1 min. čítanie

Fast fashion si chce napraviť reputáciu. O udržateľnosti a etike komunikuje najviac

Potreba etických postupov v módnom priemysle rastie. Spomedzi ostatných segmentov sa v tomto smere snaží o najtransparentnejšiu komunikáciu práve fashion odvetvie.

Fast fashion si chce napraviť reputáciu. O udržateľnosti a etike komunikuje najviac
Zdroj: Depositphotos

Predajcovia módy čoraz viac zdôrazňujú udržateľnosť svojich platforiem e-shopu, čím reagujú na požiadavky spotrebiteľov na transparentnosť a etické praktiky. Podľa správy RetailX Sustainability Report viac ako 20 % módnych značiek v rebríčku Global Top1000 v súčasnosti prezentuje iniciatívy v oblasti udržateľnosti online, pričom uznáva, že je dôležité, aby spotrebitelia porozumeli environmentálnym a sociálnym vplyvom svojich nákupov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zaujímavé je, že módne spoločnosti vedú v zdieľaní cieľov udržateľnosti aj akčných plánov. Značné percento chápe očakávania spotrebiteľov a podrobne uvádza svoje stratégie na dosiahnutie cieľov udržateľnosti. Firmy s domácimi potrebami ich pozorne sledujú, čo odráža rastúci trend v rôznych sektoroch smerom k zverejňovaniu informácií o udržateľnosti.

Transparentnosť dodávateľského reťazca sa javí ako kľúčový problém pre spotrebiteľov. Len 7 % predajcov módy v rámci rebríčka Global Top1000 zverejňuje zoznam svojich dodávateľov a výrobcov. Aj keď toto percento zostáva relatívne malé, prevyšuje ostatné kategórie produktov, čo naznačuje zvýšené zameranie na etické získavanie zdrojov a pracovné postupy v rámci módneho priemyslu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
SEO sa zmenilo. Ste pripravení?
3 min. čítanie

SEO sa zmenilo. Ste pripravení?

Vaši konkurenti už bodujú na ChatGPT, Reddite a v AI vyhľadávačoch, zatiaľ čo vy stále budujete spätné odkazy a optimalizujete pre Google. Mladší používatelia dnes začínajú s hľadaním informácií na sociálnych sieťach, nie na tradičných vyhľadávačoch. Ak vaša SEO stratégia nefunguje aj mimo Google, uniká vám zásadná zmena v tom, ako ľudia reálne vyhľadávajú informácie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge