1 min. čítanie

Fast fashion si chce napraviť reputáciu. O udržateľnosti a etike komunikuje najviac

Potreba etických postupov v módnom priemysle rastie. Spomedzi ostatných segmentov sa v tomto smere snaží o najtransparentnejšiu komunikáciu práve fashion odvetvie.

Fast fashion si chce napraviť reputáciu. O udržateľnosti a etike komunikuje najviac
Zdroj: Depositphotos

Predajcovia módy čoraz viac zdôrazňujú udržateľnosť svojich platforiem e-shopu, čím reagujú na požiadavky spotrebiteľov na transparentnosť a etické praktiky. Podľa správy RetailX Sustainability Report viac ako 20 % módnych značiek v rebríčku Global Top1000 v súčasnosti prezentuje iniciatívy v oblasti udržateľnosti online, pričom uznáva, že je dôležité, aby spotrebitelia porozumeli environmentálnym a sociálnym vplyvom svojich nákupov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zaujímavé je, že módne spoločnosti vedú v zdieľaní cieľov udržateľnosti aj akčných plánov. Značné percento chápe očakávania spotrebiteľov a podrobne uvádza svoje stratégie na dosiahnutie cieľov udržateľnosti. Firmy s domácimi potrebami ich pozorne sledujú, čo odráža rastúci trend v rôznych sektoroch smerom k zverejňovaniu informácií o udržateľnosti.

Transparentnosť dodávateľského reťazca sa javí ako kľúčový problém pre spotrebiteľov. Len 7 % predajcov módy v rámci rebríčka Global Top1000 zverejňuje zoznam svojich dodávateľov a výrobcov. Aj keď toto percento zostáva relatívne malé, prevyšuje ostatné kategórie produktov, čo naznačuje zvýšené zameranie na etické získavanie zdrojov a pracovné postupy v rámci módneho priemyslu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+