: Depositphotos

Úprava kvality videí na základe zapojenia

O tom, že videoformát rastie na popularite medzi užívateľmi, nepochybuje už snáď nikto. Zároveň sa však často menia podmienky používania či ich podpora. Najnovšie správy z Instagramu hovoria, že kvalita videí sa na platforme dynamicky mení podľa toho, aké veľké zapojenie (lajky, komentáre, zdieľania) video dosiahne. Videá s vysokou úrovňou zapojenia naďalej zostanú v najvyššej kvalite. Mení sa však prístup pri obsahu, ktorý časom stráca na sledovanosti. Tieto videá môžu byť zobrazené v nižšom rozlíšení.

Cieľom je efektívne spravovať zdroje a prispôsobiť kvalitu podľa toho, akú popularitu sa príspevku podarilo dosiahnuť. Ak video na chvíľu zapadlo „digitálnym prachom“, no neskôr znovu začne rásť na aktívnej sledovati, Instagram automaticky obnoví jeho kvalitu.

Mosseri vo videu vysvetlil, prečo sú niektoré zo starších videí v horšej kvalite: „Menší tvorcovia v minulosti nemali na Instagrame dostatočný dosah a my to chceme zmeniť. Preto robíme určité zmeny v tom, ako hodnotíme odporúčania, aby sme dali menším tvorcom väčšiu šancu presadiť sa.“

Tieto úpravy môžu ovplyvniť, ako používateľ vníma produkty, takže je pre e-commerce profesionálov dôležité zabezpečiť, aby ich obsah získal dostatok pozornosti hneď po zverejnení.

Mosseri tiež dodal, že používateľom so slabším internetovým pripojením budú videá zobrazované v nižšej kvalite, aby sa načítali rýchlejšie.

Používanie vlastného loga vo videách Reels

Mosseri reagoval aj na otázky ohľadom dosahu videí s logom či vodoznakom. Z jeho vyjadrenia vyplýva, že Instagram nebude obmedzovať dosah videí, ktoré obsahujú vaše vlastné logo. Problémom sú logá iných aplikácií, ako napríklad TikTok, ktoré Instagram pri odporúčaniach obmedzuje. Ak však video obsahuje logo vašej značky alebo firmy, nemusíte sa obávať zníženého dosahu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Čo z toho vyplýva pre e-commerce značky?

Pre úspech na Instagrame je kľúčové získať počiatočné zapojenie, aby videá zostali v najvyššej kvalite, čo zlepšuje ich vizuálny dopad na potenciálnych zákazníkov. Taktiež je bezpečné pridať do videí vlastné logo bez toho, aby ste sa obávali o dosah, čo je ideálna príležitosť na budovanie identity značky priamo vo vašom obsahu. Tieto zmeny môžu pomôcť zlepšiť prezentáciu produktov, pričom Instagram zároveň prispôsobuje kvalitu videí tak, aby poskytol najlepší zážitok pre divákov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+