2 min. čítanie

IKEA pripravuje v USA svoju najväčšiu investíciu

Európsky predajca nábytku plánuje otvoriť nové predajne, showroomy a odberné miesta v USA.

IKEA pripravuje v USA svoju najväčšiu investíciu
Zdroj: unsplash

Dve miliardy v priebehu troch rokoch

Spoločnosť IKEA chce v najbližších troch rokoch investovať viac ako 2 miliardy dolárov na rozvoj svojho podnikania za oceánom. Ide o vôbec najväčšiu investíciu spoločnosti IKEA v USA a zároveň o najväčšiu investíciu spoločnosti v jednej krajine.

Maloobchodný predajca nábytku uvádza, že tieto peniaze pôjdu na otvorenie nových predajní a vytvorenie novej siete, ktorá umožní lepšiu dostupnosť jej tovaru. 

Spoločnosť Ikea sa aktuálne nachádza na 3. mieste v databáze Europe Database, v rebríčku najväčších online predajcov v Európe. 

Týždenný podcast UPdate

IKEA plánuje rôzne formáty predajní

Maloobchodný predajca uvádza, že v nasledujúcich troch rokoch otvorí osem nových predajní a deväť predajní vo formáte “naplánuj a objednaj”. Tieto predajne budú menšie ako ikonický modro žltý formát a sú určené výlučne na predaj nábytku do kuchyne, obývačky a spálne. Jedná sa skôr o showroom, kde si zákazníci môžu tovar objednať, ale nie je k dispozícií k okamžitému prevzatiu. Spoločnosť neuviedla, kde konkrétne sa tieto nové prevádzky budú nachádzať.

Spojené štáty sú jedným z našich najdôležitejších trhov majú nekonečné možnosti na rast.

“Príležitosti vidíme vo všetkých štátoch USA, ale povedal by som, že najmä na juhu, kde vidíme veľký dopyt, na ktorý sme doteraz neboli schopní reagovať,” povedal agentúre Reuters šéf maloobchodu Ikea Tolga Öncü.

Online predaj medziročné vzrástol o 19 %

“USA sú jedným z našich najdôležitejších trhov a vidíme nekonečné možnosti, ako tam rásť a priblížiť sa mnohým Američanom s cenovo dostupnými výrobkami a službami,” uviedol Öncü v tlačovej správe. IKEA očakáva, že USA v blízkej budúcnosti prekonajú Nemecko, ktoré je doposiaľ najväčším trhom spoločnosti z pohľadu tržieb.

Podľa výročnej správy dosiahli tržby v USA za fiškálny rok 2022 5,9 miliardy USD. Oproti roku 2021 je zmena minimálna, ale tržby z elektronického obchodu v roku 2022 vzrástli o takmer 19 %. Aj preto predajca uvádza, že počas troch rokoch otvorí 900 odberných miest. Tieto nové pobočky umožnia dostať jeho cenovo dostupný nábytok k väčšiemu počtu amerických zákazníkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+