2 min. čítanie

Európania nakupujú online viac ako kedykoľvek predtým

Počas koronakrízy sa Európa stala kontinentom online kupcov. Od začiatku obmedzení nakupuje 57 % európskych spotrebiteľov online viac ako kedykoľvek predtým. Približne jeden z troch Európanov (30 %) míňa viac peňazí na virtuálne skúsenosti, hry, seriály a podobne.

Európania nakupujú online viac ako kedykoľvek predtým

Odkedy koronavírus zasiahol Európu, ľudia nakupujú a míňajú online viac ako kedykoľvek predtým. Zákazníci, ktorí nakupujú veci potrebné na chod domácnosti online, vzrástli v počte o 36 %. Nákup kníh vzrástol o 32 %, zatiaľ čo výrazný nárast zaznamenali aj prípravky a produkty na úpravu vlasov o (19 %) a fitness zariadenia ako sú činky a jogové potreby o (13 %).

37 % ľudí začalo s online bankovníctvom

Dokazuje to štúdia, ktorú uskutočnil Fly Research medzi 12.500 dospelými v 15 rôznych krajinách Európy. Ukazuje sa tiež, že v čase, keď musíme byť viac doma, ľudia využívajú tento čas na to, aby sa naučili nové online zručnosti.

Napríklad 37 % začalo s online bankovníctvom, zatiaľ čo 28 % sa naučilo, ako dostať svoje lieky online. Jeden z desiatich Európanov sa učí programovať, zatiaľ čo 7 % si vyhradilo čas na to, aby sa naučilo hrať na hudobný nástroj. A 14 % dokonca pozeralo tutoriály, aby si strihali vlasy.

Online nákupy odráža naše normálne správanie a potreby

Štúdia tiež ukázala, že návyky spotrebiteľov v Európe online sa teraz snažia odzrkadľovať správanie v reálnom živote. Štyria z piatich ľudí, ktorí môžu byť definovaní ako typickí obchodníci s výhodnými obchodmi, robia to isté online, pretože hodiny hľadajú rôzne webové stránky elektronického obchodu, aby našli najlepšie ponuky a selekcie produktov za dobré ceny.

A 66 % ľudí, ktorí sa nazývajú nakupujúcimi v okne, teraz pravidelne vytvárajú zoznamy želaní, hoci nie vždy nákup aj dokončia. Zrkadlenie správania v reálnom živote sa prejavuje aj v skutočnosti, tým že polovica nových online nakupujúcich tvrdí, že zostávajú lojálni kamenným maloobchodníkom po tom, ako sa táto nepriaznivá situácia skončí.

Až 65 % ľudí sa obáva podvodov a krádeží online

Ďalším zistením je, že 87 % respondentov je opatrných v súvislosti s tým, čo a kde nakupuje online. Dvaja z troch spotrebiteľov sa obávajú, že sa stanú obeťou online podvodov.

Preto sa 81 % pokúša držať známych online maloobchodníkov, zatiaľ čo podobný podiel ľudí kontroluje rôzne webové stránky a recenzie spotrebiteľov. A jeden z troch spotrebiteľov dokonca kontaktuje nového alebo neznámeho predajcu skôr ako sa rozhodne nakúpiť.

Zdieľať článok
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+