2 min. čítanie

Instagram mení algoritmy: Zamerajte sa na virálnosť a dĺžku Reels

Instagram vydal v krátkej dobe 2 zmeny algoritmov. Buďte v obraze a optimalizujte svoje strátegie.

Instagram mení algoritmy: Zamerajte sa na virálnosť a dĺžku Reels
Zdroj: Depositphotos

Dôraz na zdieľateľnosť

Samotný šéf Instagramu Adam Mosseri zdôraznil dôležitosť zdieľateľného obsahu. Vzhľadom na výrazný nárast zapojenia používateľov prostredníctvom priamych správ sa Instagram rozhodol uprednostňovať obsah, ktorý sa bude šíriť práve cez právy.

Mosseri tvorcom radí, aby do svojho obsahu prirodzene integrovali možnosť zdieľania. Tento posun je zvýraznený novým počtom “odoslaných” zobrazení, ktoré Instagram po roku testovania zavádza vo väčšej miere.

„Nenúťte sa do toho ako tvorca, ale ak môžete, myslite pri tvorbe obsahu na to, aby ste vytvorili obsah, ktorý by ľudia chceli poslať priateľovi, niekomu, na kom im záleží, a to vám časom pomôže zvýšiť dosah.“

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ak chcete vytvárať obsah, ktorý podporuje zdieľanie, je nevyhnutné pochopiť spúšťače, ktoré stoja za správaním používateľov. A to sú emócie.

Ako využiť nové prvky vo svojej stratégii:

  1. Inšpirujte a bavte: Zamerajte sa na vytváranie inšpiratívneho, zaujímavého a vtipného obsahu. Pozitívny obsah, ktorý vyvoláva obdiv a šťastie, sa bude zdieľať s väčšou pravdepodobnosťou.
  2. Emocionálne prepojenie: Zapojte prvky prekvapenia, aby ste zvýšili pozitívny emocionálny vplyv svojho obsahu a zvýšili pravdepodobnosť jeho zdieľania.
  3. Spoločný cieľ: Spoločnosť Meta chce podporiť pozitívne skúseností používateľov. Zosúladenie vášho obsahu s týmito cieľmi pomôcť zvýšiť angažovanosť.

Distribúcia dlhších Reels

Instagram tiež objasnil svoj postoj k distribúcii dlhších Reels. Napriek počiatočným nejasnostiam platforma potvrdila, že používatelia síce môžu zverejňovať Reels dlhšie ako 90 sekúnd, ale dlhšie klipy nebudú odporúčané v sekciách Explore alebo Reels.

Na jednej strane teda Instagram zjednodušuje možnosť nahrávania, no výrazne ovplyvňuje potenciál dosahu. Platforma sa obhajuje výsledkami prieskumu, podľa ktorého používatelia v týchto priestoroch na odporúčanie uprednostňujú kratšie klipy. Dlhší obsah jednoducho zvykne znižovať celkovú angažovanosť.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?
3 min. čítanie

Nová éra objavovania: Prečo TikTok zatieňuje tradičné vyhľadávače?

Najnovšie údaje od spoločnosti Ipsos odhaľujú, že zákazníci používajú video platformy ako TikTok pri hľadaní nápadov pre svoje nákupy. Zistilo sa, že 3 zo 4 nakupujúcich na TikToku považujú túto platformu za najrelevantnejšiu pri objavovaní nových značiek a produktov. Tento výskum sa snaží dokázať, že tradičné vyhľadávače už nie sú hlavným prostriedkom, cez ktorý spotrebitelia […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+