2 min. čítanie

IKEA znovu sprístupnila online predaj v Rusku. Príprava na odchod?

Od 5. júla môžu ruskí zákazníci spoločnosti IKEA využiť možnosť nakúpiť tovar online. Už okolo obeda nastali technické problémy a predaj bol dočasne pozastavený.

IKEA znovu sprístupnila online predaj v Rusku. Príprava na odchod?
Zdroj: unsplash

IKEA predáva skladové zásoby 

“Od 5. júla môžete v najbližších týždňoch nakupovať tovar len na stránke ikea.ru,” oznámila spoločnosť na svojom ruskom webe. “Tovar bude v predaji dovtedy, kým bude na sklade.”  

Avšak už okolo 12.30 nebolo možné pridať produkty do nákupného košíka a na stránke svietil výrazný oznam: “Online predaj je z technických príčin dočasne nedostupný. Na vyriešení problému pracujeme. Radi by sme vám pripomenuli, že na sklade je dostatok tovaru, naše predajne sú zatvorené a naše oddelenia výmeny a vrátenia tovaru pracujú normálne.”

Obchodné domy IKEA ostávajú zatvorené

IKEA okrem svojich obchodných centier v krajine stále prevádzkuje 14 centier pod značkou MEGA. Zároveň vyhlásila, že skúma možnosti pre svojich 17 obchodov s nábytkom, ktoré zostávajú zatvorené.

Predaj nadbytočných zásob a generovanie príjmov v Ruskej federácií môže byť prekvapivým krokom vzhľadom na geopolitický tlak voči medzinárodným spoločnostiam, aby v Rusku ukončili svoje pôsobenie. 

Desiatky spoločností pozastavili v Rusku svoju činnosť, pretože Moskva koncom februára vyslala na Ukrajinu desaťtisíce vojakov v rámci tzv. špeciálnej operácie. IKEA oznámila, že do konca augusta vyplatí mzdy takmer 15 000 ruským zamestnancom.

Sprístupnený online predaj, výpredaj skladových zásob a vyplatenie zamestnancov. Tieto kroky môžu pôsobiť ako príprava pred konečným odchodom IKEA z ruského trhu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+