2 min. čítanie

Filipíny zažívajú rozmach online podvodov

S nárastom online nakupovania vznikla živná pôda pre podvodníkov. Na Filipínach, kde ľudia denne v priemere trávia až 10 hodín na internete, sa tento problém zvyšuje.

Filipíny zažívajú rozmach online podvodov
Zdroj: Depositphotos

Filipíny sa stali neslávne známe pre rozmach online podvodov. S veľkým náskokom vedú podvody spojené s online predajom, následne zasielanie balíkov a top trojku uzatvárajú ľúbostné podvody.

Minulý rok obyvatelia Filipín prišli o milióny dolárov. Nedávny prieskum ukázal, že viac ako tretina opýtaných Filipíncov bola podvedená alebo sa stretla s podvodom pri online predajoch.

V správe, ktorú vypracovala Globálna aliancia proti podvodom (GASA) a taiwanská spoločnosť Gogolook sa uskutočnil prieskum medzi 20 000 respondentmi o ich skúsenostiach s nakupovaním online vo Vietname, Číne, Thajsku, Hongkongu, na Taiwane, v Indonézii, Južnej Kórei, Japonsku, Malajzii, Singapure a na Filipínach.

Online podvody na Filipínach s hodnotou 35,9 % suverénne vedú. Nasleduje pevninská Čína s 27,2 %. Naopak, najmenej podvodov (4,2 %) sa vyskytuje Južnej Kórei.

Podľa filipínskej polície prišli obyvatelia krajiny počas prvých deviatich mesiacov roka 2023 v dôsledku nákupných podvodov o viac ako 2,8 milióna dolárov. A to sú čísla pred vianočnou sezónou, kedy sa očakáva nárast online nákupov.

“Napriek nebezpečenstvám Filipínci majú tendenciu veriť vo svoju schopnosť rozpoznať podvody, vyplýva z prieskumu, ktorý krajinu zaradil na tretie miesto v kategórii dôveryhodnosti za prvú Indonéziu a druhú Čínu,” uvádza portál Nikkei Asia.

Mel Migrino, vedúci spoločnosti Gogolook na Filipínach, uviedol, že hlavnou metódou podvodov bolo zameranie sa na kupujúcich cez textové správy. K podvodom pri predaji však dochádzalo aj na sociálnych sieťach, prostredníctvom e-mailu a cez pevné telefóny.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+