Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Európania nakupujú online viac ako kedykoľvek predtým

Počas koronakrízy sa Európa stala kontinentom online kupcov. Od začiatku obmedzení nakupuje 57 % európskych spotrebiteľov online viac ako kedykoľvek predtým. Približne jeden z troch Európanov (30 %) míňa viac peňazí na virtuálne skúsenosti, hry, seriály a podobne.

Európania nakupujú online viac ako kedykoľvek predtým

Odkedy koronavírus zasiahol Európu, ľudia nakupujú a míňajú online viac ako kedykoľvek predtým. Zákazníci, ktorí nakupujú veci potrebné na chod domácnosti online, vzrástli v počte o 36 %. Nákup kníh vzrástol o 32 %, zatiaľ čo výrazný nárast zaznamenali aj prípravky a produkty na úpravu vlasov o (19 %) a fitness zariadenia ako sú činky a jogové potreby o (13 %).

37 % ľudí začalo s online bankovníctvom

Dokazuje to štúdia, ktorú uskutočnil Fly Research medzi 12.500 dospelými v 15 rôznych krajinách Európy. Ukazuje sa tiež, že v čase, keď musíme byť viac doma, ľudia využívajú tento čas na to, aby sa naučili nové online zručnosti.

Napríklad 37 % začalo s online bankovníctvom, zatiaľ čo 28 % sa naučilo, ako dostať svoje lieky online. Jeden z desiatich Európanov sa učí programovať, zatiaľ čo 7 % si vyhradilo čas na to, aby sa naučilo hrať na hudobný nástroj. A 14 % dokonca pozeralo tutoriály, aby si strihali vlasy.

Online nákupy odráža naše normálne správanie a potreby

Štúdia tiež ukázala, že návyky spotrebiteľov v Európe online sa teraz snažia odzrkadľovať správanie v reálnom živote. Štyria z piatich ľudí, ktorí môžu byť definovaní ako typickí obchodníci s výhodnými obchodmi, robia to isté online, pretože hodiny hľadajú rôzne webové stránky elektronického obchodu, aby našli najlepšie ponuky a selekcie produktov za dobré ceny.

A 66 % ľudí, ktorí sa nazývajú nakupujúcimi v okne, teraz pravidelne vytvárajú zoznamy želaní, hoci nie vždy nákup aj dokončia. Zrkadlenie správania v reálnom živote sa prejavuje aj v skutočnosti, tým že polovica nových online nakupujúcich tvrdí, že zostávajú lojálni kamenným maloobchodníkom po tom, ako sa táto nepriaznivá situácia skončí.

Až 65 % ľudí sa obáva podvodov a krádeží online

Ďalším zistením je, že 87 % respondentov je opatrných v súvislosti s tým, čo a kde nakupuje online. Dvaja z troch spotrebiteľov sa obávajú, že sa stanú obeťou online podvodov.

Preto sa 81 % pokúša držať známych online maloobchodníkov, zatiaľ čo podobný podiel ľudí kontroluje rôzne webové stránky a recenzie spotrebiteľov. A jeden z troch spotrebiteľov dokonca kontaktuje nového alebo neznámeho predajcu skôr ako sa rozhodne nakúpiť.

Zdieľať článok
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia
TikTok Shop za šesť mesiacov zablokoval 70 miliónov produktov
2 min. čítanie

TikTok Shop za šesť mesiacov zablokoval 70 miliónov produktov

TikTok Shop zverejnil čísla, ktoré ukazujú rozsah boja proti podvodom v online predaji. Platforma v prvých šiestich mesiacoch roku 2025 odmietla viac ako 70 miliónov produktov ešte pred ich zalistovaním – je to o 40 % viac ako v predchádzajúcom polroku. Okrem toho zamietli aj 1,4 milióna žiadostí o registráciu predajcu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe