
Notino sa zameria na generáciu Z a mileniálov
Pre Notino bude pracovať influencer a idea maker Jonáš Čumrik. Na novovytvorenej pozícii Strategy & Idea Director sa bude venovať inováciám v komunikácii so zákazníkmi a hľadaniu vhodných tém pre európskeho predajcu parfumov a kozmetiky. Notino uviedol, že to podčiarkuje jeho stratégiu zamerania sa na zákazníka a na mladšie generácie spotrebiteľov.
Jonáš Čumrik je odborník na to, ako získať pozornosť generácie Z a mileniálov – na Fakulte sociálnych vied UK vedie vlastný kurz zameraný na influencer marketing. V spoločnosti Notin bude využívať svoje odborné znalosti na podporu existujúcich tímov.
“Prvýkrát nebudem len samostatnou jednotkou, kde budem vytvárať komunikačné témy z pozície idea makera a upozorňovať na trendy v digitálnom prostredí, ktoré môže spoločnosť využiť vo svoj prospech. V Notine bude mojou prvoradou úlohou vybudovať tím, ktorý bude schopný nielen reagovať na čoraz rýchlejšie sa meniace digitálne prostredie a budovať pozitívne vnímanie celej značky, ale možno aj rozvíjať spoluprácu s ďalšími spoločnosťami tak, aby sme oslovovali verejnosť témami, ktoré Notino považuje za dôležité,” hovorí o svojej novej pozícii Jonáš Čumrik.
“Cieľ je celkom jasný. Vybudovať značku, ktorá bude pozitívne vnímaná generáciou, ktorú mnohé spoločnosti prehliadajú. Veď len v Českej republike nemá viac ako 79 % značiek žiadnu stratégiu pre generáciu Z. Chcem, aby môj tím vnímal potreby mladej generácie, venoval im pozornosť a nebral ich na ľahkú váhu,” dodal Čumrik.
Notino smeruje na TikTok
Príchod tvorcu nápadov, pre ktorého sú sociálne siete prirodzeným prostredím, je pre spoločnosť Notino logickým krokom. Digitálny priestor je pre spoločnosť kľúčový, preto využíva napríklad tzv. livestream shopping – t. j. prezentáciu tovaru počas živého vysielania, zvyčajne za účasti influencera, a možnosť jeho priameho nákupu. Okrem toho sa Notino na jar objaví aj na sociálnej sieti TikTok. Stratégiou spoločnosti je osloviť zákazníkov všetkými dostupnými kanálmi, a tak zvýšiť predaj a samotnú značku.
Spoločnosť Notino za posledný rok výrazne rozšírila svoj sortiment výrobkov. V súčasnosti ponúka viac ako 100-tisíc produktov od 2 500 značiek a aj tu plánuje ďalší rast. Zároveň sa spolieha na nástroje, ako sú discovery boxy, ktoré pomáhajú zákazníkom vyhnúť sa nesprávnemu výberu kozmetiky.