Skratka CPA znamená cost per action, teda cena za akciu. Je to platba za konverziu, ktorú zaplatí inzerent, ak na jeho stránke návštevník urobí konverziu, teda napríklad ak nakúpi v jeho eshope. Je to spôsob online marketingu, pri ktorom inzerent platí publisherovi len za to, koľko zákazníkov vykoná určenú akciu, teda napríklad nákup. Takýto typ reklamy môže byť pre inzerenta veľmi výhodný, keďže platí len za leady, ktoré mu prinášajú zisk a nie za tie, ktoré mu nič neprinášajú. Práve to núti affiliate partnerov posielať na eshopy len vhodný traffic.
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.