2 min. čítanie

Európania nakupujú online viac ako kedykoľvek predtým

Počas koronakrízy sa Európa stala kontinentom online kupcov. Od začiatku obmedzení nakupuje 57 % európskych spotrebiteľov online viac ako kedykoľvek predtým. Približne jeden z troch Európanov (30 %) míňa viac peňazí na virtuálne skúsenosti, hry, seriály a podobne.

Európania nakupujú online viac ako kedykoľvek predtým

Odkedy koronavírus zasiahol Európu, ľudia nakupujú a míňajú online viac ako kedykoľvek predtým. Zákazníci, ktorí nakupujú veci potrebné na chod domácnosti online, vzrástli v počte o 36 %. Nákup kníh vzrástol o 32 %, zatiaľ čo výrazný nárast zaznamenali aj prípravky a produkty na úpravu vlasov o (19 %) a fitness zariadenia ako sú činky a jogové potreby o (13 %).

37 % ľudí začalo s online bankovníctvom

Dokazuje to štúdia, ktorú uskutočnil Fly Research medzi 12.500 dospelými v 15 rôznych krajinách Európy. Ukazuje sa tiež, že v čase, keď musíme byť viac doma, ľudia využívajú tento čas na to, aby sa naučili nové online zručnosti.

Napríklad 37 % začalo s online bankovníctvom, zatiaľ čo 28 % sa naučilo, ako dostať svoje lieky online. Jeden z desiatich Európanov sa učí programovať, zatiaľ čo 7 % si vyhradilo čas na to, aby sa naučilo hrať na hudobný nástroj. A 14 % dokonca pozeralo tutoriály, aby si strihali vlasy.

Online nákupy odráža naše normálne správanie a potreby

Štúdia tiež ukázala, že návyky spotrebiteľov v Európe online sa teraz snažia odzrkadľovať správanie v reálnom živote. Štyria z piatich ľudí, ktorí môžu byť definovaní ako typickí obchodníci s výhodnými obchodmi, robia to isté online, pretože hodiny hľadajú rôzne webové stránky elektronického obchodu, aby našli najlepšie ponuky a selekcie produktov za dobré ceny.

A 66 % ľudí, ktorí sa nazývajú nakupujúcimi v okne, teraz pravidelne vytvárajú zoznamy želaní, hoci nie vždy nákup aj dokončia. Zrkadlenie správania v reálnom živote sa prejavuje aj v skutočnosti, tým že polovica nových online nakupujúcich tvrdí, že zostávajú lojálni kamenným maloobchodníkom po tom, ako sa táto nepriaznivá situácia skončí.

Až 65 % ľudí sa obáva podvodov a krádeží online

Ďalším zistením je, že 87 % respondentov je opatrných v súvislosti s tým, čo a kde nakupuje online. Dvaja z troch spotrebiteľov sa obávajú, že sa stanú obeťou online podvodov.

Preto sa 81 % pokúša držať známych online maloobchodníkov, zatiaľ čo podobný podiel ľudí kontroluje rôzne webové stránky a recenzie spotrebiteľov. A jeden z troch spotrebiteľov dokonca kontaktuje nového alebo neznámeho predajcu skôr ako sa rozhodne nakúpiť.

Zdieľať článok
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+