4 min. čítanie

Internetový obchod ako vaša príležitosť

Prevádzkovať vlastný online obchod vám prinesie množstvo príležitostí, naučíte sa nové veci a môžete sa stať úspešnými v niečom, čo vás baví. Ako sa do toho pustiť? A aký je vlastne slovenský trh? Poďte sa na to s nami pozrieť.

Zuzana Zicháčková Zuzana Zicháčková
Copywriter, Editor
Internetový obchod ako vaša príležitosť

Prečo sa pustiť do eshop biznisu?

Internetový obchod je jedna z foriem online podnikania, kedy na webe ponúkate produkty a služby. Stručne povedané. Ak sa nad tým ale zamyslíte viac, zistíte, že to pre vás osobne môže znamenať oveľa viac ako len predaj cez internet.

Môže sa to pre vás stať splneným snom. Už iba ten pocit, že ste niečo dokázali, je veľmi uspokojujúci. Rovnako ako radosť z vytvorenia niečoho vlastného, sebarealizácia alebo napríklad neoceniteľná nezávislosť.

Eshopy majú budúcnosť

Na Slovensku je internetových obchodov stále viac. Dnes je to asi okolo 12 tisíc eshopov. Medziročná zmena v roku 2018 znamenala nárast o 23 % (zdroj: Forbes.sk). A medziročne stúpa aj podiel ecommerce na celom maloobchodnom trhu.

Eshopom sa jednoducho darí. A očakáva sa, že sa im bude dariť aj naďalej. Objednať si z pohodlia domov má jednoducho svoje výhody, ktoré denne využívajú milióny ľudí. A tí sa môžu stať aj vašimi zákazníkmi.

Nezávislosť

Je len na vás, či chcete internetový obchod robiť kvôli menšiemu privyrobeniu (popri práci, materskej, dôchodku a pod.), či vám nahradí zamestnanie a budete podnikať iba na vlastnú päsť alebo či časom svoj eshop so ziskom predáte.

Všetko je možné a všetko sa dá uskutočniť, ak si pôjdete za svojim cieľom a zároveň budete otvorení novým príležitostiam. Využite príležitosť byť svojim vlastným pánom.

Sebarealizácia

Nech sa vám pracovať na cudzích projektoch? Vás vlastný eshop je vec, na ktorej sa budete môcť naplno realizovať. To, či vám s tým budú pomáhať ďalší ľudia a možno aj špecialisti, je už vedľajšie. Stále sú pod vašou taktovkou a môžu vám pomôcť zažiariť.

Dokážte niečo sami a rozbehnite svoj vlastný projekt, na ktorý budete môcť byť pyšný. Vaša sebarealizácia je vo vašich vlastných rukách.

Ako začať s internetovým obchodom

Samotné založenie eshopu je hotové rýchlo. Ale predtým aj potom vás čaká práca. Nepodceňujte ani prípravu, ani kvalitné vybudovanie (nastavenie) správne fungujúceho obchodu. Vďaka tomu sa potom nebudete dostávať do zbytočných ťažkostí, ktoré by vám podnikanie komplikovali.

Eshop na mieru alebo predpripravené riešenie?

Ak budete chcieť eshop na mieru naprogramovaný priamo pre vás, pravdepodobne zaňho zaplatíte veľmi veľa peňazí. A navyše budete musieť kvôli každej zmene znova oslovovať programátorov a opäť vynakladať finančné prostriedky.

Dnes si postavíte slušne vyzerajúci a fungujúci eshop pokojne sami, bez externého odborníka. Kvalitne k tomu poslúžia krabicové riešenia postavené na šablónach. V administrácii si svoj eshop kedykoľvek upravíte alebo nahráte nové produkty a nemusíte čakať, kým bude mať programátor čas.

Čo všetko si pripraviť vopred?

Dôkladná príprava je dôležitá. Poslúži vám ako maják vždy, keď budete riešiť nejaké problémy alebo začnete strácať motiváciu. A v čom všetkom spočíva?

V prvom rade si najprv rozmyslite, čo budete predávať. S tým sa úzko viaže poznanie toho, kto je vlastne váš zákazník. Podľa toho sa potom nastavuje aj celkový obraz vašej značky, textov, dizajnu eshopu

Dôležité je urobiť si aspoň hrubý finančný plán, v ktorom budete počítať aj s prípadnou rezervou. Zároveň by ste mali mať nejakú predstavu o tom, kam chcete s online obchodom smerovať. Potrebujete tiež nejakú víziu, ako by mal vyzerať a ako by ste ho chceli postupom času rozvíjať.

Praktická príprava internetového obchodu

Svojmu eshopu musíte dať nejakú právnickú podobu a rozmyslieť si, či chcete začať platiť DPH. Pre vybraný sortiment je samozrejme potrebné zaistiť dodávateľov. Ak sa vám nedarí dohodnúť, môžete si ho skúsiť nájsť na Obchodišti – je to marketplace s ponukou veľkoobchodných partnerov pre Česko a Slovensko.

Takisto si musíte ujasniť, ktoré druhy prepravy a platieb budete chcieť zákazníkom ponúknuť, a opäť si k tomu zaistiť všetko potrebné. Rozmyslite si aj všetko ohľadom skladu a zaistite si priestory pre odbavovanie objednávok.

Ďalšie náležitosti a užitočné rady nájdete na mojprvyeshop.sk.

Špecifiká internetového predaja na Slovensku

Ako sa predáva na slovenských eshopoch? Urobiť si obraz vám pomôže napríklad aj správa zo slovenskej Heureky: Rok 2018 bol pre eshopy rekordným, Slováci minuli takmer 1,13 miliardy eur, ktorá hovorí o obratoch slovenskej ecommerce scény za posledné roky a taktiež o sortimente, ktorý sa najviac predáva.

Na českej scéne je situácia zmapovaná ešte o niečo lepšie, a tak môže čiastočne predpovedať vývoj slovenského trhu. Pre svoj vlastný prehľad sa môžete pozrieť aj na web Česká e-commerce, ktorý čerpá z dát Shoptetu a Zboží.cz.

Zdieľať článok
Zuzana Zicháčková
Copywriter, Editor

Píšu texty pro online svět od roku 2015 pro velké i malé klienty. Psané slovo nás umí rozesmát i rozplakat, umí nám zatajit dech. Zkrátka vzbudit emoce. A PRODÁVAT. Pomohu vám toho využít.

Tento článok ti prináša

Shoptet

Shoptet je platforma pre e-shopy, ktorá ponúka komplexné riešenia pre vytvorenie a správu internetových obchodov. Súčasťou ich služieb je aj podpora marketingu a možnosť automatizácie mnohých procesov. Shoptet je aktívny na slovenskom a českom trhu a v súčasnosti pomáha podnikať viac ako 34 000 e-shopom.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+