3 min. čítanie

Effie Awards 2024: Čo spája najúspešnejšie reklamy?

Ako môžu značky zaujať v preplnenom reklamnom priestore a dosiahnuť výsledky? Odpoveď hľadajú marketéri na celom svete. Najnovšia analýza Effie Awards Europe 2024 v spolupráci so spoločnosťou Kantar odhaľuje, čo stojí za úspešnými kampaňami. Kreativita totiž nie je len o pútavých vizuáloch – je to strategický nástroj, ktorý dokáže značku odlíšiť, vyvolať emóciu a dlhodobo posilniť jej hodnotu. Pozrite sa na päť kľúčových prístupov, ktoré pomáhajú značkám efektívne sa spojiť s publikom a dosahovať merateľné výsledky.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Effie Awards 2024: Čo spája najúspešnejšie reklamy?
Zdroj: DALL·E

Prestížna súťaž si drží svoju tradíciu už od roku 1996. Patrí medzi najuznávanejšie ocenenia v marketingovej komunite. Effie Awards si získali renomé tým, že oceňujú nie len kreativitu, ale predovšetkým reálnu efektivitu reklamy – teda kampane, ktoré preukázateľne posilnili značky, ovplyvnili správanie zákazníkov a priniesli obchodné výsledky.

Čo odlišuje úspešné kampane?

Kantar analyzoval 84 víťazných kampaní z roku 2024, pričom využil údaje z minulých víťazov a nástroj LINK AI. Výsledky odhalili päť hlavných spôsobov, ako značky vytvárajú silné spojenie s publikom.

1. Riskovať sa oplatí

Dnešní spotrebitelia očakávajú, že značky budú narúšať zaužívané pravidlá. Víťazné kampane ukázali, že odvaha byť iný – či už v posolstve, formáte alebo exekúcii – môže priniesť výnimočné výsledky.

Nebojte sa vybočiť zo štandardov odvetvia a skúsiť nekonvenčné rozprávanie príbehov. Keď sa to urobí správne, kreatívne riziká môžu posilniť relevanciu značky.

Napríklad spoločnosť Gyno-Canesbalance prelomila tabu okolo bakteriálnej vaginózy vtipnou kampaňou s morskou pannou, čím destigmatizovala tému intímneho zdravia. Zvýšené predaje sú tiež príjemný bonus.

|

2. Keď storytelling, tak emocionálny 

Najlepšie kampane stavili na príbehy. Čo je ale dôležitejšie, publiku umožňujú precítiť ich. Dráma, hyperbola a emotívne príbehy sú mocnými nástrojmi na vyvolanie reakcie spotrebiteľov.

Ako príklad môžeme uviesť kampaň Deutsche Telekom, ktorý varoval rodičov pred rizikami zdieľania fotiek detí na internete pomocou kampane, v ktorej vystupovalo dieťa zobrazujúce svoju budúcu, dospelú verziu. Tento silný vizuálny koncept pomohol zvýšiť povedomie o ochrane súkromia online.

3. Dôležitosť autenticity

Moderní spotrebitelia vyžadujú prirodzenosť. Značky, ktoré rozprávajú úprimné príbehy založené na skutočných ľuďoch, problémoch alebo spoločenských témach, si budujú silnejšie emocionálne spojenie so svojím publikom.

Transparentnosť a úprimnosť zvyšujú dôveryhodnosť a angažovanosť značky.

4. Hodnoty značky sa budujú dlhodobo

Dlhodobý rast značky závisí od konzistentnosti a odlíšenia sa od konkurencie. Značky, ktoré si udržujú silnú identitu v priebehu času, dosahujú lepšie výsledky v krátkodobom výkone aj dlhodobej hodnote.

Dove systematicky a konzistentne rieši témy spojené s beauty priemyslom a jeho vplyvom na jednotlivcov. S kampaňou #TurnYourBack pokračoval v boji proti nerealistickým štandardom krásy vytvorenými AI filtrami.

5. Chce to štipku humoru

Aj keď humor v reklame v posledných rokoch klesal, ostáva jedným z najúčinnejších nástrojov na zvýšenie angažovanosti a zapamätateľnosti.

Dokáže nanuk spustiť vzťahovú krízu? Možno. Ale kampaň vám utkvie v pamäti určite.

|

Tento článok vám priniesol pohľad na kľúčové stratégie, ktoré odlišujú najúspešnejšie kampane v Európe. No skutočná sila spočíva v detailoch – ako presne značky využili odvahu, autenticitu či humor na dosiahnutie merateľného úspechu, presnejšie rozoberá exkluzívna príručka Effie Awards Europe 2024 od spoločnosti Kantar.

Nájdete v tej podrobné rozbory kampaní, dátové insighty o výkonnosti kreatívnych konceptov či praktické odporúčania, ako tieto princípy aplikovať na vašu značku.

Zdieľať článok
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám sa o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtrujem témy z oblasti e-commerce a marketingu, aby ste mali všetko na jednom mieste a získali prehľad o tom, čo sa deje doma aj vo svete. 📰 Tvorím aj časopis Ecommerce Bridge, ktorý odberateľom posielame zadarmo.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zákazníci vyhľadávajú privátne značky čoraz viac
2 min. čítanie

Zákazníci vyhľadávajú privátne značky čoraz viac

V dôsledku rastúceho finančného tlaku spotrebitelia hľadajú cenovo dostupné alternatívy bez toho, aby museli robiť kompromisy v kvalite. To vedie k boomu „dupe“ produktov a privátnych značiek. V roku 2023 dosiahli výdavky na produkty vlastných značiek rekordných 236,6 miliardy dolárov. V neistých ekonomických časoch preto maloobchodníci čoraz viac investujú do privátnych značiek, aby oslovili zákazníkov, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
58 % ľudí zdieľa e-mail kvôli zľavám, ale chráni sociálne údaje
2 min. čítanie

58 % ľudí zdieľa e-mail kvôli zľavám, ale chráni sociálne údaje

Obchodníci zistili, že zákazníci síce milujú zľavy, ale zároveň sú opatrní pri zdieľaní osobných údajov. Podľa nedávnej štúdie spoločnosti Daemon sú propagačné ponuky a zľavy naďalej silným lákadlom pre všetky generácie. V počte opakovaných návštev s využitím zľavy vedú Mileniáli so 67 %. Nasledujú Baby Boomers s 65 % a Gen Z s 61 %.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+