Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Hlídač shopů prináša analýzu Black Friday

Už tradične po víkende Black Friday prináša Hlídač shopů analýzu toho, ako sa e-shopy správajú k zákazníkom pri oznamovaní výšky zliav.

Hlídač shopů prináša analýzu Black Friday

Čo najdôležitejšie nájdete v analýze?

  • Väčšina e-shopov sa už pripojila k Alza CZC a na tohtoročný Black Friday už uviedli zľavy podľa nových pravidiel (rýchla tabuľka monitorovaných e-shopov).
  • Našli sa však aj e-shopy, ktoré využili to, že nový zákon ešte nevošiel do platnosti a umelo zvýšili svoje zľavy -> pozri jeden príklad vybraný z analýzy nižšie.
  • E-shopy, ktoré tento rok prešli na nové pravidlá a uplatnili ich po prvýkrát, hlásia prakticky polovičné (už reálne) zľavy v porovnaní s minulým rokom.
    Napríklad: zatiaľ čo minulý rok spoločnosť Mall uvádzala priemernú zľavu na Čierny piatok vo výške 32 %, tento rok to bolo 17 %. Alebo Datart vlani uvádzal 30 %, tento rok 16 %.
  • Na Black Friday bolo podobné množstvo produktov ako minulý rok. Vo väčšine prípadov ide o jednotky percent z celkovej ponuky elektronického obchodu. Skutočné zľavy na Čierny piatok sa tento rok pohybovali od 15 % do 30 %. Najčastejšie zľavy na Black Friday sa tento rok týkali elektroniky, šperkov a domácich spotrebičov.
  • Ani tento rok sa Black Friday neobmedzil na jeden deň alebo víkend v mesiaci, ale akcie Black Friday prebiehali počas celého novembra, v niektorých prípadoch aj viackrát za sebou.
  • Perlička na záver: Zatiaľ čo zľavy na Čierny piatok už väčšina e-shopov podľa nových pravidiel využíva, na ich “bežné” zľavy sa pravidlá zrejme nevzťahujú. Porovnajte údaje Hlídače pre všetok zľavnený tovar, nielen pre akciu Black Friday.

Pripomeňme, že analýza Hlídača shopů opisuje aj to, ako vyzerá smernica EÚ a že novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorá okrem iného definuje nové pravidlá pre výpočet zliav, už bola schválená a vstúpi do platnosti na prelome rokov.

Kúzlenie so zľavami

Príklad toho, ako vyzeralo “kúzlenie” so zľavami počas tohtoročného Black Friday: Bluetooth reproduktor Trevi XR 9A5 na Okay.cz.Výrobok bol v akcii BF uvedený s “cenou po zľave” 803 Kč (pred touto “dodatočnou zľavou 10 %” je uvedená cena 892 Kč a prečiarknutá odporúčaná cena výrobcu 1499 Kč).

Prakticky celý október pred BF však Okay.cz predával tento produkt za 600 Kč = v reálnom vyjadrení je teda v BF o 36 % drahšia.

Podľa nových pravidiel musí predajca uviesť minimálnu cenu za posledných 30 dní pred akciou, ktorá je v tomto prípade 590 Kč, a z nej vypočítať zľavu (v tomto prípade zvýšenie ceny).

zdroj: Okay.cz

Ešte raz pripájame odkaz na celú analýzu a tabuľku s údajmi za tohtoročný Black Friday.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+