Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Instagram miluje carousely. Začnite ich používať viac!

Pozornosť zákazníkov sa stráca v záplave vizuálneho obsahu. Carousel príspevky na Instagrame ponúkajú nástroj, ako vytvoriť hlbšie spojenie s publikom. Dokážu vizuálne zaujať, no hlavne podporujú priamu konverziu, keďže umožnia dynamicky odprezentovať produkty či služby. A svoje k tomu povedal aj šéf Instagramu, Adam Mosseri.

Instagram miluje carousely. Začnite ich používať viac!
Zdroj: Depositphotos

Carousely dokážu zákazníkov efektívne vtiahnuť do príbehu značky, udržať ich pozornosť a postupne budovať ich záujem o produkty. Práve preto môžu byť pre značky z e-commerce sektora výhodnejšie ako klasické príspevky, ktoré často zaniknú v konkurencii.

Ako vo svojom videu vysvetľuje Adam Mosseri, tento formát vám jednoducho ponúka viac: „Prečo majú carousely často väčší dosah ako fotografie? Dva hlavné dôvody: Po prvé, viacero médií znamená viac interakcií s vašimi príspevkami v carouseli a viac interakcií bude znamenať v priemere väčší dosah. A po druhé, ak niekto uvidí váš príspevok z carousela, ale nepotiahne prstom na ďalší, zvykneme dať carouselu druhú šancu a sledujúcemu automaticky ponúkneme druhý slide.“

Navyše, carousely s hudbou sa teraz dokonca môžu zobrazovať aj v záložke Reels, čo je skvelá príležitosť ako rozšíriť svoj obsah.

Používanie carouselov na Instagrame môže byť z biznisového hľadiska výhodnejšie ako klasické príspevky.

  • Vyššia miera zapojenia: Carousel príspevky majú tendenciu generovať vyšší engagement, pretože ponúkajú viac obsahu v jednom príspevku. To priťahuje pozornosť používateľov a vedie k väčšiemu počtu srdiečok, komentárov a zdieľaní.
  • Lepšia viditeľnosť: Instagram ukazuje rôzne obrázky z carousel príspevkov rôznym používateľom. A dokonca aj pri opakovaných zobrazeniach. Tým sa zvyšuje pravdepodobnosť, že niekto na príspevok klikne alebo s ním interaguje.
  • Príbehy a zdelenia: Carousely umožňujú lepšie prerozprávať príbeh alebo poskytnúť podrobnejšie informácie než jeden obrázok. Firma tak môže rozobrať jednotlivé produkty, služby alebo časti príbehu, čím vytvára väčšiu hodnotu pre followera. S carouselmi získavate priestor na to, aby ste rozvinuli príbeh značky alebo rozobrali detaily vašich služieb či produktov. Vytvoríte tak emocionálnejšie spojenie so sledovateľmi, čo vedie k vyššej lojalite.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
  • Dĺžka pozornosti používateľa: Carousel príspevky zvyšujú čas, ktorý používatelia strávia na príspevku, čo je signál pre algoritmus Instagramu, že príspevok je relevantný. To môže viesť k lepšiemu umiestneniu v newsfeede.
  • Flexibilita formátu: Carousely umožňujú striedať rôzne formáty obrázkov a videí, čo môže byť pre používateľov zaujímavejšie. Napríklad môžete kombinovať produktové obrázky, referencie alebo ukážky použitia, čím ukážete produkt z viacerých uhlov. Získate tým vyššie šance na konverziu.
  • Možnosť analýzy úspešnosti obsahu: Vďaka carousel príspevkom môžete zistiť, ktoré obrázky alebo produkty používateľov najviac zaujali, podľa toho, ako ďaleko sa v príspevku dostali. Tieto údaje môžu byť užitočné pre budúce marketingové rozhodnutia.

Používanie carouselov teda umožňuje firmám rozšíriť obsahový záber, zvýšiť mieru interakcie, podporiť storytelling a zlepšiť vizuálnu prezentáciu produktov či služieb. Tento formát je ideálny aj na prezentáciu zložitejších informácií, pretože ich môžete rozdeliť na viac obrázkov alebo grafických prvkov. Vďaka nemu dokážete lepšie vysvetľovať návody, tutoriály či detaily produktov, čím zvýšite dôveru k značke.

Tieto výhody vedú k lepšiemu dosahu a zvýšenému záujmu o značku, čo priamo podporuje obchodné ciele na Instagrame.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní
2 min. čítanie

Facebook aktualizuje pravidlá pre ukladanie živých vysielaní

Facebook oznámil významné zmeny týkajúce sa správy živých videí na svojej sieti. Dôležitá zmena vstupuje do platnosti dnes, 19. februára 2025 – všetky nové živé vysielania budú na platforme dostupné len 30 dní po ich odvysielaní. Po mesiaci Facebook automaticky vymaže všetky videá zo svojich serverov. Zistite, ako bude fungovať ukladanie živých vysielaní na Facebooku […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Čo ľudia očakávajú od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?
5 min. čítanie

Čo ľudia očakávajú od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?

Sociálne médiá sú dnes jedným z najdôležitejších kanálov pre značky, ktoré chcú zaujať, budovať vzťahy so zákazníkmi a podporovať predaj. Najnovší Sprout Social Index™ 2025 odhaľuje, ako sa menia očakávania spotrebiteľov a čo musia značky urobiť, aby zostali relevantné. Aké sú očakávania od značiek na sociálnych sieťach v roku 2025?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+