2 min. čítanie

IKEA pripravuje v USA svoju najväčšiu investíciu

Európsky predajca nábytku plánuje otvoriť nové predajne, showroomy a odberné miesta v USA.

IKEA pripravuje v USA svoju najväčšiu investíciu
Zdroj: unsplash

Dve miliardy v priebehu troch rokoch

Spoločnosť IKEA chce v najbližších troch rokoch investovať viac ako 2 miliardy dolárov na rozvoj svojho podnikania za oceánom. Ide o vôbec najväčšiu investíciu spoločnosti IKEA v USA a zároveň o najväčšiu investíciu spoločnosti v jednej krajine.

Maloobchodný predajca nábytku uvádza, že tieto peniaze pôjdu na otvorenie nových predajní a vytvorenie novej siete, ktorá umožní lepšiu dostupnosť jej tovaru. 

Spoločnosť Ikea sa aktuálne nachádza na 3. mieste v databáze Europe Database, v rebríčku najväčších online predajcov v Európe. 

Týždenný podcast UPdate

IKEA plánuje rôzne formáty predajní

Maloobchodný predajca uvádza, že v nasledujúcich troch rokoch otvorí osem nových predajní a deväť predajní vo formáte “naplánuj a objednaj”. Tieto predajne budú menšie ako ikonický modro žltý formát a sú určené výlučne na predaj nábytku do kuchyne, obývačky a spálne. Jedná sa skôr o showroom, kde si zákazníci môžu tovar objednať, ale nie je k dispozícií k okamžitému prevzatiu. Spoločnosť neuviedla, kde konkrétne sa tieto nové prevádzky budú nachádzať.

Spojené štáty sú jedným z našich najdôležitejších trhov majú nekonečné možnosti na rast.

“Príležitosti vidíme vo všetkých štátoch USA, ale povedal by som, že najmä na juhu, kde vidíme veľký dopyt, na ktorý sme doteraz neboli schopní reagovať,” povedal agentúre Reuters šéf maloobchodu Ikea Tolga Öncü.

Online predaj medziročné vzrástol o 19 %

“USA sú jedným z našich najdôležitejších trhov a vidíme nekonečné možnosti, ako tam rásť a priblížiť sa mnohým Američanom s cenovo dostupnými výrobkami a službami,” uviedol Öncü v tlačovej správe. IKEA očakáva, že USA v blízkej budúcnosti prekonajú Nemecko, ktoré je doposiaľ najväčším trhom spoločnosti z pohľadu tržieb.

Podľa výročnej správy dosiahli tržby v USA za fiškálny rok 2022 5,9 miliardy USD. Oproti roku 2021 je zmena minimálna, ale tržby z elektronického obchodu v roku 2022 vzrástli o takmer 19 %. Aj preto predajca uvádza, že počas troch rokoch otvorí 900 odberných miest. Tieto nové pobočky umožnia dostať jeho cenovo dostupný nábytok k väčšiemu počtu amerických zákazníkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+