2 min. čítanie

IKEA znovu sprístupnila online predaj v Rusku. Príprava na odchod?

Od 5. júla môžu ruskí zákazníci spoločnosti IKEA využiť možnosť nakúpiť tovar online. Už okolo obeda nastali technické problémy a predaj bol dočasne pozastavený.

IKEA znovu sprístupnila online predaj v Rusku. Príprava na odchod?
Zdroj: unsplash

IKEA predáva skladové zásoby 

„Od 5. júla môžete v najbližších týždňoch nakupovať tovar len na stránke ikea.ru,“ oznámila spoločnosť na svojom ruskom webe. „Tovar bude v predaji dovtedy, kým bude na sklade.“  

Avšak už okolo 12.30 nebolo možné pridať produkty do nákupného košíka a na stránke svietil výrazný oznam: „Online predaj je z technických príčin dočasne nedostupný. Na vyriešení problému pracujeme. Radi by sme vám pripomenuli, že na sklade je dostatok tovaru, naše predajne sú zatvorené a naše oddelenia výmeny a vrátenia tovaru pracujú normálne.“

Obchodné domy IKEA ostávajú zatvorené

IKEA okrem svojich obchodných centier v krajine stále prevádzkuje 14 centier pod značkou MEGA. Zároveň vyhlásila, že skúma možnosti pre svojich 17 obchodov s nábytkom, ktoré zostávajú zatvorené.

Predaj nadbytočných zásob a generovanie príjmov v Ruskej federácií môže byť prekvapivým krokom vzhľadom na geopolitický tlak voči medzinárodným spoločnostiam, aby v Rusku ukončili svoje pôsobenie. 

Desiatky spoločností pozastavili v Rusku svoju činnosť, pretože Moskva koncom februára vyslala na Ukrajinu desaťtisíce vojakov v rámci tzv. špeciálnej operácie. IKEA oznámila, že do konca augusta vyplatí mzdy takmer 15 000 ruským zamestnancom.

Sprístupnený online predaj, výpredaj skladových zásob a vyplatenie zamestnancov. Tieto kroky môžu pôsobiť ako príprava pred konečným odchodom IKEA z ruského trhu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje
3 min. čítanie

Nie je to len postavička. Prieskum ukazuje 5 dôvodov, prečo maskot v e-commerce funguje

Značky bojujú o každú sekundu pozornosti. Staviť na výhodnú cenu či pútavý claim nemusí stačiť. A z dlhodobého hľadiska sa to určite ani neoplatí. Ľudia si pamätajú príbehy, emócie a najmä tváre. Aj keď sú animované. Práve to robí z maskota nenápadného, no veľmi účinného hráča v marketingovej stratégii. Podľa najnovšieho prieskumu MNForce zohráva maskot […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+