2 min. čítanie

Google predstavil nové možnosti inzercie a sľubuje revolúciu v reklame

Jedným z najvýznamnejších updatov od Googlu je rozšírenie spolupráce so streamovacími poskytovateľmi. Otvára tým nové možnosti umiestnenia pre reklamné kampane, vďaka čomu môžu firmy získať zaujímavejšie dosahy.

Google predstavil nové možnosti inzercie a sľubuje revolúciu v reklame
Zdroj: Depositphotos

Google predstavuje „Instant Deals“, funkciu, ktorá ponúka možnosť uzatvárať dohody s poprednými vydavateľmi priamo z rozhrania Display & Video 360. Ide napríklad o platformy ako Disney, Paramount, NBCUniversal a Warner Bros. Tento zjednodušený proces zvyšuje flexibilitu rozpočtu a ponúka marketingovým expertom väčšiu kontrolu nad ich reklamnými stratégiami.

„Aby agentúry mohli reagovať tak rýchlo, ako rýchlo reagujú diváci streamingu, potrebujú okrem kvalitného inventáru aj flexibilitu. Preto zavádzame Instant Deals – nový nástroj pre marketérov, ktorý im umožňuje konfigurovať prispôsobené dohody s najlepšími vydavateľmi priamo z rozhrania Display & Video 360, čím sa vynechá zložitý proces vyjednávania. Tento spôsob nákupu je už dnes k dispozícii pre umiestnenia s vysokým dopadom na YouTube, ako sú YouTube Select a Masthead. A čoskoro budú mať agentúry prístup k tým istým umiestneniam s negarantovanými dohodami pre ešte väčšiu flexibilitu rozpočtu. Okamžité dohody sa navyše rozširujú aj mimo YouTube na veľkých vydavateľov, ako je Disney.“

Prichádza Commitment Optimizer

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Okrem toho Google prináša nový nástroj nazvaný „Commitment Optimizer“. Tento nástroj sľubuje zjednodušiť proces optimalizácie reklám a umožniť marketérom robiť rozhodnutia založené na dátach na zlepšenie výkonnosti kampane.

Mení sa aj ochrana údajov a transparentnosť. Google vylepšuje proces zhody medzi identitami publisherov a inzerentov (PAIR). Vytvorením otvorených noriem pre PAIR a prispievaním protokolu PAIR do IAB Tech Lab sa Google snaží marketérom poskytnúť väčšiu transparentnosť a kontrolu nad ich reklamnými údajmi.

Je v tom aj AI

Nie je prekvapením, že spoločnosť integruje do procesu tvorby reklám viac umelej inteligencie. Google AI pomáha zjednodušiť a zefektívniť nákup médií prostredníctvom Display & Video 360. Generatívna umelá inteligencia vytvára návrhy cieľových skupín. „Audience Persona“ vzniká na základe popisu ideálnej cieľovej skupiny. Tento nástroj pomáha agentúram vyberať správne cieľovky a odhaľovať nové potenciálne publikum.

Vzniká tiež nový nástroj Experiment center, ktorý marketérom umožní testovať ich stratégie a využitie Google AI.

„Jeho zjednodušený prístrojový panel ponúka okamžité prvotné informácie, ktoré umožňujú rýchle rozhodnutia založené na dátach. Experiment center presahuje rámec konverzií a poskytuje komplexný pohľad na celý funnel – od dosahu a rastu značky až po zapojenie. Je to skvelý spôsob, ako zistiť, ako sa vaše nové stratégie poháňané umelou inteligenciou dajú porovnať s predchádzajúcimi metódami, a pochopiť vplyv konsolidácie nákupov streamingu v rámci jednej platformy.“

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein