2 min. čítanie

Filipíny zažívajú rozmach online podvodov

S nárastom online nakupovania vznikla živná pôda pre podvodníkov. Na Filipínach, kde ľudia denne v priemere trávia až 10 hodín na internete, sa tento problém zvyšuje.

Filipíny zažívajú rozmach online podvodov
Zdroj: Depositphotos

Filipíny sa stali neslávne známe pre rozmach online podvodov. S veľkým náskokom vedú podvody spojené s online predajom, následne zasielanie balíkov a top trojku uzatvárajú ľúbostné podvody.

Minulý rok obyvatelia Filipín prišli o milióny dolárov. Nedávny prieskum ukázal, že viac ako tretina opýtaných Filipíncov bola podvedená alebo sa stretla s podvodom pri online predajoch.

V správe, ktorú vypracovala Globálna aliancia proti podvodom (GASA) a taiwanská spoločnosť Gogolook sa uskutočnil prieskum medzi 20 000 respondentmi o ich skúsenostiach s nakupovaním online vo Vietname, Číne, Thajsku, Hongkongu, na Taiwane, v Indonézii, Južnej Kórei, Japonsku, Malajzii, Singapure a na Filipínach.

Online podvody na Filipínach s hodnotou 35,9 % suverénne vedú. Nasleduje pevninská Čína s 27,2 %. Naopak, najmenej podvodov (4,2 %) sa vyskytuje Južnej Kórei.

Podľa filipínskej polície prišli obyvatelia krajiny počas prvých deviatich mesiacov roka 2023 v dôsledku nákupných podvodov o viac ako 2,8 milióna dolárov. A to sú čísla pred vianočnou sezónou, kedy sa očakáva nárast online nákupov.

“Napriek nebezpečenstvám Filipínci majú tendenciu veriť vo svoju schopnosť rozpoznať podvody, vyplýva z prieskumu, ktorý krajinu zaradil na tretie miesto v kategórii dôveryhodnosti za prvú Indonéziu a druhú Čínu,” uvádza portál Nikkei Asia.

Mel Migrino, vedúci spoločnosti Gogolook na Filipínach, uviedol, že hlavnou metódou podvodov bolo zameranie sa na kupujúcich cez textové správy. K podvodom pri predaji však dochádzalo aj na sociálnych sieťach, prostredníctvom e-mailu a cez pevné telefóny.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe